i teraz łożysko przód - jakim momentem dokręcać
#1 Bezimienny Gość.pawelzap_*
Napisano 10 październik 2014 - 20:50
jakim momentem dokręcać łożysko ?
poproszę o ładny tutek jak nie zepsuć .
Pawelzap
#2
Napisano 10 październik 2014 - 21:00
#3
Napisano 10 październik 2014 - 21:05
Mylisz się, moment dokręcania tego łożyska jest istotny, zaraz poszukam z jakim momentem się je dokręca.
Piasta przednia - 244Nm
Piasta tylna - 217Nm
#4 Bezimienny Gość.pawelzap_*
Napisano 10 październik 2014 - 21:10
#5
Napisano 10 październik 2014 - 21:14
[ Dodano: 2014-10-10, 22:14 ]
pawelzap, tuleja wewnętrzna jest stała i jak byś nie kręcił to dociągniesz byle byś dobrze zabezpieczył
#6
Napisano 10 październik 2014 - 21:19
Z jakiegoś powodu jednak te siły są ustalone tak a nie inaczej, czy nie zastanawiające jest dlaczego jest różnica między przednią a tylną piastą? W końcu nakrętką dokręcamy tylko pierścień wewnętrzny łożyska, teoretycznie można z dużą siłą.
Podobnie jak z dokręcaniem kół, dla mnie te 135Nm to jakby trochę za mało.
#7
Napisano 10 październik 2014 - 21:25
[ Dodano: 2014-10-10, 22:24 ]
adames, łożyska i hydraulika siłowa to dla mnie chleb powszedni jak wiesz firmy REXROTH i SKF certyfikatów za masło nie dają
[ Dodano: 2014-10-10, 22:25 ]
zęby na tym zeżarłem
#8
Napisano 10 październik 2014 - 21:27
W czasach kiedy zaczynałem przygodę z mechaniką, nikt nie dysponował kluczem dynamometrycznym a pracowałem w Polmozbycie, nawet głowicę dokręcało się na czuja i było ok.
Pewnie i jak te łożyska dokręci się z większa siłą, to też nic się niestanie, tylko po co?
#9
Napisano 10 październik 2014 - 21:34
[ Dodano: 2014-10-10, 22:34 ]
no i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom
#10
Napisano 10 październik 2014 - 21:36
Krzysiek, kiedyś nauka była podparta długimi praktykami - teraz i teoria i praktyka są zaoczne lub korespondencyjneno i ja myśle ze my fachowcy już giniemy i nikt nam nie wieży tylko kluczom
#11
Napisano 10 październik 2014 - 21:36
#12
Napisano 10 październik 2014 - 21:37
I przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?
#13
Napisano 10 październik 2014 - 21:39
[ Dodano: 2014-10-10, 22:39 ]
ja nie mam zielonego pojęcia czekamy na AndrzejkaI przy okazji pytanie do Andrzeja, dlaczego łożysko w piaście tylnej, dokręcamy z mniejszą siłą?
#14
Napisano 10 październik 2014 - 21:40
W samochodach osobowych takiej siły nie potrzeba, ale czasami do odkręcania stosuję metrowej długości rurową przedłużkę.kluczami które dokręcaja z momentem 40 MPa
#15
Napisano 10 październik 2014 - 21:42
#16
Napisano 10 październik 2014 - 22:07
#17
Napisano 10 październik 2014 - 22:14
Łożyska stożkowe z podwójna bieżnią zewnętrzną opierają się wewnętrznym dzielonym pierścieniem dla każdej bieżni , siła docisku ma jednak znaczenie .
Takie jest fabrycznie , konstrukcyjnie stosowane w PT firmy Timken .
#18
Napisano 11 październik 2014 - 06:52
Właśnie bardzo się zdziwiłem że z przodu nie są stożkowe a były
ale jakoś działają nic sie nie dzieje
#19
Napisano 11 październik 2014 - 06:58
A co montowałeś ? albo jest w przedlifcie podwójny stożęk , albo dwurzędowe kulkowe w polifcie - w obu przypadkach zewnetrzna bierznia jednolita i dwie dzielone bieżnie dociskane albo do kulek albo do rolek w obu przypadkach docisk ma znaczenie .
#20
Napisano 11 październik 2014 - 07:10
Przerabiałem nie raz ;P zwłaszcza moje nieszczęsne lewy przód
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Błotnik przód |
Techniczny podstawowy | Rosa |
|
|
|
sprzedam nowe reflektory (przód, 1 generacja)reflektory |
Części do PT Cruisera | turing_machine |
|
|
|
[SPRZEDAM] Poduszka skrzyni 2.0, Mech. klamki bagażnika + 'skrzydła', sworznie przód. |
Części do PT Cruisera | Johny6665 |
|
|
|
Głośniki przód |
Modyfikujemy | monondem |
|
|
|
Kupię klamkę lewą przódklamka |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Ydtski |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych