ABS, TRAC, BRAKE
#1
Napisano 30 listopad 2014 - 19:54
Odpalanie, manewry parkingowe, w prawo, 100 metrów, w lewo, 300 metrów, jeszcze raz w lewo i prosta, droga sucha. Po ok 1 kilometrze z legalną miejska prędkością usłyszałem i poczułem wibracje pedału hamulca a po sekundzie, dwóch rumak sam zaczął delikatnie hamować. Zdębiałem i sam przyhamowałem, pedał dygotał jak to zwykle gdy ABS się zaczyna rządzić. Po mocniejszym wciśnięciu pedała ten przestał dygotać i rumak stanął. Jade dalej 100 metrów i znowu to samo, rumak sam hamuje !!!!. Wtedy gong i lampka ABS, za chwilę znowu gong i lampka TRAC. Stanąłem, żeby nie tamować ruchu, maska w góre - płyn hamulcowy jest ok, wizualnie ok, sprawdzam wszystkie koła jest ok. Jedziemy dalej, 200 metrów sru znowu gong i lampka BRAKE - niedobrze bo nie lubie czerwonego. Prawa na ręcznym, dojechałem, załatwiłem co trzeba i tych co trzeba też, wiec czas wracać. Na powitanie gongi i lampki ABS i TRAC - nie ma BRAKE - fajnie bo czerwonego nie lubie, różowego też jakby ktoś pytał. Dojechałem, seria testów, żadnych poszlak, same jaja, sprawca nieznany, pytam sąsiadów - nic nie widzieli, utrata wiary w rumaka. Jutro wyjazd 550 kilometrów w dwie strony. Jakby było cieplej to bym motorem pojechał a tak to ( cenzura ).
Może któryś z kolegów coś wie lub coś widział to proszę zadzwonić na numer 997 albo lepiej od razu na 999. Dzięki z góry.
#2
Napisano 30 listopad 2014 - 21:03
#3
Napisano 30 listopad 2014 - 21:06
Masz róźnice w predkości jazdy miedzy kołami i wrzuca trac i abs piłuje po hamulcach , czemu ? - nikt nie odpowie na odległość : koronka lub czujnik na jednym z kół jest uszkodzony lub pierścień się zsunął z piasty .
Jechać oczywiście możesz nic się nie stanie - najwyżej wyłączy się system i zapali kontrolkę , wrócisz to obowiązkowo pod tester bo będziesz błądził z usterką .
#4
Napisano 30 listopad 2014 - 21:49
Tym oto sposobem krag sprawców został zawężony. Testy DNA wkrótce wskaża sprawce.
Zacznę drażyć temat od kół przednich bo mi tak szczatki logiki podpowiadaja, że jak się TRAC włacza to musi być coś na rzeczy na osi napędowej - różnica między prawym a lewym kołem. No chyba, że TRAC porównuje dodatkowo predkości obrotowe kół osi napędowej i wleczonej.
Dodatkowo zdziwiło mnie, że nie ma żadnego kodu błędu - tzn sprawca nie chce sam się ujawnić i przez to być potraktowany ulgowo. No cóż, trzeba bedzie go za fraki złapać.
#5
Napisano 30 listopad 2014 - 22:07
osobiscie bym przed wyjazdem jednak zobaczyl na podnosniku bo mi wyglada na uszkodzenie mechaniczne,...
tester i tylko tester juz bardziej na powaznie
ja se rancik felgi czyscilem skrobakiem unoszac kolo na podnosniku na 1 biegu,.. i tester wykazal ze bylo
"halo"
maksio zaraz zwrocil na to uwage ze byla nie taka trakcja jak byc powinna, .. tester tester a wczesniej choc zimno nura pod auto,..
[ Dodano: 2014-11-30, 22:07 ]
a jedz w trase tylko se wylacz trakcje
#6
Napisano 30 listopad 2014 - 22:31
A trakcje sobie wyłacze ale mam nadzieje, że jej troche jednak na kołach zostanie bo całkowicie bez trakcji to nie rusze.
A z innej beczki - niecałe 2 tygodnie temu rumak był na kontroli i dostał pieczatke, że zdrów jak ryba. Tak się teraz zastanawiam czy te bezlitosne szarpaki podczas diagnostyki go nie poszarpały za mocno.
#7
Napisano 30 listopad 2014 - 22:35
Predkosci są porównywane dla 4 kół czyli obie osie - samodiagnostyka Pt po OBD tego nie bada tylko z testera
#8
Napisano 01 grudzień 2014 - 11:21
#9
Napisano 01 grudzień 2014 - 16:05
A czy kolega smokey nie ma przypadkiem innych średnic kół przód i tył zmieniając na zimowe ?
ale bym sie usmial,.. malo prawdopodobne ale jest taka mozliwosc
#10
Napisano 02 grudzień 2014 - 19:26
Rumak obskoczył trase. Lampki ABS i TRAC się paliły ale nie było już żadnego aktu samowolnego hamowania.
Po trasie odkręciłem koła i sprawdziłem - pierścienie sa na miejscu, czujniki ABS też, kable wpięte, wykręciłem czujniki, przeczyściłem wszystko - żadnych widocznych mechanicznych uszkodzeń. Wszystko złożone, pozytywnego efektu nie ma.
Ponieważ targaja mna watpliwości i włosy sobie z głowy dre wiec nasuwa mi się seria pytań:
- co to jest za tester ?
- tzn czy ma ten tester jakaś bardziej fachowa nazwę ? ( bo w sumie to ja też jestem tester - testuje różne gatunki piwa )
- czy taki tester, o którym mowa może być na wyposażeniu większości warsztatów czy tylko w serwisie ?
#11
Napisano 02 grudzień 2014 - 19:30
Kazdy markowy komputer diagnostyczny do podłączenia pod PT cruisera i sprawdzenie kodu błedu i parametrów z czujników kół (nie są do sprawdzenia omomierzem) czujniki cyfrowe zasilane z 12v
#12
Napisano 02 grudzień 2014 - 20:32
jestes z ZKL a co to? pisz ludzkim jezykiem
#13
Napisano 02 grudzień 2014 - 20:36
#14
Napisano 02 grudzień 2014 - 20:51
#15
Napisano 03 grudzień 2014 - 01:04
miecio - wujek gugiel mówi, że ZKL to tablica rejestracyjna typowa dla miasta i okolic Kołobrzegu.
#16
Napisano 03 grudzień 2014 - 06:41
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Czujnik ABS tył prawy |
Techniczny podstawowy | ostwid |
|
|
|
Abs ,trac of ,brake swiecą jak szalone |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
Dziwne dźwięki ABS |
Techniczny podstawowy | Stivo |
|
|
|
świecące się kontrolki ABS, hamulca |
Techniczny podstawowy | Wróbel |
|
|
|
czujnik abs prawy tył |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | marlas |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych