rozrząd 2.2crd
#1
Napisano 13 January 2015 - 11:53
Przeglądając dział techniczny trafiłem na temat(rok 2012 autor "cinek") związany z rozrządem w 2.2crd. Chodziło o pęknięty łańcuch rozrządu, powodem miał być uszkodzony napinacz tego łańcucha.Wyczytałem, że rozrząd wytrzymuje całą żywotność silnika, ale co z tym napinaczem i może jeszcze z innymi elementami, jakieś rolki prowadnice.
Moje pytanie: wymieniać je czy nie, jeżeli tak to kiedy?(mój ma przejechane 164000km) I jak zawsze w PT jaki jest do tego dostęp, jakie koszty robocizny. Już wiem, że w silniku benzynowym do wymiany rozrządu wyjmował ktoś silnik.
#2
Napisano 13 January 2015 - 11:59
#3
Napisano 13 January 2015 - 12:04
Bo w benzynie np. 2,0nie da się normalnie na spokojnie wymienić rozrządu. Trzeba silnik troche opóścić żeby był dostęp a z tego co pamiętam to chyba łańcuch w 2,2 spokojnie 300 000 a nawet dłużej jak się nie trzaska i nic nie dzieje. Chyba się nie myle
#4
Napisano 13 January 2015 - 12:13
#5
Napisano 13 January 2015 - 12:15
Zalecany olej 5w30/40 wymiany max co 20 tys i zapomnij o wymianie łańcucha i ślizgów .Uwierz jak zacznie się problem to go będziesz słyszał jak dzwoni .
Do wymiany : silnik z auta - w CRD nic nie robisz w aucie tylko na stole po wyjeciu jednostki .
#6
Napisano 13 January 2015 - 12:27
stosuje olej taki jak napisałeś mobil 5W30, a wymieniam raz do roku, czyli w moim przypadku po około 4000km
#7
Napisano 13 January 2015 - 12:42
#8
Napisano 13 January 2015 - 14:09
przez chwile mnie nie było, ładna pogoda u nas, zrobiłem mały spacer.
Ale do rzeczy, jak będziesz emerytem jak ja to wtedy zobaczysz jak to jest. Wyjazd na działke latem (25 km) powrót po kilku dniach po drodze zakupy i to wszystko. Jeszcze do tego stan zdrowia nie zawsze zachęca do wyjazdu.Jak go sprowadzałem w 2009r miał na liczniku 145000km. Też tak myślałem, będę miał dużo czasu to się pojeździ. A wyszło co innego.
Życzę dużo zdrowia i dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
#9
Napisano 13 January 2015 - 14:14
Mamy na forum Leszka, który chyba pitkiem od początku jak go ma, a jest na forum od 2008r, to chyba nie zrobił przez ten czas tylu km, ile Ty robisz rocznie.
#10
Napisano 13 January 2015 - 14:18
#11
Napisano 13 January 2015 - 14:38
#12 Bezimienny Gość.lawina mike_*
Napisano 13 January 2015 - 14:53
mam zatem rozumieć że łańcuch w 2.2 CRD jest w zasadzie nieśmiertelny o dopóki sam nie zacznie hałasować nie ma co być nadgorliwym i go wymieniać ?
#13
Napisano 13 January 2015 - 15:13
#14
Napisano 13 January 2015 - 19:47
#15 Bezimienny Gość.lawina mike_*
Napisano 13 January 2015 - 22:41
dzięki, tego nie wiedziałem
#16 Bezimienny Gość.pierre_*
Napisano 20 April 2015 - 19:31
witam panowie mam oto taki problem prosze o diagnoze dzieki z gory zalaczam filmik
niestety nie mam uprawnien ale cos szumi po lewejstronie silnika przy rozrzadzie jakby moze napinacz niewiem
#17
Napisano 20 April 2015 - 20:05
#18 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
Napisano 20 April 2015 - 20:39
Dla ciekawości podam choć możecie wierzyć lub nie. Szwagier ma w sprinterze identyczny silnik i robi codziennie po 500 km wożąc min pieczywo. Samochód ma przebieg 780.000 km i przysięga, że raz były robione wtryski a tak nic poza wymianą oleju. Pozdrawiam
#19
Napisano 20 April 2015 - 21:02
Dla ciekawości podam choć możecie wierzyć lub nie. Szwagier ma w sprinterze identyczny silnik i robi codziennie po 500 km wożąc min pieczywo. Samochód ma przebieg 780.000 km i przysięga, że raz były robione wtryski a tak nic poza wymianą oleju. Pozdrawiam
bajeczki ci sprzedał , serwisuję od lat flotę dostawczaków z kilku firm i z takich aut tak naprawdę utrzymuje sie warsztat , wjeżdzają poza kolejnością i muszą być naprawiane od ręki i prawda jest taka że wszystkie marki dostawcze sypią sie na potegę , wtryski nie wytrzymują wiecej jak 250 tyś i przy tym przebiegu są zlomy totalne , regulator ciśnienia i pompa wysokiego wytrzymuję max 300tyś , przy tym przebiegu rozsypuje sie maglownica i wiekszość zawieszenia oraz zaczynają sie problemy z turbiną , pękają przewody na turbo - to jest standart
#20 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
Napisano 21 April 2015 - 05:00
No dlatego Andrzejku napisałem wierzcie lub nie bo i sam byłem bardzo zdziwiony takim przebiegiem. Toć to nie stare silniki mercedesa co po milionie wytrzymywały.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Rozrząd PT 2.0 16v DOHC Pilna pomoc w doborze części |
Techniczny podstawowy | LongiNL |
|
|
|
czujnik położenia wałka rozrządu |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.koczyk_* |
|
|
|
rozrząd |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.ivon_* |
|
|
|
Wymiana rozrządu |
Techniczny podstawowy | Denik |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych