Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

rozrząd 2.2crd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 11:53

Witam forumowiczów i nie tylko
Przeglądając dział techniczny trafiłem na temat(rok 2012 autor "cinek") związany z rozrządem w 2.2crd. Chodziło o pęknięty łańcuch rozrządu, powodem miał być uszkodzony napinacz tego łańcucha.Wyczytałem, że rozrząd wytrzymuje całą żywotność silnika, ale co z tym napinaczem i może jeszcze z innymi elementami, jakieś rolki prowadnice.
Moje pytanie: wymieniać je czy nie, jeżeli tak to kiedy?(mój ma przejechane 164000km) I jak zawsze w PT jaki jest do tego dostęp, jakie koszty robocizny. Już wiem, że w silniku benzynowym do wymiany rozrządu wyjmował ktoś silnik.

#2 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 11:59

Marek Król, Marek nie szukaj problemów...napisze w dużym skrócie ''jeździć'' i szerokości :piwo

#3 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:04

Witam Marek Król,

Bo w benzynie np. 2,0nie da się normalnie na spokojnie wymienić rozrządu. Trzeba silnik troche opóścić żeby był dostęp a z tego co pamiętam to chyba łańcuch w 2,2 spokojnie 300 000 a nawet dłużej jak się nie trzaska i nic nie dzieje. Chyba się nie myle hmm
:ziom

#4 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:13

Dziękuje za szybką odpowiedź, ale tak to jest jak się człowiek nie zna i jest przewraźliwiony

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:15

Marek Król,
Zalecany olej 5w30/40 wymiany max co 20 tys i zapomnij o wymianie łańcucha i ślizgów .Uwierz jak zacznie się problem to go będziesz słyszał jak dzwoni .

Do wymiany : silnik z auta - w CRD nic nie robisz w aucie tylko na stole po wyjeciu jednostki . :kawka

#6 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:27

andreeas7
stosuje olej taki jak napisałeś mobil 5W30, a wymieniam raz do roku, czyli w moim przypadku po około 4000km

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 12:42

Za mało stanowczo jeżdzisz on ma focha z braku ruchu :lol - ja tyle spokojnie robię w miesiącu

#8 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:09

andreeas7
przez chwile mnie nie było, ładna pogoda u nas, zrobiłem mały spacer.
Ale do rzeczy, jak będziesz emerytem jak ja to wtedy zobaczysz jak to jest. Wyjazd na działke latem (25 km) powrót po kilku dniach po drodze zakupy i to wszystko. Jeszcze do tego stan zdrowia nie zawsze zachęca do wyjazdu.Jak go sprowadzałem w 2009r miał na liczniku 145000km. Też tak myślałem, będę miał dużo czasu to się pojeździ. A wyszło co innego.
Życzę dużo zdrowia i dziękuję za zainteresowanie moim tematem.

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:14

Marek Król,
Mamy na forum Leszka, który chyba pitkiem od początku jak go ma, a jest na forum od 2008r, to chyba nie zrobił przez ten czas tylu km, ile Ty robisz rocznie. :lol

#10 Marek Król

Marek Król

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 195
  • Dołączył:  11 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2M
  • Imię:Marek

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:18

No to jest nas dwóch (rajdowców), a raczej "długodystancowców"

#11 indianer

indianer

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5713
  • Dołączył:  04 maj 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:HHR LT 2.4 M
  • Imię:TADEUSZ
  • Skąd::NOWY SĄCZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:38

też się piszę do tej grupy :lol pitek przy zakupie miał 116 tyś po prawie 4 latach jest niecałe 134 tyś tak to jest jak się więcej czasu przebywa za granicą a autko w garaż u stoi :torba

#12 Bezimienny Gość.lawina mike_*

Bezimienny Gość.lawina mike_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 styczeń 2015 - 14:53

[b]sluna
mam zatem rozumieć że łańcuch w 2.2 CRD jest w zasadzie nieśmiertelny o dopóki sam nie zacznie hałasować nie ma co być nadgorliwym i go wymieniać ?

#13 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 15:13

lawina mike, Dokładnie! jak napisał dr.andreeas7,

#14 maryn1974

maryn1974

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 577
  • Dołączył:  24 sty 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:mariusz
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2015 - 19:47

:brawo

#15 Bezimienny Gość.lawina mike_*

Bezimienny Gość.lawina mike_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 styczeń 2015 - 22:41

gut nius !!!
dzięki, tego nie wiedziałem

#16 Bezimienny Gość.pierre_*

Bezimienny Gość.pierre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 kwiecień 2015 - 19:31

witam panowie mam oto taki problem prosze o diagnoze dzieki z gory zalaczam filmik


niestety nie mam uprawnien ale cos szumi po lewejstronie silnika przy rozrzadzie jakby moze napinacz niewiem



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2015 - 20:05

pasek wielorowkowy do zrzucenia , mechanicznie do sprawdzenia napinacz rolka prowadząca , sprzeglo alternator i kompresor klimatyzacji - nigdy sie tego nie sprawdza spietego w ukladzie jesli chcesz to dobrze ustalić

#18 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*

Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 kwiecień 2015 - 20:39

Dla ciekawości podam choć możecie wierzyć lub nie. Szwagier ma w sprinterze identyczny silnik i robi codziennie po 500 km wożąc min pieczywo. Samochód ma przebieg 780.000 km i przysięga, że raz były robione wtryski a tak nic poza wymianą oleju. Pozdrawiam



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 kwiecień 2015 - 21:02

Dla ciekawości podam choć możecie wierzyć lub nie. Szwagier ma w sprinterze identyczny silnik i robi codziennie po 500 km wożąc min pieczywo. Samochód ma przebieg 780.000 km i przysięga, że raz były robione wtryski a tak nic poza wymianą oleju. Pozdrawiam


bajeczki ci sprzedał , serwisuję od lat flotę dostawczaków z kilku firm i z takich aut tak naprawdę utrzymuje sie warsztat , wjeżdzają poza kolejnością i muszą być naprawiane od ręki i prawda jest taka że wszystkie marki dostawcze sypią sie na potegę , wtryski nie wytrzymują wiecej jak 250 tyś i przy tym przebiegu są zlomy totalne , regulator ciśnienia i pompa wysokiego wytrzymuję max 300tyś , przy tym przebiegu rozsypuje sie maglownica i wiekszość zawieszenia oraz zaczynają sie problemy z turbiną , pękają przewody na turbo - to jest standart

#20 Bezimienny Gość.RYBA_6936_*

Bezimienny Gość.RYBA_6936_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 kwiecień 2015 - 05:00

No dlatego Andrzejku napisałem wierzcie lub nie bo i sam byłem bardzo zdziwiony takim przebiegiem. Toć to nie stare silniki mercedesa co po milionie wytrzymywały.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych