Witam wszystkich,
chciałbym podpiąć się pod ten temat z moim problemem. W gruncie rzeczy Mechanik chyba i tak będzie musiał otworzyć rozrząd.
Auto PT Cruiser 2,2 CRD 2005 rok.
Jadę sobie któregoś pięknego dnia i nagle straciłem wspomaganie, klimę i ładowanie akumulatora. Pomyślałem, że to pasek wielokolorowy, więc spokojnie zabrałem się za wymianę.
Otóż nie okazało się,że urwała się śruba rolki napinacza. Próba jej wykręcenia i w końcu rozwiercenia dała fatalny wynik. Wyciek płynu itd. jak na poniższym zdjęciu:
IMG_20200724_203139 2.jpg 27,45 KB
2 Ilość pobrań
Wygląda więc na to, że to moja najdroższa śruba w życiu;)
Prawdopodobną przyczyną zerwania śruby, było zapieczenie napinacza, na - nazwijmy to przegubie, przy rolce.
Pojawiają się pytania, które pewne są naiwne, ale być może więcej zrozumiem.
do wymiany mam obudowę, pokrywę rozrządu, taką jaką znalazłem na allegro:
https://allegro.pl/o...zadu-9442023988
1. czy da się tą pokrywę wymienić bez wyciągania silnika? garażowymi sposobami?
2. czy potrzeba do tego nowej uszczelki ( trudno mi taką znaleźć)
3. czy ten przegub ( czerwona strzałka) ma chodzić z wyraźnym oporem czy z luzem?
IMG_20200727_085712.jpg 25,38 KB
1 Ilość pobrań
i na koniec ile to może wszytko kosztować?
Będę wdzięczny za odpowiedzi, pozdrawiam wszystkich
Paweł
Użytkownik Pol edytował ten post 27 lipca 2020 - 08:34