Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

land rover freelander


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#21 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwietnia 2015 - 11:11

Scenic 4x4 nie jest zły szukaj egzemplarza na full wypasie tzw.
Oryginalna Nawigacja
2 Szyberdachy
Skóra
Bagażnik dachowy
Plusem jest duży dostęp części zamiennych używanych no i cena
Minus
1,9dci turbo pada i wtryski najpierw trzeba znaleźć dobry egzemplarz co jest trudne
Lepszy wybór to 2.0 16v ma zmienne koło faz rozrządu wiec wymiana rozrządu kosztuje wiem bo mam Espaca z tym silnikiem
Ale spalanie jest Ok średnio 8-10l
Wał będziesz musiał przerobić na rozbierany ale sa firmy co to robią za około 1000zl
Podpory wału padają ale wał można wyciągnąć na lato i jeździć z przednim napędem tylko spalanie tez spadnie
Reasumując nic lepszego w tej cenie nieznajdziesz i dostęp części jest super i tanie w porównaniu z subaru jeep land rover

#22 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2015 - 18:46

Jeśli kogoś to jeszcze interesuje - to tak jak w Pitulcach są typowe drogie usterki i drogie części, tak samo jest z freelanderem.

Najczęściej występującą drogą awarią jest uszkodzenie przekładni kątowej spowodowanej sklejeniem się sprzęgła wiskotycznego, tak zwanej "wiskozy" objawia się to tak, że stary nazwijmy go olej ( ale jest to bardziej silikonopodobna mazia ) skleja tarcze sprzęgła wiskotycznego, które ma za zadanie sprzęgać przednią i tylną oś z odpowiednią siłą i jednocześnie jednak uślizgiem. Tak sklejona wiskoza blokuje napęd przedniej względem tylnej osi . Wizualnie objawia się to na początku ząbkowaniem opon a potem przekładnia kątowa nie wytrzymuje przeciążeń ( bo wiskoza sklejona) i robi chrup. Całkowity koszt naprawy chrupnięcia może osiągnąć 6 tys zł. Można wiskozę zregenerować, ale jest z tym dużo zabawy, a największym problemem poza czysto mechaniczną zabawą jest dobranie właściwej gęstości oleju z wiskozy. Więc aby obniżyć koszty naprawia się przekładnię kątową i zdejmuje wał ( czyli usuwa się problem wiskozy ) i wmawia się potencjalnemu kupcowi freelandera, że wał został zdjęty w celu obniżenia zużycia paliwa. Kto nie zna tematu, łyka jak pelikan. :sciana

I to by było na tyle w kwestii freelanderowej

Pozdrawiam :witam







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych