Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problemy z ręcznym hamulcem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2015 - 20:35

Sukcesywnie będę opisywał usterki, które dopadły mojego pitka. 

Tym razem przyszła pora na rozprawienie się z niedziałającym ręcznym hamulcem.

 

Problem polega na tym, że zaciągając ręczny przeskakuje przez pierwsze kilka zębów, następnie chodzi normalnie. Natomiast po jego zaciągnięciu w ogóle nie trzyma.

 

Zastanawiam się od czego zacząć, czy jest regulacja pod ręcznym, czy rozkręcenie plastiku pod ręcznym to dużo pracy i jest ona skomplikowana, czy może naciąg linki znajduje się pod spodem. A może to coś zupełnie innego...

 

Dzięki z góry za pomoc

 

Pozdrawiam



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 marca 2015 - 21:05

pod lewarkiem jest regulacja automatyczna i nic tam nie zrobisz , druga regulacja jest w kazdym tylnym kole od wewnętrznej strony osłony za zaślepką gumową - ale regulacja u Ciebie nie pomoże trzeba rozbierać tył i zrobić porzadek mogły sie juz odkleić okładziny (to standartowa usterka ) i trzeba bedzie wymienic szczęki i za pewne tarcze min .grubość 7,3mm

#3 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2015 - 07:23

Dzięki serdeczne za szybką i rzeczową odpowiedź. W sobotę jadę do warsztatu i w taki sposób jak opisałeś zasugerowałem im usterkę. Zobaczymy co wyjdzie po odkręceniu kół.

 

Pozdrawiam



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2015 - 08:37

Myślę że nie należy sie tak rozpędzać z diagnozą , tylny układ hamulcowy jest upiardliwy w tym modelu i w zależnosci od rocznika i modyfikacji przez producenta może Ci dojść jeszcze kilka drobiazgów :
- mocowanie rozpieraka szczęk jeśli jest typ opierany o tylną flanszę (przerdzewiała blacha i nie ma się o co zapierać)
- przetarty pancerz linki (przeciera sie na zagieciu linki przy przednim mocowaniu wahacza tylnego pod osłoną gumową)

I jeszcze jedna uwaga dla warsztatu tarcz nie zdemontujesz jak nie zwolnicie regulacji pod zaślepką każdego tylnego koła na śrubie rzymskiej
I drugie , do montażu nowych tarcz i szczęk trzeba zwolnić naciąg automatyczny do pozycji zero jest on przy lewarku - tunel środkowy do zwalenia obowiązkowo , inaczej nigdy nie będzie dobrze z ręcznym .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 marca 2015 - 08:39

  • liseczek lubi to

#5 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 marca 2015 - 11:12

Dzięki śliczne. Poinformuję po całej operacji co było...

Jeszcze raz dzięki za uwagi i pomoc



#6 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 12:51

Witam serdecznie

 

Tyle co wróciłem z zakładu mechanicznego. Tak jak obiecałem chcę zdać relacje z przeprowadzonych napraw.

 

Więc po kolei:

- po odkręceniu kół okazało się że tarcze ok, szczęki ok.

- po demontażu panelu środkowego okazało się że podciąg linki następował dopiero w momencie, kiedy ręczny był już wysoko zaciągnięty, kiedy bliżej przyjrzeliśmy się samemu mechanizmowi zębatek (są tam dwie) to jedna ta odpowiedzialna za podciąg na pierwszych zębach jest wyrobiona i przez to ślizga się i nie działa prawidłowo, więc trzeba będzie zakupić na allegro mechanizm hamulca ręcznego.

 

Tak przy okazji zapytam czy jest jakiś czarodziejski sposób, żeby ściągnąc panel środkowy bo nam puścił na siłę dopiero a jego późniejsze wkładanie to mordęga....

 

Wracają do hamulca ręcznego nic nie pomogło nawet dosyć szerokie ustawienie szczęk. Daje to efekt o tyle, że na chwilę obecną tak na 30% trzyma ręczny. Wcześniej w ogóle.


Użytkownik Canadian82 edytował ten post 07 marca 2015 - 13:00


#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 13:05

nie ma problemu z panelem srodkowym , wyrzucasz fotele przednie i schodzi bez problemu (jesli brak podłokietnikow przy fotelach to nie trzeba ) , trzeba tylko zwolic samonaciag lewarka )
Uważam że nie do konca dopatrzyliście wszystko ? - ten samonaciąg nie wyrabia sie jak nie stoją lub ciężko chodzą linki w pancerzu - problem powroci .

#8 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 13:34

Witam jeszcze raz

Samonaciąg  lewarka rozumiem zwalnia się poprzez ściągnięcie tych dwóch linek które zaczepiane są do linki hamulca ręcznego...najlepiej to zrobić przez otwór, w który montuje się panel sterowania szybami tylnymi?

 

Myślałem że po zakupie ręcznego jego wymianę wykonam już we własnym zakresie. Wydaje się na pierwszy rzut oka że to kwestia trzech śrub...być może się mylę...

 

Przy okazji rozwiązałem jeszcze jeden problem w zakładzie

wymieniłem tylne tuleje wahacza przedniego, sworznie i stabilizatory z przodu.

 

Co ciekawego przy okazji wyszło, że po prawej stronie tuleje były źle zamontowane to jest kołnierzem nałożone od góry na wahacz...

 

I kolejna rzecz nowe sworznie za luźno wchodziły na wahacz i trzeba było je potraktować migomatem...w kilku miejscach punktowo

 

Sworzeń firmy sidem

Tuleja tedgum


Użytkownik Canadian82 edytował ten post 07 marca 2015 - 13:55


#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 13:56

i tak i nie - panel środkowu musi być odkręcony , sterowanie szyb zdjęte - stalowy haczyk do zaczepienia,pociągniecia jarzma z linkami .
Zwalniasz przycisk blokady recznego lewarek w dolnej pozycji i ciągniesz haczykiem obie linki do siebie - druga osoba odchyla z lewejstrony oslonę tunelu i wciska blokadę naciagu (punk 0) w dzwigni lewarka (otwor 3mm) , zwalniasz haczyk , zdejmujesz linki i spokojnie mozesz na pionowo podnieść lewarek ręcznego .

#10 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 14:42

Dziękuję za poradę.

 

Jak już zamówię na allegro dźwignię to spróbuję samodzielnie przy tym coś podziałać...

 

A już ostatnia rzecz jak widzisz tą kwestię dotyczącą zmiany sworzni i tulei. Czy złe ich wcześniejsze w przypadku tulei mocowanie mogło mieć wpływ na właściwości jezdne i jak zapatrujesz się na mocowanie sworzni, które za luźno wchodzi na wahacz...



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 14:52

wszystko zalezy co było montowane , czasem po wcisnieciu zamiennika już nic nie pasuje oraz druga opcja , ostanio modna - producent przewiduje tylko jednorazową wynianę sworzni jak są nie przykręcane tylko na wcisk tylko raz można wcisną i już nastepnym razem wszytko jest zalużne - anglicy czesto lapią na rantach migomatem

#12 Canadian82

Canadian82

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 78
  • Dołączył:  17 cze 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Stalowa Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 marca 2015 - 15:11

Dzięki serdeczne za tak szybką odpowiedź i poświęcony mi czas...

 

Pozdrawiam



#13 mario66

mario66

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 178
  • Dołączył:  13 lis 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 stycznia 2016 - 18:58

Cześć , czy ktoś posiada wiedzę jakie wymiary powinna mieć tarcza tylna w Pitku 2,2 crd 2004 . Sprzedawca powiedział że były dwa wymiary i jak dobrać wielkość szczęk ręcznego , podobno również dwie wielkości







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych