Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klekotanie dwulitrówki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 lipiec 2015 - 12:55

Witam

Dareczku 2,0 są na pasku. Doradzasz nie znając podstaw. Proszę.
Z tego co się orientuje spalanie stukowe występuje tylko w silnikach wysokoprężnych a 2,0 napewno do nich nie należy.

:ziom

Użytkownik bigmeen edytował ten post 10 lipiec 2015 - 17:15


#22 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 lipiec 2015 - 15:15

Dareczku 2,0 są na pasku. Doradzasz nie znając pctaw. Proszę. Z tego co się orientuje spalanie stukowe występuje tylko w silnikach wysokoprężnych a 2,0 napewno do nich nie należy.

nie doradzam tylko przedstawiam swoje zdanie a jesli chodzi o spalanie stukowe ..https://pl.wikipedia...palanie_stukowe

prosze :foch


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 10 lipiec 2015 - 15:18


#23 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 lipiec 2015 - 17:35

Witam

Dareczku próbujesz pomóc Michałowi nie wiedząc nic o silniku 2,0. Powtarzam dajesz mu porady a na końcu pytasz czy jego silnik jest na łańcuszku /tego widipedi nie pisali/ bo może mu łańcuch stuka. Piszesz o spalaniu stukowym w silnikach iskrowych na niskich obrotach spowodowanym złym paliwem. Stary prosze. Po bądź z nami poczytaj wpisy madrych i doświadczonych tu osób/ja do nich nie należe/ i nie wychylaj się przed szereg z mechaniki podpierając się widipedią po 96 postach bo bardziej możesz zaszkodzić niż pomóc. I nie fochaj. Proszę. Sorry za zwrócenie uwagi. Temat dla mnie zakończony.

Pozdro. :ziom

Użytkownik bigmeen edytował ten post 10 lipiec 2015 - 17:37


#24 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 lipiec 2015 - 17:40

nie było to moim zamiarem !!! ale doceniam zwrocenie UWAGI ...THX :piter


Użytkownik DAREK 75 edytował ten post 10 lipiec 2015 - 17:44


#25 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 marzec 2016 - 19:06

W tym przypadku wymiana panewek pomogła, od kilku miesięcy cisza i spokój.



#26 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marzec 2016 - 18:29

W tym przypadku wymiana panewek pomogła, od kilku miesięcy cisza i spokój.

To szkoda, że nie zajrzałem tu wcześniej :/  Mam taki metaliczny stukot jak na filmiku (słychać około 0:30). U mnie pojawia się zaraz po odpaleniu silnika i jest nieco głośniejszy. Zanika po około 1-2 minutach jazdy. Kilku mechaników, u których byłem zasugerowało wymianę popychaczy hydraulicznych. Wymieniłem wszystkie 16 i... nic się nie zmieniło. Już się przyzwyczaiłem :]



#27 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 marzec 2016 - 19:31

Zanika po około 1-2 minutach jazdy. Kilku mechaników, u których byłem zasugerowało wymianę popychaczy hydraulicznych. Wymieniłem wszystkie 16 i... nic się nie zmieniło. Już się przyzwyczaiłem :]

 

A jakim olejem masz zalany silnik bo jeżeli ten dźwięk zanika to może gęstość  oleju jest nieodpowiednia i wolniej wypełnia szklanki.

 

Zrób test na ciepłym silniku: po otwarciu maski powoli ręcznie na przepustnicy zwiększaj obroty do ok. 3tyś. i  nagle zamknij przepustnicę, jeżeli usłyszysz wyraźny stukot to może świadczyć o zużytych panewkach na wale lub sworzniach tłoka.  Również za pomocą rurki przystawionej do ucha możesz określić miejsce z którego dochodzą niepokojące dzwięki.

To stary niepraktykowany pewnie sposób ale też skuteczny.



#28 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marzec 2016 - 19:56

Jeśli chodzi o olej, to taki: Załączony plik  01.jpg   61,62 KB   6 Ilość pobrań

 

Co do testu, to poczekam aż przestanie padać, bo pitek stoi pod chmurką i spróbuję się pobawić. Dzięki za sugestię.



#29 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 marzec 2016 - 20:01

Ja  używam  xxW-30 i tak mam na korku, i na pewno szybciej dopłynie, ale poczekałbym na to osłuchanie.


Użytkownik mittek edytował ten post 25 marzec 2016 - 20:02


#30 Slawek101

Slawek101

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 96
  • Dołączył:  24 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Sławek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2016 - 21:20

Ok, jestem po rozmowie ze swoim mechanikiem dotyczącej wymiany oleju. Zgodnie z sugestiami z forum zaproponowałem wymianę oleju na 5W-30. Odpowiedział, że bardzo chętnie, ale nie bierze odpowiedzialności za ewentualne rozszczelnienie i wycieki bo silnik ma przebieg 195000 km (przynajmniej tyle wskazuje :]) i przy takim przebiegu powinno się stosować olej, który jest bardziej gęsty.

Co sądzicie na temat takich argumentów?

Dodam, że człowiek ten zajmuje się od wielu lat już trzecim z kolei moim autem i nigdy do jego pracy zastrzeżeń nie miałem, nie podejrzewam też, żeby unikał zarobku. Czy zatem sądzicie, że istnieje ryzyko, że stanie się to, przed czym mnie ostrzega?

Nie mam wiedzy na takie tematy, więc pozostaje mi zebranie jak największej ilości opinii. Z góry dzięki.



#31 liseczek

liseczek

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3318
  • Dołączył:  27 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:Aktualnie brak
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Sobótka
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 kwiecień 2016 - 21:31

Co sądzicie na temat takich argumentów?
 

Sławku, ja sądzę, że to może być dobry stary mechanik, który ma skarbnicę wiedzy nie do przecenienia, ale trzeba też brać pod uwagę, że technologia czasem się zmienia szybciej niż jesteśmy się wstanie sami jej "nauczyć". Nie wiem, czy kiedyś przeczytałem tu te mądre słowa czy na innym forum, ale płyny eksploatacyjne użawamy takich jakie zalecił producent, który to zbadał i sprawdził/obliczył/przetestował. Stosowanie róznych parametrów płynów może się róznić minimalnie w zależności od długości czy szerokości geograficznej ze względu na klimat. Gorzej jest, jak już się ktoś (za namową jakiegoś mechanika) pokusi się być lepszym od fabryki i wlewać płyny zgodnie z zasadami "wróżbity Macieja" i wówczas mogą się dziać rzeczy nie przewidziane, jak równierz po tym poprawieniu powracając na zalecany, wówczas mała kapitalka silnika i wracamy bez obaw na olej zalecany przez producenta.



#32 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2016 - 21:33

Ja u siebie zmieniłem z 10w40 na 5w30, przedtem oczywiście zrobiłem płukankę. U mnie jest przebieg 196K na liczniku, ale również dobrze może być to 296k, ciężko powiedzieć bo ludzie przekręcają liczniki po sprowadzeniu do polski. Po zmianie przejechałem narazie 3000 km i nie zauważyłem żeby zrobił się gdzieś jeszcze wyciek. 



#33 Bezimienny Gość.Zeet_*

Bezimienny Gość.Zeet_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 maj 2016 - 07:49

To taka stara teoria, że silnik jest uszczelniony nagarem i nie można zmienić oleju na wyższej klasy. Może się to sprawdzało w starych konstrukcjach. Osobiście przeszedł bym na olej zalecany przez fabrykę. A jeżeli zaczną się wycieki to trzeba uszczelnić.



#34 DAREK 75

DAREK 75

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 370
  • Dołączył:  12 cze 2015
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1.6
  • Imię:Darek
  • Skąd::podkarpackie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2016 - 09:57

ja pitole uszczelniony nagarem ???chyba z.........y nagarem obowiazkowo płukanie i dobrej klasy olej ktory dotrze w kazda magistrale silnika temat wałkowany na forum tyle razy ..a silnik napewno bedzie sie sprawowal o niebo lepiej



#35 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maj 2016 - 11:14

Bardziej martwiłbym się, że jak ktoś nie przestrzegał wymiany oleju i lał byle co, a potem wleje olej taki co płucze silnik lepiej, może wypłukać zalegające zgęstniałe warstwy oleju które gdzieś przyblokują kanaliki oleju i problem gotowy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych