Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Nierówna praca silnika na małych obrotach

Silnik Elektryka PT Cruiser Obroty Wspomaganie kierownicy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2015 - 10:43

Witam. Posiadam Chryslera PT Cruiser'a z 2002 roku w gazie silnik 1.6 skrzynia manualna. Niedawno był wymieniany rozrząd.

 

I opiszę problem który w nim występuje:

 

Kiedy jadę na dwójce (dzieje się to na zakrętach) i obroty trochę spadają to po chwili silnik potrafi zacząć bardzo nierówno pracować dusić go i szarpać, co zmusza mnie do częstej jazdy na luzie na niektórych zakrętach albo zwalniania i przejeżdżania na jedynce. Po takim manewrze, kiedy go zacznie dusić na dwójce, zaczyna migać kontrolka od silnika. Jak się go zgasi i zapali ponownie (odpala od strzała) to wszytko ok i kontrolka silnika się ciągle świeci, ale samochód chodzi już wtedy dobrze. Czasami również dzieje się tak nawet na parkingu jak za wolno wjadę na dwójce. Potrafi się tak poświecić kilka dni, nic się nie dzieje, a potem wsiądę, odpalę i kontrolka gaśnie, jednak na tym "kursie", kiedy już zgaśnie, zawsze go znowu przydusi i znowu jest powtórka z rozrywki.

 

Kolejna sprawa jest taka, że jak nawet stoję na luzie jego obroty czasami chodzą nierówno, skaczą od ~500 do ~1000 obrotów. Muszę go wtedy zgasić i zapalić ponownie i wtedy świeci się kontrolka od silnika.

I jeszcze jedna rzecz i nie wiem czy to jest związane z elektryką, czy z czym jednak wczoraj miałem taką sytuację:

Jechałem nim i miałem dosyć ostry zakręt, brałem go na luzie i obroty trochę spadły bo musiałem zwolnić (tak jak pisałem wyżej na dwójce po zakręcie by się nie zebrał już). Jeździłem tamtędy już dużo razy, praktycznie codziennie pokonuję tą trasę i zawsze tym samym sposobem, jednak nigdy mi się tak nie stało jak wczoraj. Gdzieś w połowie zakrętu nagle mi zgasł i co za tym idzie wyłączył mi wspomaganie kierownicy, a ja ponieważ się tego nie spodziewałem nie byłem na to gotowy i prawie wypadłem z zakrętu. Szybki hamulec światła awaryjne i ponowne odpalenie silnika. Potem stanąłem na parkingu wrzuciłem go na luz i pokręciłem kierownicą na boki. Ku mojemu zdziwieniu światła się przygaszały, kiedy wspomaganie mi pomagało zrobić zakręt i silnikowi również spadały obroty z 900-1000 (bo tyle ma normalnie na luzie jak stoję) tak do 600 700.

Czasami po włączeniu klimatyzacji ma chwile słabości i również na 3-4 sekundy mu spadają obroty a potem wraca do normy.

 

Nie byłem z nim jeszcze na komputerze, jednak niedługo mam zamiar się wybrać.

 

Czy ktoś ma pomysł co się z nim może dziać nie tak? Miał ktoś z Was już taki przypadek? Czy to wina silnika, czy elektryki czy w ogóle czegoś innego?



#2 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2015 - 12:04

Witam. Sprawdź błędy metodą kluczyków i podaj tutaj. Wtedy coś będzie można powiedziec

#3 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2015 - 12:54

Co to metoda kluczykow? Jestem zielony w tych sprawach

#4 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 250
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2015 - 14:27

cytuje
 
''Jak sprawdzić błędy zarejstrowane przez komputer? Procedura jest następująca: wkładamy kluczyk do stacyjki i kilkukrotnie przekręcamy go z pozycji OFF do pozycji zapłonu (to ta w której zapalają się kontrolki, gdyby ktoś nie był pewny). Po kilku takich przekręceniach (trzeba zrobić to w miarę szybko, ale nie za szybko ;P) na liczniku kilometrów powinien wyskoczyć ewentualny kod błędu. Jeżeli błędów nie ma, na wyświetlaczu pojawi się -------------, a po chwili "done".

 

...generalnie za trzecim razem


Użytkownik sluna edytował ten post 09 maja 2015 - 14:29


#5 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2015 - 14:59

Wyszło P 0302 potem same kreski a potem done

#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2015 - 17:44

wypadanie zapłonów ewidentne - 302 - wypada zapłon na drugim cylindrze - wtedy odcina wtrysk na tym cylindrze. Zapłon może wypadać z wielu powodów, najczęściej przyczyną jest uszkodzona świeca z przebiciem do fajki przewodu zapłonowego lub przetarta wiązka od wtryskiwaczy paliwowych przywarta do masy. Pozdrawiam

 

P.S. Jeśli w czasie jazdy kontrolka check engine mruga jest to zawsze wskazówka do zatrzymania pracy silnika - melduje w ten sposób wypadanie zapłonów, co może doprowadzić do wypalenia stopienia katalizatora. Akurat ten silnik ma zabezpieczenie - na cylindrze z wypadającym zapłonem wyłączany jest natychmiast wtryskiwacz. Pozdrawiam



#7 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2015 - 17:52

Ile ewentualna naprawa będzie kosztować? czy to coś poważnego?

#8 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2015 - 17:56

@Nektre, Nie jestem Johnem Wróżem - Może to tylko przewody i świece do wymiany. Ktoś, kto ma pojęcie powinien to obkukać i wydać wyrok. Sam to grzebałeś, czy ktoś inny?



#9 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2015 - 18:17

Nic w nim nie grzebalem tylko dolewalem olej. Rozrzad byl robiony u mechanika. Wezme go w takim razie zeby to ktos zobaczyl i w razie czego dam znac co bylo nie tak. Dziekuje za pomoc i odpowiedzi. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy ta metoda kluczykow dziala tylko w pt czy we wszystkich samochodach z komputerem? Pisze bez polskich znakow bo z telefonu

#10 merlin

merlin

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  02 paź 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gaz
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 maja 2015 - 23:25

Only w Pitku

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2015 - 05:22

W większości samochodów produkowanych w Stanach lub na Stany - takie były wymogi rynku, aby każdy mechanik mógł odczytać podstawowe kody błędów OBD. Pozdrawiam - metody odczytu mogą być różne. 



#12 Bezimienny Gość.Nektre_*

Bezimienny Gość.Nektre_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maja 2015 - 08:51

Jeszcze jedno pytanie. Czy to u nich normalne ze moge wyjac kluczyk w kazdej pozycji nawet podczas pracy silnika?

#13 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 250
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2015 - 09:11

Stacyjka do wymiany



#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maja 2015 - 13:09

@Nektre

 


#231548
   Powyżej numer postu, w którym masz wszystko opisane - trochę kreatywności i znajdziesz wszystko. Pozdrawiam


#15 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2016 - 09:48

Witam !
Jestem po wymianie przepustnicy w serwisie oraz po przejechaniu ok 80 km - i wszystko działa prawidłowo.
W moim przypadku P2107 to wymiana przepustnicy.
Pozdrawiam ;)



#16 Bezimienny Gość.Twelvii_*

Bezimienny Gość.Twelvii_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 sierpnia 2016 - 07:37

Hej nie będę zakładał nowego wątku, mam problem z obrotami jak auto stoi na luzie i włączę klimę silnik faluje a z klimy nie leci zimno - dopiero jak ruszę i przejadę kawałek klima zaczyna chłodzić. 



#17 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 sierpnia 2016 - 09:32

Witam !

Twelvii - zerknij czy działa Tobie wentylator:

1) ustaw nawiewy na kabinę czyli pierwszy poziom - bez klimatyzacji

2) włącz silnik,

3) włącz klimatyzację,

4) zobacz czy działa tobie wentylator przy chłodnicy

 

Wentylator jest 2-stopniowy:

stopień pierwszy to klimatyzacja - zależny od włącznika klimy

stopień drugi to chłodzenie silnika - zależny od termostatu 

 

aby sprawdzić poprawność działania silnika - na krótko podłączyć wentylator do pinów 

zewnętrzne to są plusy,środkowy minus -> 1+, 2-, 3+

schemat: http://www.czesciaut...nissens/1992208



#18 Bezimienny Gość.Twelvii_*

Bezimienny Gość.Twelvii_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 sierpnia 2016 - 13:50

Witam !

Twelvii - zerknij czy działa Tobie wentylator:

1) ustaw nawiewy na kabinę czyli pierwszy poziom - bez klimatyzacji

2) włącz silnik,

3) włącz klimatyzację,

4) zobacz czy działa tobie wentylator przy chłodnicy

 

Wentylator jest 2-stopniowy:

stopień pierwszy to klimatyzacja - zależny od włącznika klimy

stopień drugi to chłodzenie silnika - zależny od termostatu 

 

aby sprawdzić poprawność działania silnika - na krótko podłączyć wentylator do pinów 

zewnętrzne to są plusy,środkowy minus -> 1+, 2-, 3+

schemat: http://www.czesciaut...nissens/1992208

Dzięki
Wentylator działa - mechanik powiedział że prawdopodobnie zaciera mi się sprężarka i trzeba oddać do naprawy koszt około 900 zł - mam jeszcze inne pytanie czy ma ktoś PT 1,6 benzynę i może powiedzieć czy jego PT też jest mułowaty? Bo ja czuję się jakbym jechał zabawką a nie autem, do tego przy 80-120 km/h jak dodaje gazu to mi go rzuca. :( 



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 sierpnia 2016 - 14:14

''jacaplaca0007 - Wentylator jest 2-stopniowy:
stopień pierwszy to klimatyzacja - zależny od włącznika klimy
stopień drugi to chłodzenie silnika - zależny od termostatu ''


Nie do końca :
- pierwszy bieg: chłodzenie wstępne silnika do prędkości 82km/h i schładzanie klimatyzacji również do prędkości 82km/h
- drugi bieg : wysoka temperatura układu , wzmocnione schładzanie obiegu niezależnie od prędkości auta .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 16 sierpnia 2016 - 14:15


#20 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 25 sierpnia 2016 - 19:09

Panowie pomóżcie.. Mój PT się ostatnio coś grzeje.. Chociaz nie zawsze.. Ale zauważyłem że nie włącza się wtedy wentylator.. Podłączenie przy zderzaku wyglada tak... Co to za kabel?:-(
Urwał się kabel czy upalony jakiś bieg?
Muszę szybko naprawić!

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Silnik, Elektryka, PT Cruiser, Obroty, Wspomaganie kierownicy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych