Hamulec ręczny
#21
Napisano 21 września 2017 - 14:58
#22
Napisano 21 września 2017 - 15:02
czyli dobrze kombinuje doktorku ;P
dzięki Endriu
Użytkownik chromek 1 edytował ten post 21 września 2017 - 15:03
#23 Bezimienny Gość.ckrosnia_*
Napisano 25 września 2017 - 19:24
Wysłane z mojego LG-H840 przy użyciu Tapatalka
#24
Napisano 25 września 2017 - 23:20
...a ha, do ściagniecia konsolu środkowej nie trzeba zdejmować siedzeń, a jedynie podłokietniki, a fotele odsunać na maksa w tył i złożyć im oparcia na tylną kanapę. Gorsze jest przejście przez lewarek i dźwignie od ręcznego ...w tym przypadku gimnastyka i trzeba ostrożnie bo można uwalić panel.
#25
Napisano 26 września 2017 - 06:00
Moje zdanie:
Powinieneś zacząć od sprawdzenia linek ręcznego, co z tego, że będziesz regulował lub wymieniał zestaw jak linki będą c... .
Regulacja banalnie prosta.
Poniżej zdjęcia z mojej wymiany kompletu tył, pełny serwis czyszczenie, sprawdzenie, smarowanie, malowanie, wymiana płynu po 4 latach, itp.
Masz też zdjęcie śruby do regulacji.
Samochód na lewar, zdejmujesz koło, kręcisz bębno-tarczą i regulujesz do momentu kiedy zacznie delikatnie, zaznaczam delikatnie trzeć,
lekko popuszczasz, żeby nie tarło i powinno być ok. Warunek, że linki sprawne i założony nowy zestaw jak u mnie.
przed regulacją parę razy zaciągnij ręczny, żeby wszystko się ułożyło jak trzeba.
Ja swoje regulowałem po tygodniu od założenia nowego zestawu.
Załączone pliki
#26
Napisano 27 września 2017 - 20:54
No i tunel zdemontowany lewarek na wierzchu a regulacji brak nic nie kumam POMOCY!!!!!!
#27
Napisano 27 września 2017 - 21:10
tam nie ma regulacji ? - tylko samoregulator zapadkowy - regulacja następuje w momencie opuszczania lewarka ręcznego w najniższa pozycje .
#28
Napisano 28 września 2017 - 08:05
- zwolnienie naciągu na zero i zablokowanie linek regulacyjnych
troszeczkę tego nie kumam, tak bardziej po chłopsku
#29
Napisano 28 września 2017 - 09:08
Regulujesz w tarczo-bębnach na śrubie rzymskiej - zdjęcie wyżej.
Podnieś tył samochódu, od strony bagażnika połóż się na plecach i wsuń pod pitka tak żebyś widział lewą i prawą stronę tarczo-bębnów.
Na godz. 6 - (u dołu tarcz) będziesz miał gumowe zaślepki, pod nimi jest regulacją - (śruba rzymska), którą regulujesz hamulec ręczny. Dalej postępuj jak opisałem wyżej.
Powtarzam, sprawdź czy linki są sprawne, nie blokują się w pancerzu, jak są ok. reguluj, jak blokują się wymieniaj, niestety w tym przypadku tylko na oryginał. Zaminniki są c... . warte.
#30
Napisano 28 września 2017 - 09:41
Jacku - andreeas7 pisał wyrażnie ze podstawa ustawienia ręcznego jest zwolnienie linek w mechanizmie pod tunelem - bez tego nie wyregulujesz poprawnie i Krzysiek dobrze się za to zabrał .
-zwalniasz obie linki do pozycji zero - blokada przy lewarku po lewej stronie (wyciagasz linki do maksymalnej pozycji i przez otwor w podstawie lewarka wciskasz pret 4mm
-wymieniasz szczeki i ustawiasz wstepnie na 171mm śrubą rzymską przy tarczo bębnie
- zwalniasz blokadę linek przy lewarku i zaciągasz kilka razy ręczny
- i dopiero korygujesz oba kola regulacjami na śrubach przy tarczo bębnie
#31
Napisano 28 września 2017 - 10:01
Wiem jedno, jak zdjąłem tarcze to szczeki były hmmm, mając wszystko zdemontowane postanowiłem zrobić pełny serwis hamulców tył, przód zrobiłem miesiąc wcześniej.
Wg. mnie efekt osiągnąłem pożądany, ręczny trzyma jak trzeba, PT hamuje jak trzeba, hamulc ręczny trzyma, klocki przód nie piszczą.
Użytkownik Jacek1 edytował ten post 28 września 2017 - 10:06
#32
Napisano 28 września 2017 - 11:08
Jacku wszystko się zgadza tylko nie rozumiesz podstawy ? - teraz działają ale w miarę zużywania przestana się podstawiać na lewarku i spadnie skuteczność ręcznego a lewarek będzie łapał coraz wyżej ? - aby miał zakres korygowania całą procedurę rozpoczynamy od zwolnienia mechanizmy z linkami do pozycji - zero !!!.
#33
Napisano 28 września 2017 - 12:13
Zrobię jeśli tak będzie się zaczynało dziać jak mówisz, na razie nie chce mi się tego rozbierać, nie mam czasu na chwilę obecną.
W wolnej chwili i tak będę tam zaglądał bo zamówiłem nowe linki ręcznego, stare są jeszcze sprawne, ale ich wygląd zewnętrzny przy mocowaniach do karoserii szczególnie przy wahaczach wysyła ostrzeżenia, pt niestety ma swoje lata i kilometry, a na razie nie zamierzam się go pozbywać tym bardziej, że nie jest to jedyne auto w naszej rodzinnej flocie. Auto kupione dla przyjemności "powożenia" się, dla indywidualnego wyglądu nie tylko jeżdżenia.
Miło jest, że ktoś może podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Użytkownik Jacek1 edytował ten post 28 września 2017 - 13:51
#34
Napisano 09 października 2017 - 07:42
odkręć podłokietnik, fotele na maxa w tył i da rady
#35 Bezimienny Gość.Slawolp_*
Napisano 15 stycznia 2020 - 00:06
Witam. Super wyjaśnione. Mam Pitka 2.2 crd z 2002r. i problem z ręcznym. Praktycznie trzyma tylko lewa strona i to na samym końcu lewarka. Czeka mnie więc naprawa i regulacja lub tylko regulacja. Z tego co wyczytałem, to kanał rozbieramy tylko wtedy gdy będzie trzeba wymienić linki/ę i pytanie: wymieniać obie czy tylko nie działająca? Reszta roboty to przy tarczobębnach. Jest gdzieś dostępny manual do wymiany tarczobębna i podzespołów w nim się znajdujących z opisem regulacji? Na przykład zdjęcia lub filmik krok po kroku. Pozdrawiam.
Użytkownik Slawolp edytował ten post 15 stycznia 2020 - 00:16
#36
Napisano 15 stycznia 2020 - 21:43
Jacku - andreeas7 pisał wyrażnie ze podstawa ustawienia ręcznego jest zwolnienie linek w mechanizmie pod tunelem - bez tego nie wyregulujesz poprawnie i Krzysiek dobrze się za to zabrał .
-zwalniasz obie linki do pozycji zero - blokada przy lewarku po lewej stronie (wyciagasz linki do maksymalnej pozycji i przez otwor w podstawie lewarka wciskasz pret 4mm
-wymieniasz szczeki i ustawiasz wstepnie na 171mm śrubą rzymską przy tarczo bębnie
- zwalniasz blokadę linek przy lewarku i zaciągasz kilka razy ręczny
- i dopiero korygujesz oba kola regulacjami na śrubach przy tarczo bębnie
Andreeas7 - czytając Twój post grzebałem w pitku. Moje pytanie brzmi - ile muszę ciągnąć za mocowanie linek? Aż owy pręt będzie mógł wejść w otwór i zablokuje lewarek?
Otwór jak rozumiem ten jeden jedyny w podstawie lewarka okragly.?
Użytkownik Johny6665 edytował ten post 15 stycznia 2020 - 21:44
#37
Napisano 16 stycznia 2020 - 07:25
Dokładnie tak - ok 15 cm trzeba wyciągnąć
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Hamulec ręczny hydrauliczny jak zamontować |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Prezes_* |
|
|
|
Linki hamulec ręczny |
Techniczny podstawowy | Voltek |
|
|
|
Tarcze kotwiczne - hamulec ręczny |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.SharpGod_* |
|
|
|
Problemy z ręcznym hamulcem |
Techniczny podstawowy | Canadian82 |
|
|
|
Brak kontrolki ręcznego + światła mijania a ręczny |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Boro_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych