

Wymiana oleju w skrzyni [automat]
#1
Napisano 31 maja 2009 - 23:26

#2
Napisano 01 czerwca 2009 - 21:08
[ Dodano: 2009-06-01, 22:09 ]
medyk01, Oczywiście możesz liczyć na moją pomoc internetową, jeśli lubisz mieć rękawy pełne atf + 4 to chętnie się z Tobą pobawię. Pozdrawiam.
#3
Napisano 01 czerwca 2009 - 21:59
#4
Napisano 01 lipca 2009 - 08:25
Jak mozesz to napisz mi cos wiecej na ten temat - kiedys w swoich Pontiacach wymienialem sam ale nie wiem czy to ta sama skrzynia - chyba tak: tam mialem zawsze te stare th-400 - jak mozesz to jeszcze prosze napisz ile u was kosztuje filtr do skrzyni i czy delikatnie cinką warstwo silikonowac uszczelke ktorą jest w komplecie.
Wiem ze miska musi byc zimna a olej wleje dopiero po kilku godzinach jak silikon zalapie bo tak bede mial sitko i bedzie mi leciec z kazdej strony pewnie.
Napisz mi prosze jakies wskazowki na co zwrocic uwage przy wymianie
#5
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 01 lipca 2009 - 13:44
http://www.allpar.com/fix/trans.html
#6
Napisano 01 lipca 2009 - 14:58
Napiszcie mi o tym oleju bo nie wiem jaki teraz wlac. A tak naprawde to nie wiem jaki olej jest w skrzyni i kiedy byl ostatnio wymieniany - dodam ze koles ktory go sprowadzil powiedzial mi zeby oleju nie zmieniac tylko najwyzej dolewac glupota


[ Dodano: 2009-07-01, 16:00 ]
teraz sa te najnowsze jakies dextron VI - to pewnie do tych z tiptronikiem lub DSG - bo ta DSG jest na łancuchu podobno
#7
Napisano 01 lipca 2009 - 22:38
#8
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 02 lipca 2009 - 00:28
Dlatego warto robić wymianę olejun w serwisie. ?Koszt robocizny to 126 zł netto, filtr kosztuje 50 zł brutto gallon oleju 200n zł brutto. Nie wiem, czy wymiana samodzielna sie opłaci, biorąc pod uwagę, że oleju nie wylejecie do rodwu, a filtra nie wyrzucicie do kosza na śmieci - vśrodowisko wam tego nie wybaczy, a utylizacja kosztuje. Nie stosować uszczelek pod miskę olejową - tylko silikon MOPAR. Pozdrawiam
primo: teraz nie sprawdze ale zdaje sie w komplecie z filtrem skrzyni jest uszczelka?
Jesli tak to nie zakladac?
secundo:
oleju w skrzyni nie mam juz dawno, wylałem tez z konwertera. I chocby z tego powodu nie pojade do serwisu. Poza tym nie wiem czy znasz historie toruńskiego serwisu Chryslera?
[ Dodano: 2009-07-02, 01:53 ]
i jeszcze jedno. Podrążyłem temat oleju i jest nawet lista producentów i ich wyrobów które dostały autoryzacje ATF+4:
http://www.centerfor...atf4brands.html
podpisuje sie pod tym jakaś poważnie wyglądająca instytucja. Z tego by wynikało ze nie koniecznie musi byc to olej Mopar. A skoro tak to wielu producentów nie wymienionych na tej liscie takze deklaruje oleje tej klasy i wybór jakby sie poszerza.
#9
Napisano 04 lipca 2009 - 00:31
#10
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 06 lipca 2009 - 18:27
Arni, Zaryzykujesz? - to odnośnie innego oleju niż MOPAR. Po co na siłę wywalać otwarte drzwi? W oryginale nie ma uszczelki miski olejowej skrzyni biegów. Ilekroć ktoś założy ten badziew to wcześniej lub później zaczyna ciec. Wiadomo, że nie wszyscy z przyczyn obiektywnych mogą jechać do serwisu. Ale ci, którzy mogą powinni.Pozdrawiam
ja nie neguje korzystania z serwisu. Ale już napisałem, że u mnie nie da rady bo olej mam zlany w całości a serwis w Toruniu omijam dużym łukiem. Pewnie kupie Mopar choć daleki jestem od fetyszystycznego hołdu dla jedynie słusznej marki. Sam chrysler dał błogosławieństwo paru innym markom olejów a w dodatku pojawiły się oleje o wyższych specyfikacjach niz ATF+4 wiec specjalnie bym nie demonizował.
Co do uszczelnienia to oczywiście zrobię jak fabryka zaleca, pytanie o uszczelkę było raczej porządkowe.
Właśnie wróciłem zniechęcony z garażu, dostałem po długich oczekiwaniach podstawę napinacza i oczywiście nie pasuje. Dzwoniłem, mówiłem ze to nie to, upierał sie ze dobra. Wysmarowałem maila do sprzedawcy i czekam....
#11
Napisano 06 lipca 2009 - 19:35
Olej do skrzyni zaleje ATF4 ale raczej nie mopar - bo mopar sam nie produkuje tego oleju tylko jest to olej queakera konfekcjonowany dla mopar. Tak samo mam w Pontiacu.
#12
Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 06 lipca 2009 - 19:43
kurcze Arni, co ty masz taki problemz tym napinaczem doswojego pitka jak mozesz to przeslij mi zjdecie tego napinacza i podstawy iopiszdokladnie o co chodzi - mam swojego teraz rozebranego bo wymieniam pompe wody wiec mam rozzrząd rozebrany caly wiec moze cos moj mechanik pomoze -
sprawa jest banalnie prosta: około roku 2002 była zmiana rolek rozrzadu i nowsze maja inne wymiary i inny napinacz. Jak sie zmienia rozrzad to warto wymienic komplet na nowszy ale razem z podstawą. Czytalem o tym nawet gdzies w stanach. U mnie jest starszy i zamowilem rolke i napinacz do starego, przyszly do nowego. Pomyslalem ze zdobede podstawe nowszego typu i po problemie bo wlasciwych rolek jak sie okazalo nie mieli. Zglosilem chec nabycia podsawy nowszego typu i dzis dostalem paczke a w niej podstawa ale do 2,0, jest zupelnie inna i nie pasuje. A wlasciwa podstawa jakiej _teraz_ potrzebuje wyglada tak:
http://allegro.pl/it... ... bring.html
#13
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 30 sierpnia 2010 - 00:12
jasmina,Po nałożeniu silikonu czekamy 10 min i przyklejamy, lekko dokręcając ale nie do końca. Czekamy 20 minut i dokręcamy na 12 Nm.
Pozwoliłem sobie odgrzać temat1
Znalazłem w serwisówce:
"(4) Clean the oil pan and magnet. Reinstall pan
using new Mopar Silicone Adhesive sealant. Tighten
oil pan bolts to 19 N·m (165 in. lbs.). "
Więc jaka to ma być siła dokręcania tych śrub 12, czy 19 Nm?
Mam jeszcze parę pytań do nieocenionego Maxyma:
1. Jak najlepiej ustawić lewarek, żeby olej ściekł, stronę od kierowcy, pasażera podnieść, czy nie ma znaczenia? Czy jak wjadę na płaski podjazd będzie ok?
2. Co jeśli nie mam klucza dynamometrycznego, czy moment jest tak ważny że warto go skombinować?
3. Ile litrów wchodzi do mojego pitka (2001, amerykanin. 2,4 benz). Gość w ASO mówi że katalogowo to jest 3,8 litra, ale w praktyce jak twierdzi można zlać więcej. Więc jak to jest czy moje 4 litry które kupiłem wystarczą?
z góry wielkie dzięki i brawa za wiedze

Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana rozrządu 2,0 rok 2002![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mac PiT_* |
|
![]()
|
|
SPRZEDAM - PT Cruiser 2.0 Pb automat |
Chrysler PT Cruiser | Cobra75 |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówek![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
![]()
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mamrot_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych