Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


pt cruiser problem z kimatyzacją


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Rabbit_*

Bezimienny Gość.Rabbit_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 May 2015 - 20:13

Witam.

Czy ktoś w swoim pt miał podobny problem z klimą. Klimatyzacja nie chłodzi, "gaz w niej jest" Jedna rurka przewodu jest oszroniona a druga normalnej temperatury. Czy to może być wina osuszacza ? Pytanie czy da się samemu wymienić osuszacz i czy po jego odłączeniu z układu wyleci "gaz" Ostatnie pytanie dotyczące kompresora klimy czy on załącza się cyklicznie czy powinien chodzić cały czas. Podłączyłem żarówkę pod przewody i zaświecała się co ok 5 sekund i gasła i znowu zapalała i gasła. 

 

Pozdrawiam Rabbit



#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 May 2015 - 21:12

Kompresor załącza się cyklicznie, ale skoro rurki są oszronione, to wszystko pewnie z klimą jest ok. Problem pewnie tradycyjnie jest z wentylatorem chłodnicy i skończyły się szczotki pierwszego biegu.

Przypuszczam że jak włączysz klimę to wentylator się nie kręci ? :cwaniak

W tym aucie przy włączonej klimie musi się ten wentylator załączać, inaczej klima nie będzie pracować. :kawka



#3 Bezimienny Gość.Rabbit_*

Bezimienny Gość.Rabbit_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 May 2015 - 21:30

Kompresor załącza się cyklicznie, ale skoro rurki są oszronione, to wszystko pewnie z klimą jest ok. Problem pewnie tradycyjnie jest z wentylatorem chłodnicy i skończyły się szczotki pierwszego biegu.

Przypuszczam że jak włączysz klimę to wentylator się nie kręci ? :cwaniak

W tym aucie przy włączonej klimie musi się ten wentylator załączać, inaczej klima nie będzie pracować. :kawka

Wentylator się załącza. Problem w tym, że rurka po stronie zewnętrznej jest oszroniona ( bliżej błotnika) a rurka wewnętrzna czyli obok jest normalnej temperatury. Piszę o tych rurkach przy osuszaczu. 



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17152
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 May 2015 - 07:14

Tak ma być - wymień filtr kabinowy i zacznie chłodzić

#5 Bezimienny Gość.Rabbit_*

Bezimienny Gość.Rabbit_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 May 2015 - 09:03

Tak ma być - wymień filtr kabinowy i zacznie chłodzić

A jeśli wyciągnę filtr w celu sprawdzenia czy działa klimatyzacja to powinna chłodzić  ?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17152
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 May 2015 - 09:47

czy klimatyzacja była podłączana pod manometry ?  Sprawdzane niskie i wysokie  ciśnienie ?  Czy tylko Twoja interpretacja ze jest dobrze z czynnikiem 



#7 Bezimienny Gość.Rabbit_*

Bezimienny Gość.Rabbit_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 May 2015 - 10:07

Moja interpretacja. Odkręciłem nakrętki wcisnąłem zaworek ciśnienie jest. Ktoś napełnił klimę z barwnikiem a więc układ jest szczelny bo nigdzie nie zaobserwowałem plam. Rurki pokrywają się szronem więc stwierdziłem, że od tej strony wszystko powinno być ok.


Użytkownik Rabbit edytował ten post 21 May 2015 - 10:07


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17152
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 May 2015 - 10:20

Czyli nic pewnego , podłączaj to pod manometry bo nic z wciśnięcia zaworki nie stwierdzisz to układ z dysza dławiąca musi mieć idealna ilośc czynnika 



#9 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 21 May 2015 - 21:14

Moja klima miała podobnie,  nabita a nie chłodziła. 
Okazało się, ze wszystko ok tylko ten mechanizm odpowiadający za klimie - umknęła mi nazwa, kompresor?-   nie miał oleju.  Klima się załączała ale po chwili gasła.  Gościu uzupełnił i teraz chłodzi jak trzeba :)


Użytkownik tmk edytował ten post 21 May 2015 - 21:14


#10 Bezimienny Gość.przemekR_*

Bezimienny Gość.przemekR_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 May 2015 - 21:21

Kompresor załącza się cyklicznie, ale skoro rurki są oszronione, to wszystko pewnie z klimą jest ok. Problem pewnie tradycyjnie jest z wentylatorem chłodnicy i skończyły się szczotki pierwszego biegu.

Przypuszczam że jak włączysz klimę to wentylator się nie kręci ? :cwaniak

W tym aucie przy włączonej klimie musi się ten wentylator załączać, inaczej klima nie będzie pracować. :kawka

u mnie pojawił się taki problem, bądź podobny, wentylator włącza się ale tylko na chwilkę i już później nic, podczas jazdy z większą prędkością wydaje się być ok, chłodzi; co trzeba zrobić?

Pozdrawiam

Przemek



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17152
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 May 2015 - 21:29

u mnie pojawił się taki problem, bądź podobny, wentylator włącza się ale tylko na chwilkę i już później nic, podczas jazdy z większą prędkością wydaje się być ok, chłodzi; co trzeba zrobić?
Pozdrawiam
Przemek

Napraw wentylator i będzie ok na postoju

Moja klima miała podobnie, nabita a nie chłodziła.
Okazało się, ze wszystko ok tylko ten mechanizm odpowiadający za klimie - umknęła mi nazwa, kompresor?- nie miał oleju. Klima się załączała ale po chwili gasła. Gościu uzupełnił i teraz chłodzi jak trzeba :)

Nie do końca się zgadzam kompresor jest zalewany przy montażu a z czynnikiem nie ściągniesz z układu smarowania całości oleju - bardziej szkodzi za dużo oleju w układzie wtedy faktycznie klimatyzacja nie chłodzi , zapycha się dysza dławiąca

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 May 2015 - 21:32


#12 Bezimienny Gość.Rynio_*

Bezimienny Gość.Rynio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 May 2016 - 14:46

Witam. A jak czujnik ciśnienia od klimatyzacji jest  odłączony(czyli; zdjęta wtyczka) i zmostkowany to może mieć to wpływ na słabsze chłodzenie klimy. U mnie bardzo słabo chłodzi. A byłem u mechaniora, naprawił mi sprzęgiełko nabił klime i kiepsko chłodzi!!



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17152
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:1.6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 May 2016 - 15:13

Nie ma znaczenia to tylko zabezpieczenie przed niskim i wysokim ciśnieniem w układzie
Ile nabił czynnika ?, jakie parametry na monomerze w czasie pracy ?

#14 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2910
  • Dołączył:  24 Mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 May 2016 - 10:09

Rynio,

jak masz zmostkowaną wtyczkę, to Ci zamarza parownik i nie ma przepływu powietrza i dlatego słąbo chłodzi. Wymień ten presostat i będzie działać, to kosztuje ok. 100zł w serwisie, więc cena nie zabija. No chyba, że ktoś to zmostkował, bo nie umiał albo nie chciał usunąć innej usterki, tylko w ten sposób bardzo kulawo próbował obejść problem.



#15 Bezimienny Gość.Rynio_*

Bezimienny Gość.Rynio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 May 2016 - 21:40

Rynio,

jak masz zmostkowaną wtyczkę, to Ci zamarza parownik i nie ma przepływu powietrza i dlatego słąbo chłodzi. Wymień ten presostat i będzie działać, to kosztuje ok. 100zł w serwisie, więc cena nie zabija. No chyba, że ktoś to zmostkował, bo nie umiał albo nie chciał usunąć innej usterki, tylko w ten sposób bardzo kulawo próbował obejść problem.

Dzięki wszystkim za pomoc!!:)) Okazało się że nie nabił klimy (coś za tanio mi było za założenie kupionego przez niego sprzęgiełka i wymiany uszczelki w turbinie,bo jakiś "Paterok" zamontował ją na silikon;)260zł. wykasował, a za czynnik 180!! jak pojechałem z reklamacją) Co do odłączonej wtyczki,wpiołem ją w czujnik ciśnienia i wszystko działa prawidłowo.Ps. Jak napisał MayheM,faktycznie zamarzała rurka:)) bo non stop klima działała



#16 Bezimienny Gość.Rybciorak_*

Bezimienny Gość.Rybciorak_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 May 2016 - 20:29

Witam wszystkich, temat jak dla mnie... Jest tak, sprężarka na okrągło włącza się i wyłącza, klima chłodzi tylko kilka minut, 3 do 5, potem już tylko ciepło. Pojechałem na obsługę, opróżnili, załadowali, kazali włączyć silnik i klimatyzację, i... Kazali wyłączyć, gdyż spełniła się przepowiadania obsługi, żebym wykonał nie tylko nabicie, ale też ogólny serwis, żeby się nie okazało, że ciśnienie rozwali mi układ. Do rzeczy... Manometr wskazał podczas testy za wysokie ciśnienie, jednocześnie nie włączył się wentylator. Fakt jest taki, że nigdy nie słyszałem pracy wentylatora. Kilka dni temu, ku mojemu zdziwieniu, zagotował się w 40 minutowym korku, temperaturę wskazywał prawidłową, no powiedzmy nieco wyższą niż zwykle, bo równo na godz. trzeciej. I wtedy nie brzęczał wentylator. Bezpiecznik ok, przekaźnik, jeszcze nie wiem. Gdzie szukać i dla czego mimo nie chłodzonego czynnika, nie rozsadziło układu? (czytać, czy jeśli włączę klimę przy normalnej jeździe w trasie, to czy nic się nie wydarzy?) 



#17 bratex

bratex

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 818
  • Dołączył:  15 Jan 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD Limited
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa / Elbląg
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 May 2016 - 21:19

Sprawdź błędy metodą kluczykową i wymień szczotki wentylatora bo pewnie już dawno się skończyły.

Do sprawdzenia wtyczka przy wentylatorze. Możesz też wyjąć przekaźnik biegu pierwszego i zewrzec pin 30 i 87. Jak się wentyl nie włączy to wymieniaj szczoty.

#18 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 675
  • Dołączył:  28 Aug 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 May 2016 - 21:32

Standardowa usterka, z tego co opisujesz to masz niesprawny wentylator biegu pierwszego. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około minuty włącz klimatyzację, będziesz słyszał co kilkadziesiąt sekund włączanie się przekażnika i wyłączanie. W tym momencie musi włączać się wentylator biegu pierwszego i wyłączać. Jeżeli wentylator się nie włącza to niestety będą takie objawy. Musisz naprawić sobie wwentylator i wszystko wróci do normy, narazie nie jeździj na klimie bo przegrzejesz silnik. Nawiew na nogi chyba nie włącza klimy.

 

 

EDIT: W trasie jak jedziesz z prędkością powyżej 50 km na godzinę możesz klimatyzację włączyć, ale jak tylko zwolnisz lub stoisz w korkach natychmiast ją wyłącz przełączając przełącznik na nogi. 

Sprężarka klimatyzacji pracuje w trybie zróżnicowanie i odszranianie nawet jeżeli klimatyzajca nie została włączona.
 
Tryb podłogowy czyli nawiew na nogi wyłącza automatycznie klimatyzację ale musisz też z nawiewu przełączyć klimę.

Użytkownik lowermann edytował ten post 31 May 2016 - 21:40


#19 Bezimienny Gość.Rybciorak_*

Bezimienny Gość.Rybciorak_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 May 2016 - 22:19

Dzięki ludzie, mam nadzieję, że problem nie popłynął głębiej np; w wiązki. Do puki da się coś wymienić lub zewrzeć, to jest dobrze. 



#20 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 Feb 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 June 2016 - 07:41

Dzięki ludzie, mam nadzieję, że problem nie popłynął głębiej np; w wiązki. Do puki da się coś wymienić lub zewrzeć, to jest dobrze. 

Zewrzyj na krotko na przekaźniku 1 biegu, jeśli się nie włączy - 99% szczotki do wymiany







Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych