Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pompa sprzęgła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Marcin86_*

Bezimienny Gość.Marcin86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 August 2015 - 15:31

Witam podejrzewam, że  mam do wymiany pompę sprzęgła w moim pt 2.0 2003r. objawy są następujące najczęściej przy parkowaniu gdy naciska się kilka razy sprzęgło i wrzuca 1, wsteczny, 1, w pewnym momencie bieg zostaje zblokowany, nie można wyżucić na luz, a auto pomimo wciśniętego sprzęgła zaczyna ciągnąć, jedyna rada zgasić silnik i po chwili kontynuować manewry. podczas jazdy nic się nie dzieje.  teraz pytanie - słyszałem, że są dwie pompy 1 przy pedale sprzęgła, a 2 przy skrzyni - która jest uszkodzona? ps płyn nigdzie nie ucieka


Użytkownik Marcin86 edytował ten post 19 August 2015 - 15:33


#2 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 380
  • Dołączył:  28 Feb 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 August 2015 - 21:58

jedna to pompa sprzęgła
druga to wysprzęglik
co uszkodzone - trudno tak stwierdzić
najprawdopodobniej puszcza Ci uszczelnienie na tłoczysku wewnątrz  /coś w rodzaju przelewu między sekcjami/
nie buduje się ciśnienie i tak się dzieje.
Może być również uszkodzony przewód elastyczny łączący i puchnie podczas naciskania pedału , ale to mało prawdopodobne , częściej występuje to w hamulcach
i ostatnie
może ubyło Ci płynu i masz zapowietrzony układ - wystarczy odpowietrzyć
 



#3 Bezimienny Gość.Marcin86_*

Bezimienny Gość.Marcin86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 August 2015 - 15:00

Pompa i wysprzeglik juz sa w drodze, a Pt zwariowal do konca... tera skuteczna praca sprzegla trwa ok sekunde. Po wcisnieciu sprzegla i wrzuceniu biegu auto od raz ciagnie... i nie mozna juz wrzucic na luz pomimo wcisnietego sprzegla... jedyna opcja puscic sprzeglo i auto jedzie a po paru sekundach mozna wcisnac sprzeglo i wyluzowac. Macie moze jakies pomysly bo po wymianie pompy i wysprzeglika (niestety uzywki) mam nadzieje ze temat sie skonczy. Ma ktos namiary na zestaw naprawczy pompy? Bo fajnie bylo by wymienic te gumki z uwagi na fakt ze zakladam uzywane czesci
Pompa i wysprzeglik juz sa w drodze, a Pt zwariowal do konca... tera skuteczna praca sprzegla trwa ok sekunde. Po wcisnieciu sprzegla i wrzuceniu biegu auto od raz ciagnie... i nie mozna juz wrzucic na luz pomimo wcisnietego sprzegla... jedyna opcja puscic sprzeglo i auto jedzie a po paru sekundach mozna wcisnac sprzeglo i wyluzowac. Macie moze jakies pomysly bo po wymianie pompy i wysprzeglika (niestety uzywki) mam nadzieje ze temat sie skonczy. Ma ktos namiary na zestaw naprawczy pompy? Bo fajnie bylo by wymienic te gumki z uwagi na fakt ze zakladam uzywane czesci

#4 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 380
  • Dołączył:  28 Feb 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 August 2015 - 15:09

To czego nie regenerujesz swojeg układu ?

To czego nie regenerujesz swojeg układu ?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 August 2015 - 16:05

Wysprzęglik i pompę sprzęgla  montuje się tylko nową - nie ma zestawów naprawczych to nie maluch , pompa jest w komplecie z przewodem i zaworkiem - jako całość , każda usterka mechaniczna przy demontażu kończy się  wymiana kompletu .



#6 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 September 2015 - 22:08

Z ciekawostek warsztatowych - ostatnio spotkałem wysprzęglik, który nie ciekł, a przy odpuszczaniu zaciągał powietrze i zapowietrzał układ..... Mozna w takiej sytuacji rzucić monetą co jest uszkodzone....... :lol



#7 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 Oct 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 October 2015 - 22:20

Nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam nieco inny problem. Mianowicie pedał sprzęgła jest znacznie wyżej jak pedał hamulca. Sprzęgło jest ogólnie super, ale z racji wysokiego pedału jest niewygodne. Co może o tym świadczyć? Jest jakaś regulacja przy skrzyni?



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 October 2015 - 22:32

Regulacja jest w kabinie na trzpieniu pompy sprzęgla przy połączeniu z pedałem sprzegla ( mocowanie jedna śrubka ) i otwór fasolka .

#9 Wojtas

Wojtas

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 131
  • Dołączył:  16 Oct 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Rakszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 October 2015 - 22:36

Kurczę... patrzyłem tam wczoraj, ale mnie chyba zaślepiło :glupek







Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych