Witam mam pewien problem, mianowicie po całonocnym postoju silnik głośno pracuje. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, gdy jest ciepły wszystko ok. Byłem z tym u "fachowca" a on powiedział że ten typ tak ma. Nie bardzo w to wierzę. Podejrzewam hydrauliczne popychacze zaworów a dokładnie jeden z nich. Zastanawiam się na ile to poważna usterka i czy już się tym martwić, czy czekać aż zacznie pukać też na ciepłym silniku o ile ten wcześniej nie wyzionie ducha Jeżeli ktoś może podzielić się opinią na ten temat, będę bardzo wdzięczny.

Stuki w silniku
#1
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 27 October 2015 - 15:32
#2
Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
Napisano 27 October 2015 - 17:27
Ile czasu po zapaleniu silnika stuka?
#3
Napisano 27 October 2015 - 17:29
#4
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 27 October 2015 - 17:37
Stuka pewnie z 5 minut. Zalany mam Mobil półsyntetyk 10W40. To może być wina oleju?
#5
Napisano 27 October 2015 - 17:39
#6
Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
Napisano 27 October 2015 - 17:41
Oj, jak stuka 5min na 10w40 to raczej nic dobrego. Przepłucz j/w najpierw. To najtańsze rozwiązanie/pierwszy krok.
#7
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 27 October 2015 - 20:26
Nie wiem co z nim było wcześniej, przyjechał z Niemiec. Jak go kupiłem zaprowadziłem do serwisu amerykańców w Warszawie i zostawiłem tam 2500 zeta. Pytałem o to pukanie to mówili żeby olać... Może chcieli zarobić za jakiś czas bo np. powypalają się zawory i będzie grubsza robota. Myślę czy nie wymienić tych popychaczy, tylko że to znowu minimum 800.
Czym grozi jazda z tą usterką? Może pojeździć do czasu aż zacznie pukać też na ciepłym silniku...
#8
Napisano 27 October 2015 - 20:31
#9
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 27 October 2015 - 20:33
Plan mam taki żeby do wiosny poczekać i wtedy się za to wziąć. Nie wiem tylko czy nie rozklekoczą się zawory...
#10
Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
Napisano 27 October 2015 - 21:33
Olejowy regulator luzu zaworowego ma to do siebie że jak jest uszkodzony to szybciej domyka zawór. Wypalenie raczej z głowy:). Mogą krzywki dostać w tyłek i ewentualnie wałki bo luz będzie. Ale jak ciśnienie ok i nie klepie mocno hmmm. Na logikę to jest tak (na moją). Ciepło olej szybciej płynie. Zimno wolniej. Ciepły szybciej przepłynie przez jakąś tam średnicę kanału. Zimny ma zakalec. "szklanka" jest zasilana mniej w olej co rośnie wprost proporcjonalnie do przypływu temperatury oleju. Boooo, wtedy olej rzadki i szybciej wypełni ci te kasatory. Ot co:). Nadal jestem za płukaniem.
#11
Napisano 27 October 2015 - 21:40
#12
Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
Napisano 27 October 2015 - 21:44
Noo. Dodatkowo nagarek zniknie z "olejowych". Bezcenne. Zaraz zacznie mniej oleju brać bo pierścienie zaczną działać heheheh
#13
Napisano 28 October 2015 - 06:49
[quote name='MostBlackSheep' timestamp='1445978669' post='246924'] Zaraz zacznie mniej oleju brać bo pierścienie zaczną działać [/quote
Co ty kwasisz , na forum było pisane że nasze CRD nie biorą oleju.
#14
Napisano 28 October 2015 - 07:08
Zmycie nagaru przywraca sprężystość sprężyny w pierścieniu olejowym i przywraca jej normalna prace .
#15
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 28 October 2015 - 07:41
Ok Panowie. Czy możecie napisać krok po kroku jak zrobić tą płukankę..
#16
Napisano 28 October 2015 - 09:02
Załączone pliki
- SPOOKS lubi to
#17
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 28 October 2015 - 09:10
Czy silnik się po tym nie rozszczelni? Mam przelatane 140000
#18
Napisano 28 October 2015 - 09:12
#19
Bezimienny Gość.MariuszS_*
Napisano 28 October 2015 - 09:29
Ok. Dziękuję za informacje Zacznę od tej płukanki i się zobaczy...
#20
Bezimienny Gość.MostBlackSheep_*
Napisano 28 October 2015 - 19:42
Ja chyba też kupie i zrobię. I tak "targam" od jutra wszystko:). Po co mają palce boleć od czyszczenia rowków tłoka:). A ten dolny najgorszy w czyszczeniu. Robimy to pierwszym pierścieniem bo drugi się łamie aaale to już nie na ten temat.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dziwne wycie w silniku![]() |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
![]()
|
|
Gaśnie na zimnym silniku po odpaleniu. |
Techniczny podstawowy | Ponczi |
|
![]()
|
|
Szarpanie silnikiem przy 80-100 km/h na chłodnym silniku![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Harcbat_* |
|
![]()
|
|
PT gaśnie na zimnym silniku |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.wrobellll_* |
|
![]()
|
|
Stuki podczas hamowania |
Techniczny podstawowy | WiciuW |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych