Tak jeszcze wrzucę 5 groszy aby bardziej uściślić temat bo troszkę niewiedzy w wypowiedziach niektórych osób widać.
Temat strasznie skrócę i na pewno uogólnie bo fachowiec by mógł prace doktorrską o tym pisać
...Nie założę mocnych bo 5000K....
...Bedzie za mocne to cos wykombinuje...
oznaczenie 5000k to nie "moc" tylko barwa światła. Każdy numerek świeci tak samo mocno. Im wyższy numerek tym barwa bardziej zimna/biała(wręcz niebieska). I im wyższy numerek to wcale nie świeci mocniej tylko to jest subiektywne odczycie. Wbrew pozorom dla ludzkiego oka im wyższy numerek tym mniejsza możliwość "zauważenia" ruchu co skutkuje wiadomo czym. Nie wspomnę że oczy strasznie się męczą przy takim nienaturalnym biało-niebieskim świetle.
Dla ludzkiego oka najoptymalniejszą barwa jest między 4000 a 4500 (naturalna barwa naszego słoneczka do którego nasze oczęta w trakcie ewolucji się dostosowały) - aby było jasno oraz ten "ruch" był przez mózg odpowiednio zauważony i możliwa była najlepsza na niego reakcja.
Budowa lampy pod ksenony jest zupełnie inna i choćby skały srały to nie pomalujesz bo to je amelinium.
A montaż sprysków lamp to też nie fanaberia tylko przy mocnym świetle każdy brud czy woda na kloszu właśnie tak rozprasza światło że oślepia innych uczestników ruchu - dlatego czystość klosza też jest kluczowa przy ksenonach
Więc nie można sobie wykombinować mniej oślepiającego ksenona w zwykłym kloszu bez sprysków i samopozomowania - wszystko będzie oślepiać tylko inna barwą
to mówiłem ja... znienawidzony BHP-owiec
Użytkownik macheck edytował ten post 05 grudnia 2015 - 14:21