Hello.
Kilka dni temu zapaliła się kontrolka z błędem (temperatura zewnętrzna ok -10C).
Po sprawdzeniu metodą kluczykową pokazał się błąd P0403 - EGR Solenoid Circuit (An open or shorted condition detected in the EGR solenoid control circuit.).
Rozpocząłem sprawdzanie:
- zawór EGR: w membranie, która otwiera zawór po podaniu podciśnienia było sporo brudnej wody. Woda została usunięta, zawór rozruszany. Zawór po podaniu "podciśnienia z płuc" bez problemu się otwiera.
- elektrozawór: wymontowany i rozebrany, brudna membrana od strony rurki ciśnienia spalin do zaworu EGR i trochę wilgoci w środku, wyczyszczono i złożono; elektrozawór działa po podaniu napięcia 12V, czyli odcina przepływ na trasie VAC, membrana trochę poszarpana w miejscu styku ze sprężyną i nie jest chyba do końca szczelna ale chyba zamyka otworek nad nią w wyniku ciśnienia spalin (nie miałem jak sprawdzić).
- przewody: sprawdzone przejście na pinach z wtyczki elektrozaworu do wtyczki do komputera, jest ok
- napięcia: po podłączeniu woltomierza do wtyczki elektrozaworu i po odpaleniu napięcie instalacji jest cały czas (czy jest ok ?)
- podciśnienie: podciśnienie przechodzi przez elektrozawór i dochodzi do zaworu EGR po dodaniu obrotów, na wolnych podciśnienia brak na rurce dochodzącej do zaworu EGR
Reasumując sprawdziłem chyba wszystkie elementy, ale po odłączeniu akumulatora i ponownym połączeniu błąd nadal występuje.
Proszę o wskazówki jakie testy dalej wykonać. Na jakiej podstawie (napięcia, oporność, inne ...) komputer wie, że EGR jest ok lub nie ?
Pozdrawiam
Wojtek
PT Cruiser 2.4 + GAZ
P.S. Od niedawna mam wstawiony gaz sekwencyjny STAG ... spalanie na trasie 11,3 l a w mieście od 13 do 15 l ... to tak przy okazji.
Użytkownik coolspot edytował ten post 08 stycznia 2016 - 18:12