Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd P0403 - EGR - PT 2.4

P0403 zawór EGR elektrozawór

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 styczeń 2016 - 15:55

Hello.
Kilka dni temu zapaliła się kontrolka z błędem (temperatura zewnętrzna ok -10C). 
Po sprawdzeniu metodą kluczykową pokazał się błąd P0403 - EGR Solenoid Circuit (An open or shorted condition detected in the EGR solenoid control circuit.).
 
Rozpocząłem sprawdzanie:
- zawór EGR: w membranie, która otwiera zawór po podaniu podciśnienia było sporo brudnej wody. Woda została usunięta, zawór rozruszany. Zawór po podaniu "podciśnienia z płuc" bez problemu się otwiera.
- elektrozawór: wymontowany i rozebrany, brudna membrana od strony rurki ciśnienia spalin do zaworu EGR i trochę wilgoci w środku, wyczyszczono i złożono; elektrozawór działa po podaniu napięcia 12V, czyli odcina przepływ na trasie VAC, membrana trochę poszarpana w miejscu styku ze sprężyną i nie jest chyba do końca szczelna ale chyba zamyka otworek nad nią w wyniku ciśnienia spalin (nie miałem jak sprawdzić).
- przewody: sprawdzone przejście na pinach z wtyczki elektrozaworu do wtyczki do komputera, jest ok
- napięcia: po podłączeniu woltomierza do wtyczki elektrozaworu i po odpaleniu napięcie instalacji jest cały czas (czy jest ok ?)
- podciśnienie: podciśnienie przechodzi przez elektrozawór i dochodzi do zaworu EGR po dodaniu obrotów, na wolnych podciśnienia brak na rurce dochodzącej do zaworu EGR
 
Reasumując sprawdziłem chyba wszystkie elementy, ale po odłączeniu akumulatora i ponownym połączeniu błąd nadal występuje.
Proszę o wskazówki jakie testy dalej wykonać. Na jakiej podstawie (napięcia, oporność, inne ...) komputer wie, że EGR jest ok lub nie ?
 
Pozdrawiam
Wojtek
PT Cruiser 2.4 + GAZ
 
P.S. Od niedawna mam wstawiony gaz sekwencyjny STAG ... spalanie na trasie 11,3 l a w mieście od 13 do 15 l ... to tak przy okazji.

Użytkownik coolspot edytował ten post 08 styczeń 2016 - 18:12


#2 Bezimienny Gość.coolspot_*

Bezimienny Gość.coolspot_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 styczeń 2016 - 00:12

Wymieniony elektrozawór. Jest ok. Stary działał ale oporność cewki znacznie wzrosła i komputer widział jako uszkodzony.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych