Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 marzec 2016 - 21:04
Nie działają kontrolki,nie odpala
#41
Napisano 17 marzec 2016 - 21:03
#42
Napisano 18 marzec 2016 - 02:42
Nie bardzo czytelne te fotki ale po analizie uważam że: w tym białym przekaźniku /zgodnie z załącznikiem./ 1 i 3 to styki główne i powinny one się zewrzeć po załączeniu stacyjki i zadziałaniu przekaźnika, na styk 1 powinno być podane napięcie czy to na stałe czy po stacyjce tu mogę tylko próbować rozszyfrować zamysł autora tego projektu.
Tak do końca nie wiadomo po co jest ten przekaźnik bo albo jest to zabezpieczenie przeciwkradzieżowe albo ochrona styków stacyjki /jeżeli na styk 1 napięcie było podane bez przekręcenia stacyjki / albo też jedno i drugie, tylko kto lub co uruchamiało ten przekaźnik, czy jest jakiś ukryty wyłącznik lub kontaktron na powrocie z cewki przekaźnika a nic o tym nie piszesz.
Ciekawi mnie też czy było słychać pracę tego przekaźnika/ powinno być stuknięcie/ oczywiście przed poodcinaniem przewodów bo teraz to on pewnie już nie zadziała.
jarrad73 pisze "przewód niebieski,który idzie od bezpiecznika nr.10, przed stacyjką jest przecięty i wchodzi do jakiegoś przekaznika" tu akurat jest odwrotnie, napięcie jest podawane od stacyjki poprzez wspomniany przekaźnik i dalej do bezp. 10, więc przewód idzie podobnie, lepiej śledzić przewody od źródła, mniejsza możliwość pomyłki.
Ale zostawiam to bo na odległość nie zobaczę tego co bym chciał, chyba że wrzucisz bardziej szczegółowe fotki /robione prostopadle do aparatu a nie pod kątem/ i dojdziesz gdzie te czarne przewody są wpięte.
Jeżeli połączyłeś ze sobą te wypięte z przekaźnika niebieskie przewody /rozumiem że ten wychodzący ze styku 2 stacyjki i dalej do bezp. 9,10,11,12 / to po załączeniu stacyjki na tychże bezp. powinno być napięcie ale też niekoniecznie musi być na wszystkich bo w/g fotki te czarne przewody idące od styków 1 i 3 coś tam jednak załączały a nie wiemy gdzie są wpięte ale jeżeli dotknąłeś do pinu na przekaźniku /w/g mnie do nr 3/ i było ok to trzeba połączyć te przewody niebieskie z czarnym przewodem na tym pinie i powinno działać i wtedy będzie to zgodne z otrzymanym od Andrzeja schematem, ale bez tego dodatkowego przekaźnika.
Można też dalej szukać i zostawić ten przekaźnik bo jednak pomysł ciekawy
Załączone pliki
Użytkownik mittek edytował ten post 18 marzec 2016 - 02:47
#43
Napisano 18 marzec 2016 - 08:46
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 18 marzec 2016 - 08:47
#44
Napisano 18 marzec 2016 - 10:38
Niekoniecznie ten przekaźnik odcina wszystko, po drodze są jeszcze dwa odgałęzienia, a i tak jeden z niebieskich przewodów nie dochodzi do styków głównych tego przekaźnika więc nie mógł rozłączać wszystkich obwodów zasilanych ze stacyjki przewodem niebieskim a dodatkowo jak Jarek połączył te dwa niebieskie to jak pisze, silnik odpalał tylko tylko po chwili gasł, do styków głównych tego przekaźnika są dołączone czarne przewody więc przez ten przekaźnik był załączany jeden a może też kilka obwodów / przede wszystkim ten który uruchamia kontrolki / które to ktoś przepiął z bezp. 9,10,11,12 i dopiero po podaniu plusa z tego niebieskiego przewodu na czarny zapalają się kontrolki i jak pisał wtedy jest ok.
Myślę że na jeden z czarnych przewodów jest podany plus z jakiegoś dodatkowego bezpiecznika, którego nie zlokalizowałeś, podłączonego z zacisku na którym zrobiłeś zwarcie gdy dołączałeś przewody rozruchowe
Albo wywalasz to ustrojstwo jak pisał Andrzej albo sprawdzasz te czarne przewody i ustalasz co jeden z nich zasila, a drugi skąd jest zasilany, chociaż jeżeli poodcinałeś pozostałe przewody jak pisałeś to musiałbyś wszystko przywrócić do stanu pierwotnego
Pomogły by przy analizowaniu tej usterki odpowiedzi z poprzedniego mojego postu "czy jest jakiś ukryty wyłącznik lub kontaktron na powrocie z cewki przekaźnika a nic o tym nie piszesz.
Ciekawi mnie też czy było słychać pracę tego przekaźnika/ powinno być stuknięcie/ oczywiście przed poodcinaniem przewodów bo teraz to on pewnie już nie zadziała"
Użytkownik mittek edytował ten post 18 marzec 2016 - 10:44
#45
Napisano 18 marzec 2016 - 11:28
Witam. Wczoraj poodcinałem wszystko,silnik zapalał zapalał i gasł później już nie chciał już nawet odpalić i nie było kontrolek.Odłączyłem akumulator poszedłem spać .Teraz podłączam akumulator przekręcam stacyjkę kontrolki się świecą, auto odpala, wszystko jest w porządku tylko świeci się pomarańczowa kontrolka silnika.Także lutuje kabelki izoluje i skręcam,chyba powoli temat zakończony, żona szczęśliwa.Dzięki wszystkim szczególnie Andrzejowi..... i Mietkowi może się jakoś kiedyś odwdzięcze
#46
Napisano 18 marzec 2016 - 15:28
Jednak sprawa czasami wraca,przekręcam kluczek przeważnie jest ok ale czasami niema kontrolek i gaśnie,poczekam chwilę z włączoną stacyjką kontrolki się zapalają i odpala. Druga sprawa przestał działać centralny zamek i z pilota i w środku, przy wciskaniu słychać coś w okolicy radia.
#47
Napisano 18 marzec 2016 - 16:35
To w końcu jaki stan jest teraz w tym aucie, przekaźnik ten biały jest czy go wywaliłeś, podłączyłeś w/g schematu czy w/g mojej sugestii, czy też wszystko samo się naprawiło.
Daj trochę więcej info, odpowiedz też na wcześniejsze pytania, bo ogólnie strasznie jesteś małomówny i trzeba z Ciebie wyciągać na temat Twojego problemu.
jarrad73 napisał "tylko świeci się pomarańczowa kontrolka silnika" a kluczykowanie robiłeś , jakichś błąd odczytałeś?
Użytkownik mittek edytował ten post 18 marzec 2016 - 16:42
#48
Napisano 18 marzec 2016 - 17:16
#49
Napisano 18 marzec 2016 - 17:46
Ten moduł w którym jest biały przekaźnik z okablowaniem jest odłączony kabel niebieski polutowany i niby wszystko jest ok.autem jeździłem ale raz w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka immobilajzera i dwa razy byla sytuacja że przekręcam stacyjkę nie ma kontrolek odpala i gaśnie teraz za każdym razem jest dobrze i nie działa centralny zamek tylko słychać klikanie w okolicach radia
#50
Napisano 18 marzec 2016 - 17:48
#51
Napisano 18 marzec 2016 - 21:23
Przejechałem ponad 100 kilometrów ,wszystko jest w porządku,jutro popatrzę co z tym centralnym.
#52
Napisano 18 marzec 2016 - 21:35
Znalazłeś uszkodzone przejścia ale nadal nie wiemy co pobierało zbyt duży prad ze złącza sie przypaliły .... Sory ze jestem marudny ale z praktyki wiem ze problem powróci jak tego nie znajdziesz .
#53
Napisano 18 marzec 2016 - 21:55
Ok. Jutro jestem umówiony z elektrykiem,zobaczymy co powie,po wizycie się odezwę.Pozdrawiam.
#54
Napisano 19 marzec 2016 - 11:19
Mieciu nie tak nerwowo - inaczej patrzysz Ty czy ja na robotę a inaczej osoba nie mająca obycia na codzień z elektryka w aucie - i tak jest postęp w sytuacji choć nie do końca jest zdiagnozowana i fizycznie znaleziona awaria .
Nie było w moim zamyśle użycie żadnej nerwowej wypowiedzi, wiem że tu trzeba dużo cierpliwości ale jeżeli tak to wybrzmiało to sorry
#55
Napisano 20 marzec 2016 - 22:16
Niestety, elektryk przesunoł wizytę po świętach. Autem dziś jeździłem cały dzień i wszystko jest ok. oprócz centralnego oczywiście.
#56
Napisano 25 marzec 2016 - 21:06
Zamykam temat. Z autem wszystko w porządku, powodem centralnego zamka był nie łączący bezpiecznik.Wielkie dzięki Andrzeju. Pozdrawiam.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty Ogolnopolski zlot chrysler pt cruiser Narewka 2024 w krainie żubra |
Nasze Spoty | dominik |
|
|
|
Metoda kluczykowa nie działa |
Techniczny podstawowy | Ydtski |
|
|
|
test kluczykowy "nie działa"kluczykowanie, kody błędów |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_user_* |
|
|
|
Sprawdzenie specyfikacji PT po numerze VIN |
Techniczny podstawowy | szumisiowie |
|
|
|
Zakup polifta i niezbędnych gadżetów elektronicznych |
Zakup kontrolowany! | airgaston |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych