Zapalająca się kontrolka oleju
#41
Napisano 26 February 2017 - 22:21
#42
Napisano 26 February 2017 - 22:33
Andrzeju, jak ten zaworek wygląda, mógłbyś przybliżyć?
filtr oleju osobiście kupowałam i wyglądał jak ...filtr. żadnego zaworka tam nie widziałam. I na nieszczęscie też nie zwróciłam uwagi gdzie i jak był montowany.
Użytkownik Matrioszka edytował ten post 26 February 2017 - 22:35
#43
Napisano 26 February 2017 - 23:42
Alicja,zerknij tutaj: http: //ptclub.pl/index.php?/topic/3832-lampka-oleju/
Znajdziesz tu odp.na swoje pytania i rysunek filtra oleju i jego mocowania.
Do tej pory używałem oryginalnego filtra.Niedawno zamontowałem filtr boscha i jest ok.Podstawa to prawidłowy montaż,co nie jest takie proste.
Filtry "Filtrona"ponoć skręcają sie podczas montażu,także je odradzam.
#44
Napisano 27 February 2017 - 04:22
Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi.
Kade - przeczytałam i obecnie jestem na pograniczu skrajnej depresji. Czyli grozi pitkowi zatarcie silnika? Swoją drogą orientujecie się ile wziąłby serwis za poprawną wymianę filtra?
#45
Napisano 27 February 2017 - 07:27
#46
Napisano 28 February 2017 - 20:03
Koledzy, ponownie proszę o pomoc. Byłam u mechanika w sprawie filtra. Wyjął, obejrzał, włożył z powrotem i stwierdził że wszystko jest ok. Kiedy pokazałam mu obrazek maxym'a
https://get.google.c...67592615599138
stwierdził, że filtr z obrazka z pewnością nie jest od mojego modelu bo u mnie nie ma części 3 i 4 a nawet gdyby były to wtedy nie dałoby się założyć filtra. Poprzedni filtr podobno miałam taki sam.
Kontrolka nadal się zapala i gonga.
Ponadto mechanik stwierdził, że lekko podcieka uszczelka od miski ale póki co jeszcze nie cieknie, jest lekko zawilgocona. Czy to może być przyczyną?
#47
Napisano 28 February 2017 - 22:00
Mechanik nie przełożył ze starego filtra trzpienia i sprężyny, prawdopodobnie już wyrzucił. Musisz szukać w internecie kompletnego używanego filtra z obudową ok 100 zł. bo nowy jest drogi. Ten sam filtr posiadają także Mini Cooper, One. Mechanik pierwszy raz zmieniał taki filtr.
#48
Napisano 10 March 2017 - 09:15
Ponownie pozwolę sobie "podczepić" się pod temat - ku potomności i oświeceniu o 1.6
Z mechanikiem, który rzekomo niefortunnie wyrzucił filtr z trzpieniem obudowy szukaliśmy nowego. O tyle dobre to, że mechanik faktycznie się przejął sprawą. Szukał, czytał, myślał, kombinował - ni w ząb mu nie wychodziło, że tam ma być jakiś trzpień. W końcu uwierzył (jak pokazałam mu wasze rady na forum), że trzpień jednak niezbędny. Zaczęliśmy zamawiać podstawy z allegro. Jedna przyszła bez trzpienia - reklamacja. Druga przyszła bez trzpienia - reklamacja, a niby ten sam silnik, i ta sama podstawa. Mechanik uderzył w Mini (niby ten sam silnik, ta sama podstawa). Owszem, w mini był trzpień ze sprężynką ale to nie pasowało do mojej podstawy i rocznika., we wcześniejszym pitku pewnie też, jednak wbrew waszym zapewnieniom to nie była ta podstawa.
Zamówiłam nową, kompletną podstawę w serwisie bmw. Moja wcześniejsza jest identyczna. nie ma żadnego trzpienia.
Dodam jeszcze, że w tym silniku zrobili trzy różne podstawy. Nie wiem jaka jest zależność - wydaje mi się, że co do rocznika. W każdym razie nie każdy 1.6 ma taką samą podstawę
Rysunek filtra
Załączone pliki
#49
Napisano 10 March 2017 - 11:22
Dwa pytania:Kontrolka już sie nie świeci i ile kosztowała ta obudowa?
#50
Napisano 10 March 2017 - 14:48
No właśnie cały szkopuł w tym, że kontrolka nadal się zapala. Obudowa kosztowała 700 zł (nad czym strasznie ubolewam) ale Pan w serwisie dokładnie sprawdzał po numerach silnika, numerach samej podstawy więc raczej nie ma mowy o pomyłce.
#51
Napisano 11 March 2017 - 00:21
Naprawdę nikt nie ma pomysłu dlaczego ta kontrolka może się zapalać? Samochód był podłączony pod komputer, który też niczego nie wykazał.
#52
Napisano 11 March 2017 - 05:57
A jakie jest ciśnienie oleju smarowania, czy było sprawdzane?
#53
Napisano 11 March 2017 - 22:25
Ciśnienie było sprawdzane, mechanik podejrzewał też zapchany smok ale wszystko jest w porządku. Jakaś strasznie podejrzana sprawa z tą kontrolką. Czujnik jest tylko jeden w misce czy gdzieś jeszcze?
#54
Napisano 11 March 2017 - 23:24
Pewnie gdzieś jest, tylko gdzie?
#55
Napisano 12 March 2017 - 03:44
no gdzie?
Użytkownik Matrioszka edytował ten post 12 March 2017 - 08:49
#56
Napisano 13 March 2017 - 09:26
Masy, przewód na pewno były sprawdzane?
#57
Napisano 15 March 2017 - 18:50
Wszystkie przewody były sprawdzane. Była zdjęta i dokładnie wyczyszczona miska. Wyczyszczony smok. Nowy olej, wymieniony filtr (piąty w ciągu miesiąca). Ciśnienie oleju sprawdzane a kontrolka oleju nadal się zapala. Mało tego, o ile wcześniej zapalała się na zimnym silniku tak teraz pojawia się przy każdym odpaleniu auta. Przy ponownym podłączeniu do komputera wyskoczył błąd P0128. W opisie błędu było, że to coś z termostatem ale nie bardzo wiem jak to ma się do kontrolki oleju. Tym bardziej, że ciśnienie jest ok, nic się nie przegrzewa, silnik chodzi jak zwykle, obroty równe a samochód ma 28 000 przebiegu więc teoretycznie nie powinno się jeszcze nic psuć. Mechanik rozkłada ręce. Ludzie - błagam was. Niech ktoś poratuje jakimś pomysłem.
#58
Napisano 15 March 2017 - 18:56
A odepnij ten przewód z czujnika i sprawdź cz przy włączeniu zapłonu a później po uruchomieniu pali się kontrolka
#59
Napisano 15 March 2017 - 19:33
Czujnik był wyjmowany podczas mierzenia ciśnienia. Wtedy kontrolka nie zapalała się w ogóle ale wtedy czujnik był odpięty od masy więc na chłopski rozum nie miała jak się zapalać. Tak mi się przynamniej wydaje. Czujnik jest zupełnie nowy - była wymieniana cała obudowa filtra oleju, więc na pewno jest sprawny.
#60
Napisano 15 March 2017 - 19:50
Czujnik był wyjmowany podczas mierzenia ciśnienia. Wtedy kontrolka nie zapalała się w ogóle ale wtedy czujnik był odpięty od masy
Właśnie jak pojeździsz z odpiętym kabelkiem i się nie zapali to wykluczysz kabelki i sterownik i pozostanie tylko i wyłącznie czyjnik lub za niskie ciśnienie oleju dla tego czujnika.
Czujnik jest zupełnie nowy - była wymieniana cała obudowa filtra oleju, więc na pewno jest sprawny.
To że nowy to nie znaczy że napewno dobry.
Jakie było to ciśnienie podczas pomiaru, można podłączyć go do węża kompresora, ustawić ciśnienie i sprawdzić czujnik.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pochwalcie się swoimi modelami PT CRuiser'ów. |
Offtopic | bartek_sz3 |
|
|
|
Tu się witamy!!!Powitanie |
Tu się witamy z załogą PTClub.pl | Przemo |
|
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
Udało się naprawić wtryski domowym sposobem |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 8
0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych