Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Problem ze skrzynią (?)(automat)

automat skrzynia 2.4 benzyna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Yozue_*

Bezimienny Gość.Yozue_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2016 - 18:49

Witam. Dziś przytrafiła mi się niepokojąca rzecz w mym PT. Podczas jazdy, poczułem szarpnięcie, coś takiego jak bym nagle z 4 biegu wbił 2, obroty skoczyły, licznik km spadł o połowę i po chwili weszła 3 i zaraz 4 bieg i dalej było ok. Później jeszcze raz mi się coś takiego przytrafiło, oraz jeszcze tak jak by wyskoczył bieg na luz, obroty skaczą, i znowu wskoczył 4 bieg. 

 

PT 2002r (USA), 2.4L Automat, benzyna.

 

Miał Ktoś coś podobnego? Co to może się dziać?



#2 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 marca 2016 - 02:50

Na początek olej: stan /oczywiście na pracującym silniku/, kolor, zapach /czy spalenizną nie czuć/ , czy tak się też dzieje na zimnym oleju, czy była robiona wymiana, jaki olej i przy jakim przebiegu.

Można też zrobić reset poprzez odłączenie aku,  przeczyścić styki wtyczek: elektrozaworów, czujników i kompa.

Jeżeli powyższe ok to skaner i błędy.

W innym aucie ale z tą samą skrzynią  A-604 takie szarpanie ustało po podmianie elektrozaworów



#3 Bezimienny Gość.Yozue_*

Bezimienny Gość.Yozue_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marca 2016 - 08:18

Wg bagnetu poziom oleju jest ok, i na zimnym i na ciepłym. Olej był wymieniany (w skrzyni) ok roku temu  (luty/marzec 2015), na jaki to nie wiem, bo to było przed zakupem pt jeszcze, kolor i zapach w początku, od tego czasu zrobiłem ok 15 000 mil.  



#4 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 marca 2016 - 09:59

Można też zrobić reset poprzez odłączenie aku

 

TCMa nie zrestartujesz poprzez odpięcie aku, tylko odpowiedni skaner.

 

Wg bagnetu poziom oleju jest ok, i na zimnym i na ciepłym.

 

Oczywiście pomiaru dokonałeś na pracującym silniku i samochód stoi na równym?

 

Jeśli stan oleju jest OK to trzeba podjechać na skaner który skomunikuje się z TCM i odczytać błędy, bo na pewno się zapisały.



#5 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 23 marca 2016 - 21:14

TCMa nie zrestartujesz poprzez odpięcie aku, tylko odpowiedni skaner.

 

 

I tu racja że pełny reset sterownika , skasowanie błędów i adaptację nowego softu zrobisz zapewne DRB III, i tu producent zaleca kasowanie błędów ze sterownika tylko odpowiednim skanerem,  ale w warunkach domowych czy też warsztatu niedysponującego odpowiednim sprzętem odpięcie aku kasuje pamięć i przywraca ustawienia fabryczne TCM.

 

Będzie to wymagało ponownego nauczenia / programowania/ skrzyni ale można to zrobić samemu po prostu odpowiednio jeżdżąc , oczywiście na początku może lekko szarpać ale nie powinno się dziać tak jak opisywał Yozue  wcześniej. Takie czynności /przynajmniej ja tak robiłem/  się robi np. po zmianie oleju i każdej czynności wymagającej odłączenia aku  i  nie zaszkodzi to skrzyni a może pomóc w diagnozie.


Użytkownik mittek edytował ten post 23 marca 2016 - 21:27


#6 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 marca 2016 - 11:17

odpięcie aku kasuje pamięć i przywraca ustawienia fabryczne TCM.

 

Jeszcze raz powtarzam, odpięcie aku nie powoduje niczego w TCM, jedynie zapisanie P1684 informacji że aku był odpięty.

Żeby zrestartować TCM, ustawić quick learn, odczytać błey TCM nie musi być skaner DRM III, wystarczy Snap On, który posiada takie możliwości.

 

Tutaj filmik jakie ma możliwości podstawowy skaner Snap On MT2500 ze skrzynia A604


Użytkownik lutek34 edytował ten post 24 marca 2016 - 11:34


#7 Bezimienny Gość.Yozue_*

Bezimienny Gość.Yozue_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 marca 2016 - 20:06

Oprócz tego co opisałem powyżej, dzieje się coś takiego jeszcze: 

 
 
Filmik nagrany w zasadzie zaraz po odpaleniu silnika, na postoju na biegu P (postojowym).


#8 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwietnia 2016 - 07:36

W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujniki prędkości wejściowej i wyjściowej na skrzyni. Odepnij wtyczki, wykręć je i przeczyść. Ale skaner powinien wywalić błąd odnośnie czujnika.



#9 Bezimienny Gość.Yozue_*

Bezimienny Gość.Yozue_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 kwietnia 2016 - 20:16

Metoda kluczykowa podaje dwa błędy. 1684 i 0401. 



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 kwietnia 2016 - 21:25

Metoda kluczykowy nie pokazuje błędów skrzyni z wyjątkiem ogólnego P0700 - do diagnozy jest wymagany tester diagnostyczny .

Z błędów masz tylko informacje o odłączeniu akumulatora lub słabym akumulatorze i drugi blad dotyczy usterki EGR

#11 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 kwietnia 2016 - 11:54

A ja tak sobie oglądam ten filmik i oglądam..... I się zastanawiam, czy to na pewno jest licznik od wersji z automatyczną skrzynią biegów? Bo chyba na wskaźnikach powinno być pokazane, jaki jest włączony bieg lub w jakim trybie jest skrzynia (P,D,R czy N) - a ja nic takiego  nie widzę...



#12 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 kwietnia 2016 - 12:03

W przedliftach nie było wskazania P D R czy N w liczniku.



#13 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 445
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 05 kwietnia 2016 - 12:30

Wersja przedliftowa z autostic ma wskazania na liczniku.


http://ptclub.pl/instr/do2005.pdf

strona 65



#14 Bezimienny Gość.Yozue_*

Bezimienny Gość.Yozue_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2016 - 21:10

Nie mam w/w wskaźników na desce. I tak, wracając do tematu. PT od 2 tygodni stoi w warsztacie. Po podłączeniu po kompa, tester nie wykazał żadnych błędów związanych z silnikiem czy ze skrzynią. Wymiana czujnika prędkości (transmisji?) przy skrzyni nic nie dała. Teraz ponoć sprawdzają wiązki kabli, wg nich jest to problem komunikacji skrzyni z silnikiem (o ile dobrze zrozumiałem mechanika). Tak że nic nie wiadomo dalej. 

 

ps. ciekawe jest to że w/w skoki licznika prędkości km pojawiają się już przy przekręceniu kluczyka na pierwsza pozycje w stacyjce, bez zapalania silnika. 



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2016 - 21:16

Przecież zawsze mozesz z komputera zrobić test elementów wykonawczych i sprawdzić komunikacje skrzyni i stanu licznika ? oraz poprawność wskazań na liczniku

#16 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 kwietnia 2016 - 11:03

Po podłączeniu po kompa, tester nie wykazał żadnych błędów związanych z silnikiem czy ze skrzynią

 

to musi być skaner który skomunikuje się z TCM a nie testerek który sprawdza jedynie błędy w ECU. Tak jak pisał Andreeas z odpowiednim skanerem można sprawdzić czy TCM komunikuje się ze skrzynią, ale mogę przedzwonić wiązkę biegnącą z TCM do skrzyni, czyli do elektrozaworów, dwóch czujników prędkości i z wybieraka biegów.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych