Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


wymiana oleju w skrzyni automatycznej - pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Rodzysia_*

Bezimienny Gość.Rodzysia_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2016 - 16:07

Witam,

Niedawno wymieniono mi olej w skrzyni automatycznej. Dziś się dowiedziałam, że mechanik nie wymienił mi filtra bo podobno trzeba zrzucać miskę i jest dużo roboty. moje pytanie brzmi - czy taka wymiana oleju ( wlany jest MOPAR) jest bezpieczna dla skrzyni? Czy mam zrobić to ponownie - już, że tak powiem, porządnie...



#2 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2016 - 16:55

No wiesz, olej w skrzyni wymieniasz co 60-70 tysiecy kilometrów, więc dziwi mnie że nie wymieniono filtra, bo przez następne tyle samo bedzię jezdził na starym? Moim zdaniem obowiązkowo wymiana filtra. A żeby to zrobić to faktycznie trzeba zdjąć miskę, a i trzeba mieć specjalny uszczelniacz do tej miski, żeby czasem silikonem mechanik nie ciapał.



#3 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 kwietnia 2016 - 16:58

Oczywiste  że źle zrobił,  filtr trzeba wymienić przede wszystkim a olej trzeba ocenić, jeżeli klarowny czerwony to ja bym użył powtórnie.

 

A tak z ciekawości cóż to za mechanik, omijaj takich z daleka, bo niby wymiana, klient nieświadomy że filtr stary i skrzynia do roboty a to połowa wartości pitolka. A olej jak spuszczał może w skrzyni otwór wywiercił, też go zapytaj.


Użytkownik mittek edytował ten post 22 kwietnia 2016 - 17:03


#4 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2016 - 17:10

Prawdopodobnie wysysał olej ze skrzyni, tak jak czasem robią w silnikach. Brak korka spustowego faktycznie utrudni spuszczenie teraz tego oleju żeby go nie zanieczyścić i żeby nadawał się do powtórnego użytku. Olej sam w sobie też nie jest tani. Jak zrobi to czysto i w miarę możliwości sterylnie to czemu nie, można ponownie wykorzystać ten olej.



#5 Bezimienny Gość.Rodzysia_*

Bezimienny Gość.Rodzysia_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 kwietnia 2016 - 18:32

nie wiem jak spuścił bez zrzucania miski. mam nadzieję, że nie podziurawił skrzyni  8|

Czy mogę zrobić tak, ze pojeżdzę 1000km i potem zmienić filtr i olej?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2016 - 19:15

Podstawa dla skrzyni automatycznej to wymiana filtra - ja bym nie czekał tylko poprosił mechanika o poprawę wykonanie usługi , spuszczenie oleju , wymianę filtra i ponowne zalanie oleju .

#7 adam78

adam78

    Kolegunio

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 213
  • Dołączył:  13 mar 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 A
  • Imię:adam
  • Skąd::pomorskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwietnia 2016 - 19:24

Podstawa dla skrzyni automatycznej to wymiana filtra - ja bym nie czekał tylko poprosił mechanika o poprawę wykonanie usługi , spuszczenie oleju , wymianę filtra i ponowne zalanie oleju .

święte słowa

nie wiem jaki sens zmieniac olej bez filtra

to tak jakby przy palącej sie rezerwie zdemontowć żaróweczke licznik i uważać żejest ok  :haha

jak mówi andreas7 "poproś" pana mechanika o poprawne wykonanie usługi



#8 Bezimienny Gość.GrzegorzW._*

Bezimienny Gość.GrzegorzW._*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 czerwca 2016 - 13:43

Ja bym zrobił na twoim miejscu tak po pierwsze olał takiego debila po drugie poszukał speca od automatów i po trzecie zrobi porządną wymianę. Z doświadczenia wiem że w np. okolice trójmiasta jest tylko 2 nie wiem jak sprawa wygląda z automatami w innych regionach polski. W każdym razie sprawa wygląda tak w 2 samochodzie mam automat coś tam nie grało jak powinno znalazłem "speca" o tam olej panu zmieniłem i w komputerze pousuwałem błędy za 60000 zmiana oleju i jest ok 1400zł. Troszkę poużywałem  ale cos mi tam nie grało dalej no i w pewnym momencie tryb awaryjny bieg nr 2 i koniec i w tedy znalazłem prawdziwego fachowca skrzynia do złomowania koszty regeneracji 7400 koszty nowej 8000 wybór oczywisty zrobiłem już na nowej 30000km i chodzi idealnie. 


Użytkownik GrzegorzW. edytował ten post 04 czerwca 2016 - 13:43


#9 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 923
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 czerwca 2016 - 10:11

Rodzysia tak dla informacji.

Olej w Twojej skrzyni jest ciągle zanieczyszczany poprzez ścierające się sprzęgła każdego biegu. Elementy tarcz sprzęgieł są wykonane z materiałów ścieralnych zazwyczaj szkodliwych dla mechaniki skrzyni.  Filtr musi to wyłapywać na bieżąco by pracujące łożyska, zębatki i elektrozawory wytrzymały jak najdłużej.

fachowiec wlewając nowy olej bez wymiany zapchanego opiłkami filtra wywalił Twoje pieniądze w tzw. błoto.

Teraz sama wymiana filtra nie wystarczy bo olej już jest skażony resztkami starego.

Nawet do niego nie jedż na poprawę bo może się zemścić za naruszenie jego ego. dupa mu obrobić w okolicy jak najbardziej.



#10 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwca 2016 - 18:34

Witam. Mam takie pytanko ie oleju wchodzi do automatu? ;)



#11 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 czerwca 2016 - 17:33

Przy statycznej 6-7 l, w zależności jak długo będziesz czekał aż się wykapie i czy bardziej czy mniej poziomo jest skrzynia


 

 

Teraz sama wymiana filtra nie wystarczy bo olej już jest skażony resztkami starego.

 

Filtr trzeba koniecznie, a olej nawet po statycznej dzisiejszej wymianie i tak będzie zanieczyszczony i od tego jest filtr aby tych zanieczyszczeń nie puścił w dalszy obieg mechanizmów skrzyni


Użytkownik mittek edytował ten post 07 czerwca 2016 - 17:34


#12 Bezimienny Gość.Rodzysia_*

Bezimienny Gość.Rodzysia_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 czerwca 2016 - 20:19

dla bezpieczeństwa wymieniłam u innego mechanika i filtr i olej. Tak mi z resztą poradził gdy usłyszał, że nie wymieniono mi filtra.....



#13 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwca 2016 - 20:39

Przy statycznej 6-7 l, w zależności jak długo będziesz czekał aż się wykapie

 

nie wiem jaką masz skrzynie z silnikiem 2,4l ale przy silnikach 2,0l jest skrzynia A604 i do niej wchodzi niecałe 5l oleju, przy odkręceniu miski.



#14 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 07 czerwca 2016 - 21:18

W 2,4 też jest A 604, Voyager też ma taką i tam wymieniałem i z 5l jeszcze zostało tak że przesadziłem z tą ilością


Użytkownik mittek edytował ten post 07 czerwca 2016 - 21:36


#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwca 2016 - 21:46

Pełna dynamiczna wymiana łącznie z konwerterem 8,1 l , statyczna , dla normalnego przeglądu z wymiana filtra 3,8 l.

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 czerwca 2016 - 21:48


#16 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 09:02

Podepnę się pod temat. Moja skrzynia czasem szarpnie przy zwalnianiu, nawet po zatrzymaniu samochodu potrafi nim jeszcze delikatnie szarpnąć.

Serwis skrzyn automatycznych k/Warszawy polecił mi najpierw wymienić olej i filtr. Powiedziano mi że koszt ok. 600zł u nich. Dodatkowo powiedziano mi że nie uzywa się uszczelki tylko klei na silikon. Serio?

 

Bo znalazłem takie ogłoszenie na Allegro:

http://allegro.pl/fi...6204052737.html

i tu mamy uszczelkę.

 

Ponieważ przez lata żyłem w przeświadczeniu że oleju w skrzyni się nie wymienia(!) to teraz chciałbym zrobić pełną wymianę (czym się rozni statyczna od dynamicznej?) więc rozumiem że powinienem kupić ten zestaw i dokupić jeszcze z 4 L oleju?

 

Co to jest ten konwerter?



#17 morf

morf

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1 105
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwca 2016 - 09:25

wydaje mi się (jeśli jestem w błędzie to fachowcy mnie poprawią) że statyczna to jest taka gdzie odkręcasz korek i olej zlatuje do wysokości korka. jednak niżej otworu jeszcze jego część zostaje. trzeba więc go "odessać" i przepłukać układ. wtedy jest wymiana dynamiczna. 



#18 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 09:49

Jak rozumiem masz asb wiec tu korka niema, odkrecasz miske,wymieniasz filtr,skladasz na silikon i wlewasz przez otwor (bagnet) nowy ATF plus 4 i to jest statyczna ok 4,7 l.

Dynamiczna ok 8 czy 9 l. Procedura opisana chyba tu na forum.
Konwerter to cos jak sprzeglo

#19 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 09:53

Ale to w takim razie po co uszczelka w zestawie do zmiany oleju, skoro składa się na silikon?

I ten konwerter koniecznie trzeba zmienić przy każdej zmianie oleju? koszt uzywanego 250zł a chyba zmienia się na nowy?



#20 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 09:57

Uszczelki sie nie spraqdzaja dlatego silikon, a konwerter to jakies 700 za regeneracje a uzywany to juz masz. A wymienia sie jak jest taka koniecznosc





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych