Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


wymiana oleju w skrzyni automatycznej - pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 10:00

Rozumiem, dzięki za info. Andrzej napisał o tym konwerterze dlatego pomyślałem że to standard przy wymianie pełnej dynamicznej. Na razie zrobię tą pełną wymianę i zobaczę jak skrzynia chodzi.

 

Jeśli nadal będzie szarpać to będę się z serwisem zastanawiał dalej. Czy potem taki olej i filtr można "odzyskać" czy trzeba znowu wymienić na nowe w przypadku konieczności rozebrania skrzyni?



#22 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 10:04

Filtr napewno nie a olej to trzeba ocenic

Użytkownik theo edytował ten post 10 czerwca 2016 - 10:55


#23 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwca 2016 - 12:57

Podepnę się pod temat. Moja skrzynia czasem szarpnie przy zwalnianiu, nawet po zatrzymaniu samochodu potrafi nim jeszcze delikatnie szarpnąć.

 

 

 

Co to jest ten konwerter?

Jakie masz objawy tego szarpania przy zwalnianiu? Bo jeżeli zwolnisz np przed skrzyżowaniem i jedziesz kilka km na godzinę, i np toczysz się ledwo lekko hamując i masz takie mini szarpnięcie to jest to normalny objaw na automacie bo np hamulce w tym momencie lekko odpuszczą. Pamiętaj ty hamujesz ale automat delikatnie pcha pojazd do przodu. Tak samo jest jak jedziesz z minimalną prędkością ledwo się tocząc może lekko poszarpywać.

Także np niektórzy narzekają że hamulce przy hamowaniu w ostatniej fazie (ledwo się toczysz) piszczą, w sumie to nie piszczenie tylko taki dziwny odgłos i w manualu tego nie uświadczysz a w automacie już tak, bo automat delikatnie pcha auto do przodu.

 

Także jakie jest to delikatne szarpanie? Określ dokładniej?

 

Konwerter to jest taka bania :) czyli sprzęgło automatu. Teoretycznie się nie psuje, przynajmniej w tych prostych automatach, czyli np w pt :)



#24 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 13:05

U mnie objaw jest taki że przy zwalnianiu, szczególnie z dużej prędkości jak zatrzymuję auto to tak jakby zrzucał z 4 na 2 lub 3 na 1 i wtedy jest szarpnięcie, pojedyncze. Tak samo do zatrzymania na świateł, musiałbym to robić baaaaardzo powoli by nie było czuć szarpnięcia bo skrzynia ma taki moment zawahania i jak przyhamuję ostro to już nawet po zatrzymaniu auta czuć mocne szarpnięcie.

 

Na trasie jest wszystko ok. Nie wiem czy sprzęgło nie jest wyślizgane bo czasem silnik sobie wyje a przyspieszenie nadchodzi pozniej ale biorę to na karb "ten typ tak ma" bo auto a tym bardziej skrzynia przecież nie są sportowe.

 

Inny objaw jest taki że skrzynia czasem blokuje się na 3 biegu i jadąc np z prędkością 100-130 mam b.wysokie obroty a skrzynia nie wrzuca 4 biegu. Czasem pomaga odpuszczenie gazu w ogóle i potem normalnie wrzuca 4 a czasem - tzn raz tak miałem na trasie ale już b.dawno temu - że musiałem zatrzymywać się i wyłączać silnik kilka razy bo cały czas leciał na 3 biegu i za chiny nie chciała wrzucić 4.

Ale to był z rok temu, od tego czasu spokoj z takimi akcjami, oprócz tego szarpnięcia, które czuję codziennie w mieście gdzie trzeba części hamować, ruszać, hamować, na "żabkę".

 

Zamowię 8L Moparu z filtrem i uszczelką. Ale polecacie kleić na silikon, nie uszczelką? Pewnie spec w serwisie skrzyn będzie wiedział bo sam zaproponował silikon.

8L wystarczy czy jednak trzeba kolejne 0,9L wiąć by dolać do tych 8,1L, o których wspomniał Andrzej?

 

Gość w serwisie sprawdził u mnie olej, powiedział że nie jest brudny, jest przejrzysty i jest go nawet ponad poziom ale po kilku latach na pewno jest już zużyty i trzeba zmienić.

Dziwne jest to że próbował sie podpiąć do skrzyni ale nie mógł, komputer nie dogadał się z moim autem :/


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 10 czerwca 2016 - 13:09


#25 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwca 2016 - 13:48

No raczej nie powinno być szarpnięć przy hamowaniu z większej prędkości. Myślałem że masz taki objaw szarpnięcia przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania  w ostatniej fazie hamowania.

 

Teoretycznie przy depnięciu w pedał gazu automat zazwyczaj redukuje bieg i oczywiście co za tym idzie obroty idą ostro w górę, ale powinien przyśpieszać.

 

Może (chociaż nie wiem czy ktoś mnie nie wyśmieje) w twoim wypadku pomogłoby resetowanie skrzyni automatycznej i ponowne jej nauczenie.

 

Co do silikonu, to nie jest to taki zwyczajny silikon tylko specjalna masa uszczelniająca, i bez uszczelki, zresztą na youtube masz filmy instruktażowe co i jak.

Poziom oleju oczywiście sprawdzał na pracującym silniku? Nie może być w skrzyni ponad poziom oleju. 



#26 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 13:54

Z większej czyli w zasadzie miałem na myśli prędkości miejskie - 50-70km/h ale i z niższej prędkości gdy zahamuję gwałtownie to potem czuć szarpnięcie po zatrzymaniu.

 

Automat redukuje, słychać wycie (obroty) ale samochod przyspiesza leniwie. Tłumaczę to tym że auto sporo waży, duże opory i tylko 140km :) PT nigdy nie byl pierwszy ze świateł.

 

Resetowanie i nauczenie? Ciekawe, pierwsze o tym slyszę.

 

Poziom sprawdzał na wygaszonym silniku, po zatrzymaniu się przy serwisie. Powiedział że oleju jest ciut więcej niż powinno.



#27 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 14:32

Poziom sprawdzał na wygaszonym silniku, po zatrzymaniu się przy serwisie. Powiedział że oleju jest ciut więcej niż powinno.

Bardzo ciekawe podejście mechanika, jeżeli mierzy poziom oleju przy niepracującym silniku to bardzo wątpię aby potrafił zrobić dynamiczną wymianę oleju .



#28 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 14:35

Niby zaklad specjalizujący się w automatach i naprawiający tylko takie skrzynie.

Co prawda poziom oleju sprawdzał młody pracownik właściciela ale chyba powinien byc odp. poinstruowany o tak podstawowej sprawie?



#29 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 14:57

Automat redukuje, słychać wycie (obroty) ale samochod przyspiesza leniwie. Tłumaczę to tym że auto sporo waży, duże opory i tylko 140km :) PT nigdy nie byl pierwszy ze świateł.

Takie ślizganie może być z powodu utraty właściwości oleju, konwerter to nic innego jak sprzęgło tyle że hudrauliczne, przenoszenie napędu poprzez olej. Ta skrzynia to A604 jak w wielu innych chryslerkach jest wrażliwa na długotrwałą jazdę przy wyższych prędkościach jak również na ostre starty.

 

Ponieważ przez lata żyłem w przeświadczeniu że oleju w skrzyni się nie wymienia(!) to teraz chciałbym zrobić pełną wymianę

A kiedy ten olej był wymieniany i jaki był lany?

Co do dynamicznej wymiany uważam że to jest bez sensu, choćbyś przelał przez skrzynię nawet 20l, to i tak nie wypłucze wszystkich brudów, po drugie olej najpierw idzie przez filtr, więc wyleje się przefiltrowany a brud zostanie w skrzyni.


Niby zaklad specjalizujący się w automatach i naprawiający tylko takie skrzynie. Co prawda poziom oleju sprawdzał młody pracownik właściciela ale chyba powinien byc odp. poinstruowany o tak podstawowej sprawie?

 

No wybacz ale po takiej wizycie bym tam nie zaglądnął nawet na darmową wymianę,  Jeżeli przy tych pomiarach wyszło trochę za dużo to będzie raczej dużo za mało przy pracującym, lepiej sam zmierz to proste.



#30 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 15:00

Ja raczej nigdy nie jeżdżę długo z dużymi prędkościami. Jestem typem kierowcy "wyminąć tiry i pierdopędy, prawy pas, tempomat na 120km/h i słuchanie muzyki". Czasem mi odwala i przez chwilę (kilka minut) cisnę Kruzera do 160 ale rzadko, w zasadzie raz na ruski rok. Zwykle między 110 a 130.

Natomiast ostre starty mi sie zdarzają, z lewego pasa by zawczasu ustawić się przed tirami.

 

Nie mam pojęcia kiedy był wymieniany. Ja tego nie robiłem a nabiłem już prawie 70tys km, samochód ma na liczniku 120tys przy czym dałbym sobie rękę odciąć że tam powinno być 220 ale kupiłem od handlarza wiec wiadomo.

Wiem że należy wymieniać olej ale kiedyś byłem pod wpływem innej szkoły że olej w automacie jest dożywotni, nie musicie mi już tłumaczyć że to błędne myślenie bo to już wiem.

 

Czyli zrobić podmianę normalną i sprawdzić?

 

EDIT:

Ok, sam dziś sprawdzę poziom oleju. Już znalazłem inny serwis automatów, nawet bliżej mojej miesciny. Jak przyjadę to zrobię im test na sprawdzanie stanu oleju..


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 10 czerwca 2016 - 15:02


#31 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 czerwca 2016 - 15:12

Jeżeli zrobiłeś tylko te 70 tyś to nie jest za bardzo przeholowane, ale sprawdź poziom po uruchomieniu i w zależności czy zimny czy gorący to masz skalę na bagnecie i sprawdź kolor i przejrzystość i nie polegaj na takim serwisie


Też uważam że ta wymiana dynamiczna niewiele więcej zmieni i trzeba to robić z głową bo można pogorszyć np. uszkodzić pompę


Użytkownik theo edytował ten post 10 czerwca 2016 - 15:09


#32 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 czerwca 2016 - 18:58

Hehe, no jak Ci sprawdzali na zgaszonym silniku to trochę to dziwne. Przy zgaszonym silniku na bagnecie powinno być o jakieś 1 cm więcej, przynajmniej z tego co pamiętam, ale sprawdzasz olej w skrzyni na wolnych obrotach, po wymianie oleju też trzeba rozgrzać silnik i skrzynię do temperatury opytmalnej, sprawdzić olej i wyrównać poziom, ale wpierw trzeba "powachlowąć wajchą skrzyni biegów". 

 

Myślę że u Ciebie to jest dobry czas na wymianę oleju. 

Co do startu spod świateł, jak ktoś mnie zdenerwuje to i tak swoim automatem ze startu go wyprzedzę, przynajmniej w większości wypadków, jakieś hondy2.0  z manualem czy Vectrusie do załączenia drugiego biegu nie mają startu, ale potem to już inna bajka, im większy bieg tym pituś staje się mulistrzy. Albo jadę sobie 50 km na godzinę i depnę do podłogi to ładnie redukuje i ciągnie przez chwilę aż do wrzucenia bodajże 4 hehe, no wiadome nie jest to sportowe lekkie autko.

 

Wymiana oleju napewno nie zaszkodzi, a może sporo pomóc. Nie wiadomo, może ktoś w niewiedzy uzupełniał olej innym niż mopar atf?

 

A jak skrzynia zachowuje się jak masz wrzucony bieg na d na prostej drodze i puścisz hamulec? Powinien pt jechać

Stając pod sporą górkę na D i puszczając hamulec pt nie powinien się cofać do tyłu tylko stać.


Użytkownik lowermann edytował ten post 10 czerwca 2016 - 19:11


#33 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 czerwca 2016 - 20:06

Tak, też zauważyłem że Pitek ze startu radzi sobie całkiem nieźle i pewnie wielu ludzi najpierw z politowaniem patrzy jak ustawiam się na lewym pasie na światłach a potem zdziwienie bo PT zbiera się całkiem nieźle nawet z automatem. Tak jak napisałeś, im wyższy bieg tym bardziej zaczyna niedomagać ale mocy od startu wystarcza do tego by całą menażerię wyprzedzić, ustawić się na prawym pasie i włączyć relaks :)

Tak naprawdę jedyne czego brakuje mi "dynamicznie" w PT to wyprzedzanie na trasie gdy lecę już te 100-110 i chcę wyprzedzić kolumnę "showstoperów" na prawym pasie. Wtedy skrzynia niby redukuje i PT leci ale tutaj wychodzi jednak charakter tego auta i nie ma sensu z tym dyskutować, to auto komfortowe a nie mistrz prostej (wiraży również nie a nawet tym bardziej :) )

 

Na prostej jak wrzucę D to oczywiście zaczyna jechać powoli. W zasadzie to na lekkiej 'górce" też jedzie pod górę, no chyba że jest stromo to po prostu stoi.

Właśnie wróciłem z Warszawy, zrobiłem dziś te nieco ponad 50km, samochodem szarpnie nawet gdy zatrzymuję się z niskiej prędkości ale wtedy gdy zrobie to nagle czyli dam po "heblach". Wtedy PT staje a pół sekundy później czuć mocne szarpnięcie. Tym mocniejsze im gwałtowniej hamowałem i im szybciej jechał PT ale odczuwalne jest już na niskich prędkościach 20-30kmh.

Czasem też zdarza sie skrzyni szarpnąć przy ruszaniu jak np przyhamuję mocno ale nie zatrzymam się i po chwili dodam mocniej gazu, wtedy czuć szarpnięcie a potem auto już jedzie normalnie, przy wyższych biegach/prędkościach na trasie nie ma żadnych objawów negatywnych.


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 10 czerwca 2016 - 20:07


#34 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 445
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 10 czerwca 2016 - 22:01

Tu masz podobny temat

http://ptclub.pl/ind...hamowaniu-24-a/



#35 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 czerwca 2016 - 10:11

Dzięki wielkie, wszystko b.dobrze wyłtumaczone :). Skorzystam z usług punktu napraw skrzyń bo nie mam garażu by się w to bawić ale przynajmniej wiem co i jak.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych