Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wymiana tulei wachacza dolnego problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Lewy_*

Bezimienny Gość.Lewy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 maj 2016 - 19:56

Witam,
Mam problem z wymianą tulei na wachaczu dolnym. Z lewej strony wszystko poszło dobrze, lecz gdy przeniosłem się na prawą zobaczyłem.... Że jedna ze śrub wachacza jest zasłonięta przez jakby poduszkę silnika. :/
I teraz pytanie do Was czy trzeba wywalić całą tą poduszkę żeby dostać się do tej śruby czy jest inny sposób?
I czy jeśli trzeba ją wykręcić to nie naruszy to silnika w jakiś sposób, żeby nie było większych problemów niż pęknięta tuleja...
:piter



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maj 2016 - 22:38

Odkręcaj poduszkę i nie marudź to standartowa procedura , silnik nie opadni i nic sie nie zmieni .

#3 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maj 2016 - 18:59

Odkręcaj poduszkę i nie marudź to standartowa procedura

 

:gt



#4 Bezimienny Gość.Lewy_*

Bezimienny Gość.Lewy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2016 - 21:31

Dzięki za radę, wymienione bez większego problemu lecz wolałem się upewnić. :lubieto


I jeszcze jedno pytanie, podczas wymiany tulei zobaczyłem że klocki przydało by się wymienić... Okazało się że klocki z lewgo koła są w dużo dużo lepszym stanie, niż prawego. Pytanie od czego mogło się tak zrobić, że przy lewym kole klocki były "grubsze" niż przy prawym?
I kolejne pytanie, czy normalne jest że po wymianie klocków na nowe tarcze się grzeją? Kolega "mechanik" powiedział, że to przejdzie i trzeba je dotrzeć. Ile w tym prawdy?



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maj 2016 - 21:33

Masz zapieczone prowadnice lub po rozgrzaniu blokuje sie zacisk - nic nie przejdzie , mechanik jest w błędzie

#6 Bezimienny Gość.Lewy_*

Bezimienny Gość.Lewy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2016 - 21:40

Taki "mechanik" dlatego wole wszystko robić sam :)
Pytanie jak to naprawić?



#7 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 maj 2016 - 22:05

Sprawne zaciski to mniejsze zużycie paliwa, sam tego doświadczyłem a pitka €żytkuję sporadycznie.

 

Wymontować  zaciski, potem prowadnice (takie osłonięte gumkami) wyczyścić, nasmarować i ewentualnie jeszcze tłok rozruszać (kilka razy wypchnąć go naciskając hamulec i z powrotem wepchnąć, poskładać do kupy i będzie ok.



#8 Bezimienny Gość.Lewy_*

Bezimienny Gość.Lewy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2016 - 22:16

Czym go przesmarować? Specjalna pasta? czy smar miedziany wystarczy?



#9 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 maj 2016 - 22:30

Ja użyłem takiego jak do przegubów, ale myślę że miedziany czy grafitowy też się nada, za rok i tak musisz powtórzyć bo to co zastosujesz stwardnieje



#10 Bezimienny Gość.Lewy_*

Bezimienny Gość.Lewy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2016 - 22:38

Dzięki za pomoc :d Jutro bawię się dalej :)



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2016 - 06:48

Do prowadnic jest specjalny wysokotemperaturowy na bazie silikonu - miedziany i grafitowy nie nadaje , bardzo szybko sie zapiecze .


Miedziany czy tez srebrzony wysokotemperaturowy tylko pod mocowania na jarzmach klocków .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 11 maj 2016 - 06:49


#12 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2016 - 13:47

Może być smar silikonowy, do kupienia w leclercu itp. Używałem go między innymi do smarowania w drukarce laserowej fusera i daje radę.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych