Witam wszystkich. Mam problem z pietkiem. W małym skrucie : sprzęgło i linki. Przeczytałem co piszecie o linkach i macie rację mam jedną tuleję jak jajo. Powiem wam jak pozwolicie jak się zaczęło i jak jest teraz. Po nocy wsiadam do auta i nie mam problemów na autostradzie jak jadę do pracy 35 km wpadam do małego miasteczka i jest gitara ale jak wraca i utknę w korkach lub pojadę po samym mieście na zakupy to DRAMAT. Sprzęgło jak by się zapowietrzało i brak możliwości włączenia normalnie biegów . Duży problem wajchowanie w tę i na zad aż wejdzie. Dzieję się to tylko w mieście gdzie co chwilę włanczam sprzęgło.Wymieniłem pompę i wysprzęglik na nowy i dupa. Jeżdże do pracy tak od 3 miesięcy i byłem u paru mechaników co jeden to lepszy as .Czy mogę kogoś z was poprosić o radę ? . Jeden mechanik powiedział że może to być sprzęgło bo pedał jest bardzo niski przy podłodze i łapie sprzęgło od dołu, ale głowy nie daje bo dziwne ma objawy a kosz w Holandii też nie jest taki mały.

Sprzęgło biegi ktoś doradzi ?
#1
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 16 czerwca 2016 - 21:26
#2
Napisano 16 czerwca 2016 - 21:59
#3
Napisano 17 czerwca 2016 - 07:06
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 czerwca 2016 - 07:08
#4
Napisano 17 czerwca 2016 - 07:18
Andrzej, nie wiem jak to jest w PT ale przypomniało mi się jak kolega miał to samo tylko w innym aucie, był u 2 mechaników, pedał sprzęgła miał nisko, i sprzęgło mu się trochę ślizgało, problemy z biegami, a okazało się że ten trzpień co piszesz miał tak wyregulowany że był na sztywno z pompą, tzn nie miał tego luzu minimalnego między trzpieniem i pompą, cały czas tak jakby lekko trzpień naciskał. Wzieliśmy sprawy w swoje ręce bo mechanik chciał sprzęgło wymieniać, okazało się że faktycznie położenie padału dało się wyregulować do właściwej wysokości, a po ustawieniu luzu (2 mm) między trzpieniem i pompą wszystkie problemy znikły. Rozumiem że fasolka jest do regulacji wysokości samego pedału nie mająca wpływu na działąnie sprzęgła? A w pt potrzebny jest ten luz między trzpieniem a pompą?
#5
Napisano 17 czerwca 2016 - 08:30
- lowermann lubi to
#6
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 17 czerwca 2016 - 17:41
Witam, bardzo dziękuję za odpisanie to bardzo miłe. Czyli w małym skrócie : biegi żle wchodzą i są kłopotliwe z powodu jak pisaliście wcześniej z luzu na końcówkach linki biegów { jajo w plastiku i duży luz który ja mam ?}. Samo sprzęgło jest oddzielną sprawą tak ? . Dziwi mnie tylko to że sprzęgło bierze od dołu około 1,5 - 2 cm wiem to mało ale czemu problem z włączaniem biegów jest tylko na przemieszczaniu się po centrum w korkach a nie jak jadę do pracy czy na krótkich odcinkach ???. Wszystkie auta jak miałem to sprawa sprzęgła była prosta : albo śmierdzi albo ciągnie albo pedał w podłodze nie zależnie gdzie jadę. Podliczyłem dzisiaj ile na tym stanie sprzęgła i problemu z biegami zrobiłem kilometrów : ponad 6 tysięcy kilometrów i cały czas jest tak samo i to mnie dziwi. Tylko kasy już natraciłem na mechaników i każdy gadał coś innego. Np. łapa sprzęgła wytarta, oś łożyska uszkodzona , wysprzęglik , pompa , itd. Pozdrawiam miło wszystkich z Hagi
#7
Napisano 17 czerwca 2016 - 20:50
Wiesz, może być też tak, że sprzęgło załóżmy jest ok, a problem biegów jest właśnie przez wytarte linki co tam masz. Może luzy się lekko powiększają przez nagrzanie silnika? Trzeba by wyeliminować ten luz i wyregulować biegi bo może to być też przyczyna tego że nie możesz włożyć biegu. Druga sprawa wyregulować pedał sprzęgła, zazwyczaj jest tak że powinno brać od połowy.
#8
Napisano 17 czerwca 2016 - 21:00
#9
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 18 czerwca 2016 - 21:05
Witam. Panowie na zgaszonym silniku biegi wchodzą bardzo dobrze płynnie i bez jakich kolwiek problemów. To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem 3 miesiące temu jak się pojawił problem po raz pierwszy w centrum. Dojechałem pod dom i nie mogłem włączyć żadnego biegu , zgasiłem silnik i sprawdziłem czy biegi chodzą na zgaszonym silniku i było wszystko okej. Zadzwoniłem do mechanika i kazał sprawdzić płyn hamulcowy i czy nie mam wycieku pod pedałem sprzęgła. Był pod pedałem leki ślad płynu hamulcowego zaczynała się pocić pompa sprzęgła. Zjechałem do polski to cóż : telefon wymienić pompę na nowa i musi być super . No właśnie problem się powiększył nie mogli za diabli odpowietrzyć układu . Twierdzenie pompa zła 1350 zł poszło w błoto. oki to kupiłem używkę z wysprzeglikiem i przewodami komplet. Tak dojechałem do Holandii ale było dużo gorzej niż wcześniej . Regulowali barany pedał sprzęgła i pojawiły się zgrzyty przy wciskaniu 3 biegu tylko 3 . Musiałem regulować obrotami żeby na rano być w pracy. Tu mam troszkę przestawioną regulację pedału sprzęgła i 3 bieg słychać rzadziej ale włanczam bardzo delikatnie. Dusząc pedał sprzęgła czuć tak zwany opór ruch łapy sprzęgła i z kabiny wygląda to okej po ruchu pedału . ALE do ruszenia bierze około 2 cm od dołu no może 2,3. Dziwne jest też to że jak auto jest podniesione i zdjęta jest osłona wysprzęglika to widać jak on chodzi . NIE MA PEŁNEGO RUCHU BIORĄC MAŁĄ ŁYŻKĘ TO RĘCZNIE PRZEPCHNIESZ WYSPRZĘGLIK DO PEŁNEGO RUCHU. ZAZNACZAM był układ odpowietrzany maszyną pod ciśnieniem tak powiedział w Hadze mechanik. Była próba podłożenia podkładek pod wysprzęglik żeby sprawdzić czy wtedy przy pełnym ruchu wysprzęglika biegi będą wchodzić płynnie i NIE NIE NIE . Panowie przepraszam za taki długi opis ale taki problem skłonił mnie do zalogowania się na waszej stronie . Byłem w Hadze u 4 innych mechaników i co jeden to lepszy as . Jak będę miał pecha to mam bardzo duże koszty ale od czego zacząć ?
#10
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 18 czerwca 2016 - 21:16
Witam, też mnie to podpadło ale twierdził że to układ zamknięty i że nie ma tam czym go odpowietrzyć . Okej ufam tobie . Powiedz co ty byś zrobi i sprawdzał krok po kroku to to zrobię . Oczywiście jak mogę prosić o to .
#11
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 18 czerwca 2016 - 21:36
Okej tak każe zrobić i będę stał przy tym żeby być pewnym że tak zrobią. Bardzo bardzo dziękuje. Pozdrawiam .
#12
Bezimienny Gość.Krisscars_*
Napisano 13 lipca 2016 - 20:07
i jak tam kolego? udało sie z tym sprzęgłem?
pytam gdyż mój nowy nabytek zaczyna pokazywać rogi
auto rano zmienia biegi elegancko/ jednak gdy sie rozgrzeje to jest niesamowicie trudno wbić pierwszy bieg. na początku obstawiałem docisk. ale juz teraz nie bardzo. wsteczny bieg wchodzi normalnie. Z rana i jedynka chodzi ok. Poprzednii włascicel zarzekał sie ze zmieniał sprzęgło ale wierzyc nie można nikomu. jutro jade na buczacką we wrocku może cos wykminimy, do sprawdzenia mam te linki i ustawienie pedału. A juz tak na dobicie to kompletne sprzęgło brac z LUK czy SACHS - słszałem ze sachs regeneruje sprzegła i z jakością jest różnie...
Użytkownik Krisscars edytował ten post 13 lipca 2016 - 20:08
#13
Napisano 13 lipca 2016 - 20:46
#14
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 14 lipca 2016 - 17:47
Witam wszystkich , nie mam jeszcze zrobionego autka jest tak jak było. Miałem termin ustalony ale nie wypaliło. Jak będę miał zrobione jak tu mnie kolega dobrze radził to dam znać. Pozdrawiam wszystkich.
#15
Bezimienny Gość.magnum_*
Napisano 30 października 2016 - 17:58
Witam wszystkich, Sprzęgło było złom jak i łożysko. Udało mnie się je robić w Polsce. . Podziękowania dla wszystkich za pomoc. ps. początek następnych problemów jak to w pt.
Nie spodziewanie po zrobieniu sprzęgła padła głowica { uszczelka }, okazało się że są wypalone zawory bo mam gaz . Auto w chłodny dzień się zagotowało i dupa remont całkowity głowicy nie stety tu w Holandii. Problem mój jest taki że zrobiony jest kapitalny remont głowicy , nowe rolki rozrządu nowa pompa wody , termostat , czujnik temperatury no i PANEWKI . Mechanik stwierdził że jak poszła uszczelka pod głowicą to poszedł płyn do oleju. Twierdził że po nocy jak go odpalił to słyszał dziwne pukania w silniku od dołu. Fakt było dziwne pukanie lub delikatne stukanie ale w Polsce jak robiłem sprzęgło to 4 mechaników serwisu tego słuchało i mnie wyśmiali że to nie panewki lub rozrząd. Tu w Holandii sprawdzał przy mnie i po zdjęciu miski stwierdzono wymieszany płyn z olejem. Zostały zdjęte panewki i stwierdzono nie grożne przytarcia w jasnym kolorze takim jak kolor panewki. Faktycznie na moje oko widać że coś dopiero się zaczynało i chyba w porę zgasiłem silnik. Wał wytarty obejrzany i decyzja o założeniu nowych nominalnych panewek. Wał nie został wyciągnięty ze silnika więc to nie po mojemu ale może nie mam racji. Wczoraj odebrałem auto i powiem tak : góra silnika jest dużo cichsza nie słychać tego hałasu zaworów co wcześniej ALE : słychać pukanie od dołu silnika taki ni tu pukanie ni to cykanie taki dziwny odgłos. Nie wiem czy wymiana panewek nic nie dała ?. Zrobiłem tylko 11 km i nie wiem co dalej ? . Co my myślicie o tym ?
#16
Napisano 02 listopada 2016 - 18:12
Marku, jeden temat -> jeden problem (zapoznaj się z zasadmi działu technicznego)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przebiegi naszych autek |
Ogólnie | soop |
|
![]()
|
|
Sprzęgło 1.6 |
Techniczny podstawowy | Lechu |
|
![]()
|
|
Sprzęgło |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.coolmen777_* |
|
![]()
|
|
Czy ktoś zna to auto? |
Zakup kontrolowany! | Grzesiek |
|
![]()
|
|
Jak to obejść? Ktoś coś? |
Ogólnie | pitkowechucherko |
|
![]()
|
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: sprzęgło, biegi
Dział Techniczny →
Zakup kontrolowany! →
Sprzęgło 1.6 benzynaNapisany przez Bezimienny Gość.gusia_* , 09 cze 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
Świat PT Cruiser'a →
Giełda →
Kupię / Sprzedam / Zamienię →
[K] Koło dwumasoweNapisany przez kjkaczm , 18 lut 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
A tak o sprzęgło se zapytam...Napisany przez .JoKer. , 25 wrz 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
"rozwarstwiona " tarcza sprzęgłaNapisany przez midelharnis , 01 wrz 2018 ![]() |
|
![]()
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Pedał sprzęgła, zero oporuNapisany przez Bezimienny Gość.wikary_* , 22 cze 2018 ![]() |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych