Witam, moje przygody z silnikiem zaczęły się po otwarciu korka wlewu do układu chłodzenia. Popękana uszczelka nie trzymała ciśnienia i spowodowała ubywanie płynu i nie przełączanie się gazu. Po wymianie korka na nowy ciśnienie w układzie jest ( po zagrzaniu, węże są twarde). Po ok. tygodniu od założenia nowego korka podczas jazdy zaczął się gotować, temp. na wskaźniku podniosła się do kreski w 3/4 zakresu. Zauważyłem, że ubywa płynu w chodnicy przed tym niż zacznie się gotować. Zbiorniczek wyrównujący przepełnia się i wygląda to tak, jak by podczas cyklu zagrzania nadmiar do niego trafiał, ale podczas schładzania silnika, silnik już go nie pobiera. Stwierdziłem to po tym jak po pokonaniu 300km w kawałku do układu dolałem ok 100 ml, natomiast jeżdżąc po mieście po 150km ( kilkanaście cykli grzania i schładzania silnika) zaczyna sie gotować i dolać trzeba ok 2l płynu. Może ktoś miał podobny przypadek, osobiście obstawiam korek( oznaczenia miał identyczne jak stary), ale czy kupować kolejny...? może jest ktoś ze śląska z okolic Jastrzębia i mógłby mi do testu pożyczyć swój korek?

nowy korek a ubywający płyn
#1
Bezimienny Gość.ksjz_*
Napisano 26 June 2016 - 18:58
#2
Napisano 26 June 2016 - 20:34
Tu masz podobny temat
http://ptclub.pl/ind...ić/#entry267428
a pierwszy post powinien byc tu :
http://ptclub.pl/ind...385#entry267430
#3
Bezimienny Gość.ksjz_*
Napisano 29 June 2016 - 02:22
Witaj
Ten dział jest dostępny dla użytkowników po napisaniu 50 postów
#4
Napisano 29 June 2016 - 05:40
#5
Bezimienny Gość.Meganior_*
Napisano 29 June 2016 - 20:11
A sprawdziłeś dokładnie czy masz wszystko szczelne ? Nie ma pod nim nigdzie kałuży ?
#6
Bezimienny Gość.ksjz_*
Napisano 30 June 2016 - 21:39
Wentylator 1 biegu nie pracował, wsadziłem mostek na odpływ 1 i 2 biegu, tak że 2 bieg pracuje teraz za pierwszy. niestety nie pomogło.
Wycieku nie ma nigdzie, poza przelewającym się zbiornikiem wyrównawczym z którego silnik nie ma siły pobrać. Tak jak by podciśnienie które po ostygnięciu ma wciągnąć wodę uciekało przez uszczelkę głowicy. Dzięki za pomoc, szykuje sie do uszczelki.
#7
Napisano 27 April 2017 - 18:21
Odświeżam.
Chcę wymienić korek chłodnicy w związku z dziwnym zachowaniem wskazówki temperatury w samochodzie i sporadycznym bąblowaniem w zbiorniczku po zgaszeniu.
Teoretycznie wszędzie gdzie sprawdzam do mojego silnika 2.4L korek jest 18 PSI, a dzisiaj ku mojemu zdziwieniu, po otwarciu maski spojrzałem że zamontowany jest korek 16 PSI.
Który wybrać? Wydaje mi się że 18 PSI powinien być prawidłowo zamontowany?
KOREK ORYGINALNY - MOPAR (16 PSI) - https://sklepjeep.re...r-chrysler.html
ZAMIENNIK - STANT (18 PSI) - https://sklepjeep.re...r-chrysler.html
Oba korki do tego samego silnika... Bądź tu mądry.
Użytkownik Rafo edytował ten post 27 April 2017 - 18:26
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Nowy lokator chce wygonić naszego Pt. |
Moje auto | kgmodel |
|
![]()
|
|
Korek spustowy chłodnicy wody![]() |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
![]()
|
|
Ubytek płynu chłodniczego |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_* |
|
![]()
|
|
Filtr kabinowy |
Techniczny podstawowy | PT-roman |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych