Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Sterownik DRL firmy KurG electric - instalacja w PT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipiec 2016 - 22:07

Witam.

Na bazie własnych doświadczeń i wcześniej dostępnych na Forum  informacji postanowiłem opisać sposób instalacji sterownika świateł DRL firmy KurG electric. Jest to sterownik polecany na tym forum posiadający wyjście statusowe do podtrzymania przekaźnika świateł mijania.

Po otrzymaniu przesyłki pierwsze wrażenia nie są najlepsze, dodatkowo brak jest instrukcji programowania.

Załączony plik  Moduł DRL.png   344,52 KB   0 Ilość pobrań

 

Sterownik fabrycznie nie ma zanegowanego wyjścia statusowego więc albo należy to zaprogramować samodzielnie, albo zastosować dodatkowy przekaźnik. Być może można zamówić u producenta sterownik z zanegowanym już wyjściem statusowym (pin numer 3). Do zaprogramowania należy użyć konwertera USB - UART np. takiego:

Załączony plik  Konwerter USB - UART.png   422,46 KB   0 Ilość pobrań

Następnie należy zainstalować program, np. darmowy Realterm.

Podłączyć konwerter zgodnie z instrukcją - zamieszczam poniżej instrukcję, którą dostałem mailem od producenta (niestety na stronie internetowej brak jest instrukcji programowania):

1. Pobrać z internetu i zainstalować program Realterm
2. Skonfigurować parametry połączenia jak na zdjęciu 1: Baud 38400, Port: taki pod jakim zgłosił się interfejs USB-TTL
Załączony plik  zdjęcie 1.PNG   91,8 KB   0 Ilość pobrań
3. Podłączamy masę GND interfejsu z masą modułu, RX interfejsu z TX modułu, TX interfejsu z RX modułu.
4. Podłączamy zasilanie modułu FLB, moduł powinien zgłosić się sygnaturką jak na zdjęciu 2.
Załączony plik  zdjęcie 2.PNG   88,47 KB   0 Ilość pobrań
5. Przechodzimy do zakładki Send i zaznaczamy okna  +CR i +LF w EOL.
Konfiguracja wyjścia 3 jako wyjście statusowe DRL zwykłe jest pod pozycją: 201 (FF oznacza że konfiguracja jest aktywna NULL że nie)
Konfiguracja wyjścia 3 jako wyjście statusowe DRL zanegowane jest pod pozycją: 202 (FF oznacza że konfiguracja jest aktywna NULL że nie)
6. Opcjonalnie: Możemy sprawdzić aktualny stan: W oknie obok wpisujemy komendę ER201 i naciskamy Send ASCII, jeśli moduł odeśle FF oznacza to "DRL zwykłe" (zdjęcie 3).
Załączony plik  zdjęcie 3.PNG   83,7 KB   0 Ilość pobrań
Podobnie możemy zrobić dla pozycji 202, czyli komenda ER202. FF oznacza że wyjście jest jako "DRL zanegowane" (zdjęcie 4).
Załączony plik  zdjęcie 4.PNG   83,65 KB   0 Ilość pobrań
Wyjście nie może być jednocześnie jako: zwykłe i zanegowane czyli nie może być na obu pozycjach (201 i 201) wartość FF
 
7.W oknie wpisujemy komendę EW201:000 i naciskamy Send ASCII, w celu WYŁĄCZENIA funkcji "status DRL zwykłe", moduł powinien dopowiedzieć OK (zdjęcie 5).
Załączony plik  zdjęcie 5.PNG   89,17 KB   0 Ilość pobrań
8.Wpisujemy komendę EW202:255 i naciskamy Send ASCII, w celu WŁĄCZENIA funkcji "status DRL zanegowane", moduł powinien dopowiedzieć OK (zdjęcie 6).
Załączony plik  zdjęcie 6.PNG   70,95 KB   0 Ilość pobrań
 
9. Opcjonalneie: Możemy sprawdzić poprawność wprowadzonych zmian zgodnie z punktem 6 (zdjęcie 7 i zdjęcie 8).
Załączony plik  zdjęcie 7.PNG   71,59 KB   0 Ilość pobrań
Załączony plik  zdjęcie 8.PNG   71,49 KB   0 Ilość pobrań
10. Odpinamy i wpinamy moduł w celu zrestartowania i załadowania nowych ustawień.
 
W razie pomyłkowego zapisania innych pozycji lub innych wartości i nieprawidłowego działania modułu należy przywrócić ustawienia fabryczne zgodnie z instrukcją
 
Następnie zgodnie z umieszczoną już wcześniej instrukcją przygotowaną przez Andreeas7 podłączamy sterownik do do przewodów z tyłu skrzynki bezpieczników w kabinie nad nogami kierowcy + jeden przewód do przełącznika pod kierownicą:
Załączony plik  Andrzej1.jpg   49 KB   0 Ilość pobrań
Załączony plik  Andrzej2.jpg   53,2 KB   0 Ilość pobrań
Załączony plik  Andrzej3.jpg   45,81 KB   0 Ilość pobrań
Załączony plik  Andrzej4.jpg   41,07 KB   0 Ilość pobrań
 
Mój PiTi to wersja USA i przy dzisiejszym podłączaniu miałem małą niespodziankę w postaci braku okablowania i braku przekaźnika z kablem białym do stacyjki - sygnał stacyjki musiałem pozyskać z innego źródła.
 
Moduł sprzedawany jest w 3 wersjach - polecam tę z wiązką kabli (oszczędzi trochę pracy).
 
Zamontowane dzisiaj i działa poprawnie.
 
pozdrawiam
Sylwek.
 
 

  • Nazwa i bigmeen lubią to

#2 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 lipiec 2016 - 09:03

W uzupełnieniu powyższego:

Piny 2 i 11 należy połączyć ze sobą i dalej podłączyć do sygnału stacyjki. Pin 2 służy do podłączenia pod hamulec ręczny - w pitku aby uzyskać odpowiedni sygnał trzeba niestety rzeźbić więc bez wykorzystywania tej funkcjonalności (włączenie świateł po zwolnieniu ręcznego) należy pin 2 połączyć z 11.

 

Przy podłączaniu do instalacji w PT - kabel czarny (ten do przecięcia) po rozcięciu należy podłączyć:

- stronę od przekaźnika do zanegowanego wyjścia statusowego (pin 3)

- drugą stronę kabla wykorzystujemy do podania masy na pin numer 6

 

Poniżej link do strony producenta:

http://kurgelectric.pl/flb.html



#3 petrus

petrus

    Zbanowany

  • Zbanowany
  • Posty: 982
  • Dołączył:  28 lut 2016
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 lipiec 2016 - 10:12

Jeśli miałbym wyczyniać takie cuda, do wole kupic inny i dołożyć przekaźnik a nie pie.... sie i kombinować, co zresztą zrobiłem.

A swoja droga, firma Kurg powinna ci zapłacić za napisanie tej instrukcji. Ten sterownik jest wyjątkowo nieprzyjazny dla użytkownika.


Użytkownik petrus edytował ten post 14 lipiec 2016 - 10:13


#4 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2016 - 08:15

Zgadzam się z Tobą Petrus,

Gdybym przed zakupem wiedział w co się pakuję - raczej tego produktu bym nie kupił.

Mało profesjonalne podejście, brak wyczerpujących informacji i instrukcji na stronie, do której zresztą odnosi się producent.

Straciłem kilka dni na zbieranie informacji, korespondencję z producentem, zakup konwertera USB.

 

Natomiast jeśli była by możliwośc zakupu już "przystosowanej" do PiTiego wersji sterownika (zanegowane wyjście statusowe) to gra wydaje się warta świeczki. Zainteresowanym zakupem polecam wcześniejszy kontakt z producentem.



#5 Bezimienny Gość.Grzera_*

Bezimienny Gość.Grzera_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 sierpień 2016 - 20:42

Witam. Przeczytałem i wziąłem do serca uwagi ;)

 

W zasadzie pomysł wyjścia statusowego już w module DRL02 powstał na wniosek któregoś z Użytkowników tego forum (niestety nie pamiętam kogo). Ale faktycznie w tamtych modułach zanegowanie było znacznie prostsze. Od wersji programu 1.3 wyjście będzie domyślnie zanegowane.

 

W nowej wersji programu funkcja hamulca ręcznego też zostanie dezaktywowana ponieważ jak zauważyłem więcej osób jej nie potrzebuje niż potrzebuje a mało kto, jak montuje to urządzenie pierwszy raz, pamięta o podłączeniu tego przewodu do +12V i rozczarowanie już na początku że nie działa (w razie potrzeby będzie ją można uaktywnić zgodnie z instrukcją programowania).

 

Rozumiem że "nie najlepsze" pierwsze wrażenia po otwarci przesyłki dotyczą wyglądu urządzenia ;)

Trochę szkoda bo miał być to "oryginalny design" tym bardziej, że wykonanie takiej obudowy jest dosyć czasochłonne i kosztowne w porównaniu z standardowym plastikiem czy ABS (dodatkowo sporo detali koniecznych do poskręcania tego w całość), no ale to nie pierwszy sygnał, więc prawdopodobnie jak się uda przygotować projekt, program i uchwyt oraz przerobić dokumentację i ofertę to od następnej partii będzie obudowa z tworzywa.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły, uwagi propozycje to proszę pisać bo jeszcze sporo można zmienić. Ktoś niedawno zaproponował funkcję wyłączania danego reflektora w chwili zapalenia kierunkowskazu (coś takiego jak w niektórych samochodach z fabrycznymi DRLami na LEDach i kierunkach w jednej oprawie). Dodałem to od tej wersji programu (1.3) no i może się spodoba, zobaczymy (niestety w PT jakby ktoś chciał to nie przejdzie bo jako sygnał wejściowy dla lewego kierunkowskazu wykorzystuje pin 3 czyli wyjście statusowe).

 

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim urządzeniem!

 

Pozdrawiam

Grzesiek

 

P.S. Mam prośbę do Was o opinię na temat takiego wynalazku co o tym myślicie? Jest to gadżet tuningowy więc może niekoniecznie Was jako produkt zainteresuje. To nie reklama tylko prośba o opinię i zachęta do dyskusji (chociaż teraz to już siłą rzeczy też reklama(anty?) :)

 

https://www.youtube....h?v=wQpQb90WZaE

https://www.youtube....h?v=iecIG37lct4

 

 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych