Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Diesle są fajne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 wrzesień 2009 - 08:54

Tak, diesel`e sa fajne, poki cos w nich nie padnie :chory

#22 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 wrzesień 2009 - 11:22

Ja od 12 lat jeżdżę dieslami i nie miałem żadnych niespodzianek, no może prawie, bo musiałem wymieniać parę razy świece żarowe w Oplach.

#23 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 29 wrzesień 2009 - 11:27

Tak, diesel`e sa fajne, poki cos w nich nie padnie


jak w kazdym aucie.....
to co najdrozsze w dieslach to wtryskiwacze i pompa - ale jaki musi byc przebieg albo eksploatacja zeby mowic o wymianie.....

za to uwazam, ze radosc z Nm podczas jazdy jest warta tego ryzyka... (zwlaszcza przy CRD po lifcie - 150KM u miecia :kciuki )

#24 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 wrzesień 2009 - 08:28

Ja od 12 lat jeżdżę dieslami i nie miałem żadnych niespodzianek, no może prawie, bo musiałem wymieniać parę razy świece żarowe w Oplach.


tu sie zgodze, ze prehistoryczne diesele byly trwale, w Oplu pochwalilbym 1,7TD Isuzu, no jezdzil i jedzil a zepsuc sie nie chcial, czy tez 2.0D ze starego transita, a te nowsze, no coz wiem po rodzinie i znajomych, ze bywa sporo usterek niestety - takie niefachowe ale prawdziwe opinie

#25 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 30 wrzesień 2009 - 08:30

to jest remont kapitalny? ciekawe to , ratowanie trupa pojeździ jeszcze trochę i dopiero padnie

Nie przesadzajmy, silniczek był idealny tylko olej zjadał, więc powinien przehulać drugie tyle. Prędzej rozleci mu się zawieszenie niż silnik.

adames, tylko jakimi dieslami? Bo HDI, CDI, CRD, JTD i wszystkie nowoczesne ECO DIESLE niestety są mocno awaryjne, oczywiście nie wszystkie.

#26 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 wrzesień 2009 - 09:50

Przyznaję szczerze, że jeździłem dieslami starego typu, opel kadet 1,6, omega 2,3 i nissan2,3. Przygodę z nowoczesną jednostką napędową rozpoczynam dopiero teraz.

#27 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 30 wrzesień 2009 - 10:05

tylko,ze naszych CRD nie uznalbym juz za nowoczesne jednostki.....
:lol

#28 Rubia

Rubia

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1090
  • Dołączył:  10 cze 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,2 CRD TOURI
  • Imię:Karolina

Napisano 30 wrzesień 2009 - 11:45

Pewnie, że diesel to nie benzyna bo jakby tak było to nie byłoby tego tematu ;)
"Nasze" PiTkowe diesle, tak jak napisał vojpiotr, do nowości nie należą ale dają radę, nie są wyścigówkami ale nie poruszają się też jak wóz z węglem :)
Natomiast nowoczesne diesle to nie są traktory. Miałam okazję jeździć ostatnim Jeepem Grand Cherokee i audi Q7 - oba w dieslu. Pewnie, że nie dorównają HEMI ale nie ma porównania z dawnymi ropniakami a ekonomia zachowana :)

#29 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 30 wrzesień 2009 - 11:58

Pewnie, że nie dorównają HEMI


nie wiem czy wiesz, ale wlasnie Audi R8 z silnikiem diesla, przez dlugi czas wygrywalo jeden z wazniejszych wyscigow, zostawiajac daleko w tyle auta z silnikami benzynowymi (decydowal o tym moment obrotowy i ilosc tankowan podczas wyscigu)...... :lol

teraz przejal paleczke, rowniez dieslowski HDI

#30 Rubia

Rubia

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1090
  • Dołączył:  10 cze 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,2 CRD TOURI
  • Imię:Karolina

Napisano 30 wrzesień 2009 - 12:18

No i jest to auto sportowe... a ja myślałam raczej o autach takich ulicznych :lol z pracy do marketu i do domu ;)
Widziałam gdzieś kiedyś taki filmik jak jeep diesel ścigał się z... nie pamiętam :( poszukam i wstawię link

#31 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 30 wrzesień 2009 - 13:26

nie wiem czy wiesz, ale wlasnie Audi R8 z silnikiem diesla, przez dlugi czas wygrywalo jeden z wazniejszych wyscigow, zostawiajac daleko w tyle auta z silnikami benzynowymi (decydowal o tym moment obrotowy i ilosc tankowan podczas wyscigu)......

Tak to prawda, obecne diesle mają lepsze parametry od benzyn, tylko ta nie szczęsna elektronika!!!
A tak z innej beczki - słyszał ktoś o silniku Wankla?
Nie zastanawialiście się nigdy nad tym jak z pojemności 1.3l można bez problemu uzyskać 200KM ?
I ciekawe dlaczego tylko Mazda robi seryjne auta z tym silnikiem.
http://pl.wikipedia....wiki/Mazda_RX-7
http://speed-zone.pl...rx-8-p1899.html

Przecież to jest REWELACJA !!!

#32 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 30 wrzesień 2009 - 13:33

AGAMACIEJ2, slyszelismy, to jest silnik z tzw "wirujacym" tlokiem
mazda stosuje je w modelu RX-7 i RX-8, w RX-7 juz od poczatku lat 90-tych
silniki te maja duzo wyzsza sprawnosc (zawdzieczaja to swojej konstrukcji), jednak przy wyzszym cisnieniu pracy, sa problemy ze "szczelnoscia"

[ Dodano: 2009-09-30, 14:52 ]
A tutaj cytat z Wikipedii:

Zwarta konstrukcja, wysoka moc jednostkowa oraz równomierność pracy są zaletami silnika Wankla. Mimo to, jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Były nawet sytuacje, gdy bloki nie wytrzymywały i pękały. W dodatku konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car).


#33 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 30 wrzesień 2009 - 14:01

vojpiotr, dlatego się dziwię, że tylko Mazda sobie z tym poradziła a pozostałe marki odpuściły temat, skoro to na prawdę dobry silnik.
No ale odbiegłem od tematu.
Powiem szczerze że chciałem kupić Pitka właśnie ON. Jednak zbiegiem okoliczności miałem na warsztacie rozwalonego Scenica CDI, a mnie długo po tym Mercedesa - nie pamiętam jaki bo odesłałem do fachowca od diesli i po tym zbiegu okoliczności stwierdziłem że Benzyna + LPG, z resztą to moje czwarte auto w gazie i na żadne nie nażekałem, a robiły prawie po 200 000km przed sprzedażą i szły do ludzi w dobrym stanie, bez remontu i czekających wkładach finansowych w silnik.
Tak więc dla mnie Benzyna i Gaz / zawsze mogę jechać na podwójnym :lol /

#34 vojpiotr

vojpiotr

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1134
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:EX- Street Cruiser 2

Napisano 30 wrzesień 2009 - 14:11

i to jest najfajniejsze, ze jedni lubia gaz, inni ON :piwo
Bo co by bylo, gdyby - jak mawia moj kolega - wszystkim podobaly sie te same auta... o kobietach juz nie wspomne :lol :lol

#35 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 09 grudzień 2014 - 23:54

Benzyna + gaz to ekologia lepsza i taniej niz diesel wyjdzie. Jesli chodzi o trwalosc benzyny to taki Ford Galaxy kolegi ma juz orzeszlo 300000 i jezdzi i badanie techniczne na spaliny przechodzi w normie. Moja Xsara z gazem przebieg prawie250tys i tez na badaniu spalin przechodzi choc byla niezadbana jak ja kupilem. A diesle ? Te produkowane przed laty byly nie do zajezdzenia te dzisiejsze jak najbardziej zajezdzic mozna do tego problemy z nimi sa kosztowne. Problemy sa ze wszystkimi jednak benzyna tansza w naprawie jesli dodac LPG to i tansza w eksploatacji.

#36 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8214
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2014 - 09:04

Właśnie wczoraj instruktor pokazał mi film RX-6 hmm może i RX-7 jego kolega kupił dzień wcześniej i testowali ''gada''... :cenzura ogień z rur leci i pytam czy ma zamontowany tzw. dopalacz nitro zwał jak zwał :cwaniak NIE podobno "one'' tak mają kręci się do 6 tyś. i cuda robi
Podobno te silniki żyją do 100 tyś. ...i się nie dziwie, bo przy takich osiągach :cwaniak a takie auto służy do zabawy... podobno WIR w baku non stop nawet przy pustym(tak mu się zakodowało) :lol

#37 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 grudzień 2014 - 09:58

Jeśli chodzi o Wankla - to Mazda nie jest tu prekursorem. Jak jeszcze się Japończykom nie śniło o tym silniku, to montowane były one przez firmę NSU... :kawka

#38 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7805
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 10 grudzień 2014 - 10:43

NSU Prinz 1000 mój tato jeździł takim, a ja z nim :tak

#39 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 grudzień 2014 - 12:54

Ale wankle ładowali do Spider'ów i Ro80.... Szkoda tych silników, oprócz niedoskonałości materiałowo-technologicznych zabił je kryzys paliwowy (bo "lubiały wypić")...

#40 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2014 - 18:16

dudekmotorek, na 100km spalisz benzyną pewnie 14 litrów. Wychodzi tak cirka about 39pln.
Dieslem ok 7 litrów, wychodzi 35pln. Pokaż mi gdzie masz taniej???? :lol





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych