Witam ponownie,
Wielkimi krokami idzie do nas niska temperatura i chcę wymienić w moim aucie płyn chłodniczy, proszę o informacje jaki płyn wybrać oraz ile litrów tej cieczy zakupić oraz poproszę o informację jak wymienić taki płyn w moim wspaniałym aucie.
Pozdrawiam,
Kuba

Płyn chłodniczy jaki wybrać, jak wymienić
#1
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 05 października 2016 - 15:21
#2
Napisano 05 października 2016 - 15:27
Kup 7 l płynu lub koncentratu potrzebną na taką ilość. Ja wymieniałem niedawno, mechanior zalał płynem GM LongLife.
#3
Napisano 05 października 2016 - 15:39
Nie zauważyłem aby w czynnościach serwisowych była notka o konieczności wymiany płynu chłodniczego. Jaki jest więc cel jego wymiany o ile poziom jest właściwy i nie ma wycieków? Profilaktycznie?
#4
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 05 października 2016 - 15:47
Tak, chodzi tu o profilaktyczną wymianę. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jaki płyn był zastosowany przez poprzedniego właściciela dlatego chcę zalać mojego Pitka najlepszym płynem bo na to zasługuje
Nie zauważyłem aby w czynnościach serwisowych była notka o konieczności wymiany płynu chłodniczego. Jaki jest więc cel jego wymiany o ile poziom jest właściwy i nie ma wycieków? Profilaktycznie
#5
Napisano 05 października 2016 - 16:01
Nie zauważyłem aby w czynnościach serwisowych była notka o konieczności wymiany płynu chłodniczego. Jaki jest więc cel jego wymiany o ile poziom jest właściwy i nie ma wycieków? Profilaktycznie?
Podjedź na stację kontroli pojazdów i nich diagnosta sprawdzi temperaturę zamarzania płynu jaki masz, wtedy będziesz wiedział dlaczego powinno się go wymieniać.
Przy okazji niech sprawdzi płyn hamulcowy.
#6
Napisano 05 października 2016 - 16:57
Nie zauważyłem aby w czynnościach serwisowych była notka o konieczności wymiany płynu chłodniczego. Jaki jest więc cel jego wymiany o ile poziom jest właściwy i nie ma wycieków? Profilaktycznie?
I faktycznie takiej czynności nie ma, ale po kupnie samochodu zawsze dobrze to zrobić (nie dotyczy to zresztą wyłącznie chłodziwa). Bywa tak, że ubytki, które powstają najczęściej w sezonie letnim, podczas upałów użytkownicy nie posiadający zapasu płynu lub handlarze uzupełniają zwykłą wodą. W taki sposób z płynu robi się berbelucha, z którą strach wejść w zimę. Opcje są dwie - Pierwsza, o której pisze wyżej Adam i dopiero potem ewentualna wymiana lub zaoszczędzenie na czasie i wywalenie wszystkiego, płukanie i zalanie świeżym płynem dobrej jakości.
Poza tym wszystkim mechanicy (przynajmniej ci, z którymi mam do czynienia) doradzają wymianę całości co najmniej raz na pięć lat.
#7
Napisano 05 października 2016 - 17:09
Podjedź na stację kontroli pojazdów i nich diagnosta sprawdzi temperaturę zamarzania płynu jaki masz, wtedy będziesz wiedział dlaczego powinno się go wymieniać.
Przy okazji niech sprawdzi płyn hamulcowy.
Płyn hamulcowy a konkretnie jego poziom był sprawdzany 3 tygodnie temu. Zawsze robią podstawowe czynności kontrolne. Chyba, że masz na myśli również temp. zamarzania płynu hamulcowego? Przy najbliższej okazji poproszę o sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodzącego ale od kilku lat problemów w tym nie miałem. Generalnie staram się trzymać rozpiski czynności serwisowych przy danych przebiegach auta.
#8
Napisano 05 października 2016 - 17:31
Raczej chodzi o temperaturę wrzenia płynu hamulcowego...Płyn hamulcowy a konkretnie jego poziom był sprawdzany 3 tygodnie temu. Zawsze robią podstawowe czynności kontrolne. Chyba, że masz na myśli również temp. zamarzania płynu hamulcowego?
Przy najbliższej okazji poproszę o sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodzącego ale od kilku lat problemów w tym nie miałem. Generalnie staram się trzymać rozpiski czynności serwisowych przy danych przebiegach auta.
#9
Napisano 05 października 2016 - 17:33
Chyba, że masz na myśli również temp. zamarzania płynu hamulcowego?
Akurat w tym przypadku bada się temperaturę wrzenia.
- Al Capone lubi to
#10
Napisano 05 października 2016 - 17:36
Akurat w tym przypadku bada się temperaturę wrzenia.
Hmmm. Nie wiedziałem.
#11
Napisano 05 października 2016 - 17:42
W sumie chodzi o zawartość wody w tym płynie, a nie ma jak inaczej sprawdzić jej zawartości, aniżeli sprawdzenie temp wrzenia. Nie pamiętam jaka jest granica, ale chyba coś w okolicach 150*C, jeśli jest mniej to płyn do wymiany.
#12
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 05 października 2016 - 18:34
I wlaśnie przed chwilką pojawił mi sie problem, nierówne obroty silnika, auto ciągle gasło po zatrzymaniu się pojawił sie dym przy układzie chłodzenia i nieprzyjemny zapach...
#13
Napisano 05 października 2016 - 20:28
Piszę z Taptalka
#14
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 05 października 2016 - 20:55
Co masz na wskaźniku temperatury?
Piszę z Taptalka
Ciągle 60 stopni...
#15
Napisano 05 października 2016 - 22:01
Piszę z Taptalka
#16
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 06 października 2016 - 09:20
To raczej układ chłodzenia odpada.
Piszę z Taptalka
Nieszczelność układu chłodniczego taka diagonoza została przedstawiona przez warsztat, podobno zostało to usunięte i mogę odebrać auto
#17
Napisano 06 października 2016 - 09:27
Nieszczelność mówisz. Ciekawi mnie co konkretnie orzekną przy odbiorze, bo najczęściej przy nieszczelności układu dochodzi do jego zapowietrzenia i co za tym idzie wzrostu temperatury, która w twoim przypadku była w normie lub nawet poniżej.
#18
Bezimienny Gość.Marcin87_*
Napisano 06 października 2016 - 22:18
#19
Bezimienny Gość.kuba1991_*
Napisano 07 października 2016 - 06:52
Kolego jeżeli masz gdzie w okolicy Auchana to Petrygo jest w promo - 5 liderów za 24 zł.
Dzięki za info, na szczęście mam 10 minut od domu Auchana
#20
Bezimienny Gość.Marcin87_*
Napisano 07 października 2016 - 19:38
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jak sprawdzic jaka mam wersje Pitka? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Twin_* |
|
![]()
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Wydał ktos stąd pitomaniaków jakąś książkę? |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CruiserT_* |
|
![]()
|
|
Ubytek płynu chłodniczego |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych