Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kontrolka ABS,ESP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 November 2016 - 11:20

Witam Wszystkich,

Zapaliły się kontrolki jak w temacie, komp. pokazał Tył pr. obroty koła 8191,5. Myślę padł czujnik, wymieniłem jest to samo. Odpiąłem Tył L -pokazuje to samo,czyli przerwa w obwodzie. Podmieniłem czujniki Lna P źle , P na L -OK.(czyli przerwa w obwodzie). Zmierzyłem przejście pomiędzy wtyczką czujnika  a mufą sterownika ABS jest OK.

Co dalej ? Szukać w sterowniku ? Miał ktoś podobny przypadek.?

 I drugie pytanko przy okazji (jeżeli można)

Moje radio ma tylko nieparzyste końcówki fali  można coś z tym zrobić( oprócz wymiany radia ) ?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 November 2016 - 12:44

Komputer pokazuje prędkość koła a nie obroty ? - czym to było sprawdzane .Jesli wiązka jest sprawna i kable dochodzą do sterownika - czy na wtyczce przy kole miałeś napięcie 12 V ? Jeśli czujnik sprawny. Sprawne połączenie elektryczne to zostaje usterka sterownika lub uszkodzony pierścień na piascie i nie daje impulsów .
Radia do Pt cruisera nie przestraja się - tylko wymiana .

#3 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 November 2016 - 14:34

Dzięki za szybką odpowiedź,sorki pomyłka "obroty". U nie sprawdzałem ale jak dotrę do domu to sprawdzę. :)

A czy ewentualnie warto bawić się w naprawę  czy lepiej kupić inny np. na Allegro. A jak już ,to czy musi mieć dokładnie taki sam kod ?

Pzdr.



#4 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 November 2016 - 10:50

Witam, przy U akumulatora 12.45 V na czujniku TP (ten z błędami) jest 9.56V. Na TL (dobry) jest 11.5V. Czy to jest usterka sterownika?

Pzdr.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 November 2016 - 11:00

Sprawdź dokładnie ? - lecisz po kabelku i sprawdzasz napięcie na tym przewodzie przy sterowniku - jeśli tam będzie tez takie ńiskie to uszkodzony sterownik .

#6 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 November 2016 - 15:16

witam ponownie, niestety chyba sterownik walnięty przy nim U= 9,42V i pytanko; jaki kupić?

Czy może być od takiego samego modelu czy musi mieć taki sam nr sterownika cz taki sam nr pompy czy nie ma to znaczenia.

I od razu jak to odpowietrzyć po wymianie jest jakaś procedura?

Pzdr.



#7 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 November 2016 - 15:46

A mierzysz przy wypiętym przewodzie od czujnika TP?



#8 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 November 2016 - 17:04

Tak,  bez czujnika



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 November 2016 - 17:07

Zawsze zostaje opcja ze przewód może mieć zwarcie i tez pomiar będzie nie miarodajny - czy przewód mierzyłes przy odłączonej kostce od sterownika i czujniku ?

#10 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 November 2016 - 17:26

Oczywiście.



#11 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 November 2016 - 19:05

Ponawiam pytanie o sterownik; jaki ma być hmm  ,czym one się różnią?



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 November 2016 - 19:35

Spisz numer ze swojego i szukaj takiego samego

#13 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 November 2016 - 12:02

Tak robię ale ciekawi mnie czym się różnią np. końcówka 100 a 200. Softem? Bo na logikę biorąc , jeśli ten sam model (oczywiście taki sam silnik i inne bajery typu ESP itd.) ma różne numery sterowników to powinny być one kompatybilne z tym modelem. Tak mi się wydaje.

Cyba że jest inaczej , sprawdzał to ktoś???

 

#14 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 November 2016 - 00:11

Witam,dalej ciągnę temat. Kupiłem drugi taki sam sterownik,podłączyłem tylko mufę i pomierzyłem U. Jest tak samo niskie 8,5 V.

 Nie wiem co dalej? Czy kupiłem też uszkodzony sterownik ?

Jak zdiagnozować usterkę?



#15 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 November 2016 - 00:52

A mierzyłeś na stykach sterownika po wypięciu tego obw. pr. koła?



#16 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 November 2016 - 10:15

Tak właśnie mierzę, wtyka jest zapięta na sterowniku a wpinam się w przewody z tyłu ( u mnie żółte).

 

Ma ktoś schemat ABS ale po lifcie. Bo przed mam ,

Ta nowsza wersja ma dużo po szynie CAN a starszy schemat tego  nie uwzględnia.



#17 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 November 2016 - 13:25

  Cze, Andreeas7, liczę na twoje doświadczenie w tej materii.Miałeś podobny przypadek ?



#18 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 November 2016 - 13:36

A mierzyłeś na stykach sterownika po wypięciu tego obw. pr. koła?

 

Zmierz po wypięciu wtyku, może ten obwód ma jakieś zwarcie



#19 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 November 2016 - 14:34

O który  wtyk Ci chodzi od sterownika czy czujnika? Poczytaj wyżej tam pisałem jak mierzę.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 November 2016 - 14:44

odepnik kostki od sterownika ABs i pomierz przewody względem masy od czujnika czy nie maja przebicia oraz zwarcia do masy lub pradowego .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 17 November 2016 - 14:45






Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych