Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Kontrolka ABS,ESP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#21 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 May 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 November 2016 - 15:18

Tak właśnie mierzę, wtyka jest zapięta na sterowniku a wpinam się w przewody z tyłu ( u mnie żółte).

Piszesz że napięcie mierzysz z przewodami wpiętymi do sterownika i jeżeli te przewody (od ster. do czujn.) mają zwarcie do masy czy też plusowego to pomiar będzie błędny. Nie wiem czy w tym przypadku (ja nie mam abs) da się wypiąć tylko obw. do kół czy jest to jeden wtyk łącznie zasilaniem ster. abs, jeżeli nie da się wypiąć oddzielnie to pomiar na zakresie  Megaomowym jak pisze andreas7



#22 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 November 2016 - 09:32

Przewody są OK, Czytajcie od początku wątku. Najpierw mierzyłem U na kostce czujnika (który oczywiście odpiąłem), potem mierzyłem na kostce sterownika, następnie ją  wypiąłem i mierzyłem same przewody (omomierzem) czy nie mają zwarcia -OK. Andreas7 stwierdził że jeśli dalej jest niskie U to padł sterownik.Podmieniłem sterownik i dalej to samo , niskie U = 8,5 V. Co dalej ?

Ponawiam, ma ktoś schemat do polifta ? Bo tu duże zmiany są.(CAN)



#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 November 2016 - 09:35

Nie ma żadnych zmian w budowie i zasadzie działania różnica tylko w komunikacji - czy przed pomiarami wykasowałeś błąd ze sterownika abs ?

#24 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 November 2016 - 22:28

Tu się mylisz,nie wiem jak w dieslach, ale w benzynie są duże różnice np. nie mam bezpieczników po lewej stronie w kokpicie (jest tylko dziura),dalej, nie mam modułu do centralnego który jest pod pokrywą kokpitu na środku za nawiewami , dalej wg. schematu kostka C-109 powinna mieć 4 piny moja ma 10 itd, To tak na marginesie.


FINALIZUJEMY.

Po dłuższym weekendzie ,odpoczęty postanowiłem jeszcze raz posprawdzać od początku i "zonk",wyszła mi ruchoma "masa" a tak naprawdę upływność rzędu 75-80 om na czujniku.Czyli jest winowajca.Trochę mnie kosztowało aby znaleźć to  miejsce.(U mnie od chłodnicy w prawo do sterownika ABS).Jest tam gruba wiązka która wchodzi pod lampę i ciężko sie do niej dobrać,Stwierdziłem że prościej będzie przeciąć przewód i poprowadzić nowy,Tak zrobiłem i jest OK. ( foty do wglądu).Szkoda że jak mierzyłem 1-szym razem to mi nie wyszło.

I podpowiedź, przu sprawdzaniu czujnika ABS ważna jest polaryzacja przy mierzeniu oporności.

Dzięki wszystkim za sugestie i podpowiedzi.

Pzdr.

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   87.88 KB   5 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.jpg   102.6 KB   4 Ilość pobrań


#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17120
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 November 2016 - 22:46

Tu się mylisz,nie wiem jak w dieslach, ale w benzynie są duże różnice np. nie mam bezpieczników po lewej stronie w kokpicie (jest tylko dziura),dalej, nie mam modułu do centralnego który jest pod pokrywą kokpitu na środku za nawiewami , dalej wg. schematu kostka C-109 powinna mieć 4 piny moja ma 10 itd, To tak na marginesie.FINALIZUJEMY.
Po dłuższym weekendzie ,odpoczęty postanowiłem jeszcze raz posprawdzać od początku i "zonk",wyszła mi ruchoma "masa" a tak naprawdę upływność rzędu 75-80 om na czujniku.Czyli jest winowajca.Trochę mnie kosztowało aby znaleźć to miejsce.(U mnie od chłodnicy w prawo do sterownika ABS).Jest tam gruba wiązka która wchodzi pod lampę i ciężko sie do niej dobrać,Stwierdziłem że prościej będzie przeciąć przewód i poprowadzić nowy,Tak zrobiłem i jest OK. ( foty do wglądu).Szkoda że jak mierzyłem 1-szym razem to mi nie wyszło.
I podpowiedź, przu sprawdzaniu czujnika ABS ważna jest polaryzacja przy mierzeniu oporności.
Dzięki wszystkim za sugestie i podpowiedzi.
Pzdr.

Nic się nie mylę chłopie - zasada pracy jest ta sama kwestia tylko w komunikacji modułów, nie rozmamawiamy o budowie instalacji w aucie tylko o sterowniku ABS i systemie z czujnikami aktywnymi ABS (brak możliwości pomiaru rezystancji czujnika ) , jak byś sprawdzał tak jak miałeś podawane od początku informacje to ogarnął byś to dużo wcześniej , ale ważne ze doszedłeś do sedna problemu - jak już kiedyś pisałem elektrykę naprawia się w aucie a nie przez internet z klawiatury .
Do takiej zabawy z kabelkami polecam tester , puszczasz sygnał wcz 1khz i przesuwając czujnik po kablach masz miejsce zerwania lub braku połączenia .

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 23 November 2016 - 10:45


#26 Bezimienny Gość.slavo_*

Bezimienny Gość.slavo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 November 2016 - 13:06

Ok ,źle zrozumiałem, już przestałem "bawić się " autami ,robię tylko sobie i ewentualnie kumplom, ale jak jeszcze raz coś takiego wyskoczy to warto sie zastanowić, czas to też pieniądz.

Ale może masz albo ktoś ma schemat do wersji po lifcie bo to znacznie ułatwia pracę.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za podpowiedzi.







Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych