Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Ogrzewanie kabiny - grzeje na pół gwistka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 listopad 2016 - 20:19

Witam wszystkich. Problem jest taki : ogrzewanie teoretycznie działa i jest niby ciepło. Ciepło leci ale słabo . Wentylator chodzi na każdym biegu ale dmucha ciepłe powietrze słabo. Sprawdziłem czy wszystkie wloty działają i dmucha z każdego zależnie jak ustawisz przełącznik. U mnie było dzisiaj 8 stopni w plusie i jadać z pracy było mnie chłodno a ogrzewanie chodziło na MAKSA. [ Auto jest po remoncie głowicy  i wymianie pompy wody,pasków , termostatu , korka , jest odpowietrzone i zalane nowym płynem. Możecie coś podpowiedzieć , z góry dziękuje.



#2 hirekpl97

hirekpl97

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 634
  • Dołączył:  10 sty 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Hieronim
  • Skąd::Sompolno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2016 - 01:45

przypchana nagrzewnica kolego najprawdopodbniej :)  mialem ten problem w swoim pt :) pozdrawiam :)



#3 Bezimienny Gość.leszcz_*

Bezimienny Gość.leszcz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopad 2016 - 06:44

Umnie po wymianie plynu w ukladzie i termostatu przestalo grzac. wyjety termostat byl lekko uchylony.idzie zima pomocy.



#4 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8007
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopad 2016 - 07:14

Umnie po wymianie plynu w ukladzie i termostatu przestalo grzac. wyjety termostat byl lekko uchylony.idzie zima pomocy.

Układ jest dobrze odpowietrzony?

#5 Bezimienny Gość.leszcz_*

Bezimienny Gość.leszcz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopad 2016 - 10:27

Odpowietrzany byl dosyc dlugo temperatura na wskazniku na polowie obawiam sie aby czegos nieuszkodzilo wczesniej temperatura dochodzila ledwo pod druga kreske i cos tam ledwo cieplego lecialo

#6 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 listopad 2016 - 22:27

Witam, dzięki za odp co może być nie tak. Martwi mnie jednak to że było to sprawdzane przy remoncie głowicy. Układ był czyszczony , blok i cała reszta płukana ponoć parokrotnie . 


Nie wiem na ile ma to znaczenie ale dmuchawa chodzi na każdym biegu tak jak by na połowę swojej mocy. To co zauważyłem to to że na wolnych obrotach stojąc na światłach wentylator potrafi zmieniać obroty dość dziwnie i wskażnik obrotów silnika też się w tym momęncie zmienia spada minimalnie na obrotach . Odgłos zwolnienia obrotów wentylatora  i spadku obrotów na wskazówce jest taki jak być chciał zamknąć okno przełącznikiem które jest zamknięte { Odgłos obciążenia takie głuche jakby zabuczenie. }. Miło jak ktoś podpowie co mogę sprawdzić. 



#7 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 listopad 2016 - 21:40

Witam wszystkich, coś już wiem o moim ogrzewaniu.  1.  nie stety węże dochodzące do nagrzewnicy są tylko lekko ciepłe przy nagrzanym silniku.  2  chodzi jednocześnie i ogrzewanie i klimatyzacja , rurki od klimy są bardzo zimne i czuć jak je mrozi . 3  do tego zauważyłem że żle działają przełączniki kokpitu tz. kręcąc środkowym w prawo obraca się całym ruchem przełącznik od na wiewu środka lub zewnątrz kabiny ten ostatni z prawej. Dziwne to ale sam widziałem nie wiem dla czego tak jest bo jeszcze tego nigdzie nie doczytałem.  Miło jak ktoś z was coś podpowie. Z góry dziękuje. :mistrz



#8 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 listopad 2016 - 22:47

Wszystko jest zatem ok, oprócz chyba tylko tych letnich węży od nagrzewnicy, może są zapowietrzone i wystarczy je jeszcze odpowietrzyć/

Natomiast jeśli masz zimne rurki od klimy, to pewnie dlatego, że pokrętło nawiewu masz puszczone na szyby lub szyby i nogi. Taki patent który załącza klimę w celu odparowania szyb, i nie ma to nic wspólnego z pokrętłem od klimy. 

Jeśli przekręcisz pokrętło kierunku nawiewu na inne pozycje, to klima się nie załączy.

Natomiast również prawidłowe działanie jest tego, że jeśli masz ustawiony obieg wewnętrzny, a przełączasz pokrętło nawiewu na szyby (lub szyby i nogi) to automatycznie musi być ustawiony dopływ powietrza z zewnątrz.



#9 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 listopad 2016 - 20:44

Dziękuję ci bardzo na to bym nie w padł nie wiedziałem tego. Jeszcze raz dzięki. :jupi



#10 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 listopad 2016 - 21:50

Witam , walczę dalej z ogrzewanie bo to nie to. Nagrzewnica sprawdzona jest drożna ale węże dochodzące do niej są mało gorące raczej lekko ciepłe na zasilaniu i na powrocie. Płyn sprawdzony jest ful , odpowietrzony jest też . Podczas jazdy w aucie chłodno { temperatura  na zewnątrz od -1 rano do + 6 w dzień }.Zimno najbardziej jest odczuwalne podczas jazdy  środek kokpitu poniżej radia i prawa strona pasażer nogi . Na wolnych obrotach na parkingu chodził 20 - 30 i zrobiło się dopiero ciepło w aucie. Słabo czuć dmuchanie wiatraka mały wiatr z jakiego kolwiek nawiewu a wiatrak pracuje na wszystkich obrotach niby prawidłowo. Sprawdziłem linki w kokpicie i pokrętła niby wszystko okej. Jedyne co mnie nie pokoi to pokrętło pierwsze od prawej strony,  { na wiew z zewnątrz i ze środka kabiny}. Rozebrałem obudowę wiatraka i go sprawdziłem. Włożyłem rękę we wnękę wiatraka i od części górnej jest jakaś lużna klapka nie reaguje na żadne pokrętło a i nie idzie jej wyjąć . Nie wiem co o tym myśleć ? Do tego nad wiatrakiem jest srebrny tłoczek z prętem [ jakiś siłownik czy regulator } podłączony do przełącznika nawiewu 1 z prawej  i do serwa o dziwo. Tyle panowie udało mnie się ustalić. Mogę was prosić o opinie o tym co się u mnie dzieje i co z tym srebrnym czymś i z tą dziwną klapką zaślepką czy jak to zwał ? Auto 2001 rok benzyna 2.0 manualna skrzynia 141. Auto posiada klimę ale nie ma filtra kabinowego ma pustą prostokątną dziurę z małym wygiętym plastikiem . Z góry dziękuje .



#11 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 listopad 2016 - 00:43

Jeżeli rurki od nagrzewnica są tylko ciepłe to i gorąco nie będzie bo i skąd, sprawdź jaka w tym czasie jest górna rura do chłodnicy, w początkowej fazie pracy silnika powinna być zimna i dopiero po osiągnięciu temp. przez silnik termostat się otworzy a to może być ok.80-90 ale wtedy głowica i rury do nagrzewnica powinny być bardzo gorące.
Wentylator będzie dmuchał bardziej gorącym na niższych biegach a jeżeli podejrzewasz że klima chodzi to wypnij kabelek od sprzęgła kompresora i napewno nie zadziała ale też rury do nagrzewnica nie mają nic z Klima wspólnego, niezależnie od klimy mają być gorące

Użytkownik theo edytował ten post 13 listopad 2016 - 00:46


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 listopad 2016 - 09:42

Marku problem jest w obiegu płynu na silniku a nie w samej nagrzewnicy , dwie możliwość uszkodzona pompa wody lub zabite kanały obiegowe w silniku - przez internet tego nie sprawdzimy to robota dla mechanika przy aucie .Rurki od nagrzewnicy chodzą na krótkim obiegu i maja być gorące od początku odpalenia auta tak jak temperatura głowicy silnika .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 listopad 2016 - 09:44


#13 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 442
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 13 listopad 2016 - 11:59

Słabo czuć dmuchanie wiatraka mały wiatr z jakiego kolwiek nawiewu a wiatrak pracuje na wszystkich obrotach niby prawidłowo.

 

Auto jeździ bez filtra kabinowego jest możliwe, że przez piętnaście lat użytkowania zapchany jest parownik, który występuje jako pierwszy.

Tu pod koniec filmu masz budowę tego układu.



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 listopad 2016 - 12:01

A co ma parownik do lekko ciepłych przewodów zasilających nagrzewnice ?

#15 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 listopad 2016 - 12:30

Witam , dzięki za odpowiedż. Panowie klimy pewny nie jestem bo jak dostałem to auto i jechałem do Holandii to po drodze zrobiło się z prawej strony chłodno wręcz zimno w nogi. Parking i maska do góry , rurki były całe mocno oszronione i zimne chodziła mi klima przy włączonym ogrzewaniu na ciepło bo to było w lutym wiadomo zima. W Hadze elektryk odłączył kabel od dołu i było oki . Miał to sprawdzić i naprawić ale widać chyba mnie okłamał że coś zrobił. Latem klima chodziła i było oki teraz zima i problem, Może to jakoś ma wpływ na to co się dzieje. Między czasie padła uszczelka pod głowicą i spory remont, Większość rzeczy nowa. Ponoć porządnie splanowana głowica i czyszczona w środku, nowe zawory itd. POMPA NOWA . Rozrząd nowy. Panewki korbowodowe nowe bo płyn był w oleju tak stwierdził mechanik.  Płukany ponoć silnik PAROKROTNIE bo było dużo brudnego płynu. Termostat nowy . Wszystkie części zamawiane z Polski ŁÓDŻ Serwis Chrysler Jeep . Więc powiem szczerze nie wiem co może być zatkane ???. Chyba że mam sam podłączyć wąż ogrodowy i sprawdzić płukanie silnika bo sam już nie wiem czy wierzyć mechanikowi ???.        A co z tym srebrnym siłownikiem nad wiatrakiem ??? do czego on jest i jakie ma zadanie ???    Panowie jak wymontuje wiatrak i włożę rękę do środka w górę  mam jakąś zablokowaną ruchomą klapkę , nie reaguje na żadne przełączniki ani regulację kokpitu. Na chłopski rozum to jest połączone z górną częścią pod maską gdzie powinien być filtr kabinowy a go NIE MA  jest pusta dziura . Może to ma wpływ na zimno w kabinie ??? Przepraszam was bardzo za taki opis ale tak mam w tym aucie. Z góry dziękuje za pomoc .



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 listopad 2016 - 13:00

Odczep się od tego siłownika - to tylko regulacja obiegu zewnętrzny /wewnętrzny szukaj problemu w silniku - jak dojdziesz do momentu ze przewody od nagrzewnicy będą oba parzące to wtedy problem będzie po stronie nagrzewnicy w kabinie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 listopad 2016 - 13:00


#17 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 listopad 2016 - 14:36

Też mam takie zdanie jak rurki będą gorące to się zajmiesz tą klapka i ew. wentylatorem.
Ale gdyby nagrzewnica była zapchana to też przepływ będzie mniejszy i rurki mogą nie być gorące chociaż ta zasilająca z głowicy powinna być wyraźnie cieplejsza.
Myślę że dobrze by było przepłukać to jeszcze a w szczególności nagrzewnicę ale w odwrotnym kierunku niż obecnie krąży płyn.
Jak była robiona głowica to mogło dużo brudów zatrzymać się w nagrzewnicy zwłaszcza jak była płukana jednocześnie z silnikiem

Użytkownik theo edytował ten post 13 listopad 2016 - 14:42


#18 Bezimienny Gość.magnum_*

Bezimienny Gość.magnum_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 listopad 2016 - 19:05

Witam , zajmę się tym od jutra jak mnie się uda i dam znać. Bardzo dziękuję i przepraszam kolegę jak zdenerwowałem tym siłownikiem. Dziękuje i pozdrawiam.



#19 Bezimienny Gość.leszcz_*

Bezimienny Gość.leszcz_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 listopad 2016 - 08:18

Czy niedogrzanie w kabinie moze byc spowodowane niewydajnoscia pompy wody. Po wymianie termostatu wskazowka dochodzi do połowy skali a grzeje tak sobie.



#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopad 2016 - 08:22

Otrzymałeś już tyle informacji ,a nadal zadajesz te same pytania - wstaw auto do mechanika niech sprawdzi ciśnienie w układzie i drożność przewodów układu chłodzenia . Sam tego nie zrobisz





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych