Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Tarcze kotwiczne - hamulec ręczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.SharpGod_*

Bezimienny Gość.SharpGod_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 listopada 2016 - 14:37

Witam,

 

Oddałem auto do mechanika na naprawę ręcznego i dzisiaj zadzwonił że przyczyna leży w tarczach kotwicznych. Jako że zamienników brak, a cena tego kawałka blachy w ASO to 810 zł/szt. to pytanie czy ktoś miał również problemy z tym elementem i może w inny ciekawy sposób rozwiązał go?

 

Aktualnie będzie próba pospawania, ale obawiam się że zbyt długo to nie wytrzyma.

 

Może ma ktoś jakieś używki w dobrym stanie? :p

 

Pozdrawiam

Fabian



#2 morf

morf

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 1 103
  • Dołączył:  22 sie 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2016 - 15:21

pukaj do Pitek78, może mieć coś takiego



#3 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 349
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2016 - 18:12

Może zrobimy specjalny dział,jeśli ktoś będzie szukał części do przedlifta?,,Pitek78 i jego sezam''.Bezposrednio będzie od razu pisał do Tomka.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2016 - 18:14

Witam,
 
Oddałem auto do mechanika na naprawę ręcznego i dzisiaj zadzwonił że przyczyna leży w tarczach kotwicznych. Jako że zamienników brak, a cena tego kawałka blachy w ASO to 810 zł/szt. to pytanie czy ktoś miał również problemy z tym elementem i może w inny ciekawy sposób rozwiązał go?
 
Aktualnie będzie próba pospawania, ale obawiam się że zbyt długo to nie wytrzyma.
 
Może ma ktoś jakieś używki w dobrym stanie? :p
 
Pozdrawiam
Fabian


20 minut roboty na stronę z migomatem i wszystko można przywrócić do oryginału

pukaj do Pitek78, może mieć coś takiego


W crd jest inny układ blokady rozpierała ręcznego , zreszta w benzynie również został zmieniony od 2003 r

#5 borkey24

borkey24

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 362
  • Dołączył:  21 lip 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M gaz
  • Imię:Kamil
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 listopada 2016 - 23:17

całe życie człek się uczy :)

tego co wie Doktor Andrzej nie nauczysz się w trakcie jednego życia  :tak



#6 Bezimienny Gość.SharpGod_*

Bezimienny Gość.SharpGod_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopada 2016 - 14:53

20 minut roboty na stronę z migomatem i wszystko można przywrócić do oryginału

Podejrzewam że właśnie to zostało uczynione przez mechanika, ale uprzedził, że następnym razem konieczna będzie wymiana :p



#7 Bezimienny Gość.FEBUS_*

Bezimienny Gość.FEBUS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 czerwca 2017 - 05:53

Witam, podobnie jak w temacie poruszonym przez SharpGod. Po zakupie nie działał ręczny w ogóle, PT u mechanika, po rozebranie stwierdził że to wina tarcz kotwicznych. Ceny nowych to jakiś kosmos za kawałek blachy, z używanymi okazało się że wcale nie lepsze niż moje. Mechanik pobawił się w rzemieślnika i wyczyścił, pospawał, nadspawał, wzmocnił, wyregulował ręczny (regulacja zrobiona w kabinie przy ściągniętym fotelu i rozebranym kanale) ... na podnośniku ręczny trzymał i wyglądało na to, że będzie sukces a tu niestety klapa - na ziemi i obciążeniu kompletnie nie trzyma choć dźwignia wewnątrz reaguje poprawnie z coraz większym oporem, więc jest poprawa ale co z tego. Chłopak (mechanik miał też w prywatnie PT) poddał się bo nie ma pojęcia w czym dalszy problem i jak go rozwiązać. Uczciwy bo nie skasował mnie za naprawę ręcznego a namęczył się dość sporo. Prośba o jakieś sugestie bo po 1. ręczny nie działa a czasem by się przydał tym bardziej że to żony auto, po 2. chłopak uczciwie podszedł do tematu więc może gdzieś niuans i będzie wszystko sprawne a ja lepiej się poczuję jak ureguluję z czystym sumieniem płatność za naprawę.

Pozdrawiam Wszystkich :pa



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwca 2017 - 10:15

Witam, podobnie jak w temacie poruszonym przez SharpGod. Po zakupie nie działał ręczny w ogóle, PT u mechanika, po rozebranie stwierdził że to wina tarcz kotwicznych. Ceny nowych to jakiś kosmos za kawałek blachy, z używanymi okazało się że wcale nie lepsze niż moje. Mechanik pobawił się w rzemieślnika i wyczyścił, pospawał, nadspawał, wzmocnił, wyregulował ręczny (regulacja zrobiona w kabinie przy ściągniętym fotelu i rozebranym kanale) ... na podnośniku ręczny trzymał i wyglądało na to, że będzie sukces a tu niestety klapa - na ziemi i obciążeniu kompletnie nie trzyma choć dźwignia wewnątrz reaguje poprawnie z coraz większym oporem, więc jest poprawa ale co z tego. Chłopak (mechanik miał też w prywatnie PT) poddał się bo nie ma pojęcia w czym dalszy problem i jak go rozwiązać. Uczciwy bo nie skasował mnie za naprawę ręcznego a namęczył się dość sporo. Prośba o jakieś sugestie bo po 1. ręczny nie działa a czasem by się przydał tym bardziej że to żony auto, po 2. chłopak uczciwie podszedł do tematu więc może gdzieś niuans i będzie wszystko sprawne a ja lepiej się poczuję jak ureguluję z czystym sumieniem płatność za naprawę.
Pozdrawiam Wszystkich :pa

Wymień linki na nowe i hamulec wróci do poprawnej pracy - uszkodzenie linek znajdziesz pod gumowa osłona na mocowaniu belki , jest tam przekładana linka i ulega naprężeniem wraz z pracującym tylnym zawieszeniem .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 03 czerwca 2017 - 10:16


#9 Bezimienny Gość.FEBUS_*

Bezimienny Gość.FEBUS_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 czerwca 2017 - 23:01

Wymień linki na nowe i hamulec wróci do poprawnej pracy - uszkodzenie linek znajdziesz pod gumowa osłona na mocowaniu belki , jest tam przekładana linka i ulega naprężeniem wraz z pracującym tylnym zawieszeniem .

Dzięki bardzo za sugestię. Przekażę mechanikowi, choć mówił że w kwestii linek wygląda na to że ok ponieważ wcześniej w ogóle nie reagowała dźwignia tzn można było ciągnąć do samego końca bez oporu a teraz po naprawie jest opór ale nie trzyma. Chce jeszcze raz rozebrać aby się upewnić czy coś nie puściło. Gdyby ktoś z szanownych forumowiczów dysponował zdjęciem, rysunkiem technicznym tej "nieszczęsnej"  :/  tarczy kotwicznej to na pewno byłoby łatwiej :fota Poinformuję o dalszych losach tematu.



#10 Hihnt

Hihnt

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  12 maj 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 października 2017 - 11:23

Podłączę się do pytania o tarcze kotwiczne, mianowicie jak nazywa się ta częśc po angielsku? ASO liczy sobie 879 PLN za jedna,wiec pomyślałem, że spojrzę na zagraniczne aukcje. Czy to jest "BACKING PLATE. DRUM BRAKE BACKING PLATE" (czesc numer 6 na tym diagramie: https://www.moparpar...P01450.html)???



#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 października 2017 - 12:33

Dokładnie o to chodzi

#12 Hihnt

Hihnt

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  12 maj 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lutego 2018 - 19:21

Pozostajac w temace hamulca recznego, w 2.0 (przedlift) z tylu sa tarczobebny, natomiast same "bebny" byly tylko w USA? W ASO maja tarcze kotwiczne tylko do tarczobebnow - OEM 04728110.



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lutego 2018 - 19:25

Antoni

to jest nieprawda , jak najbardziej wychodziła wersja na europę z bębnami nawet po 2005 r , wszystko było zależne od wyposażenia i wersji silnika w aucie .



#14 Hihnt

Hihnt

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  12 maj 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lutego 2018 - 20:08

andreeas7 jak zawsze na posterunku :)

Czy jest jakis sposob sprawdzic jakie hamulce ma samochod bez zdejmowania kola? ASO dostawszy VIN twierdzi, ze moga byc tylko tarczobebny.



#15 Hihnt

Hihnt

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 11
  • Dołączył:  12 maj 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lutego 2018 - 19:21

No dobra, mam tarczobebny, czyli potrzebuje kupic czesci: OEM 04728110 i OEM 04728111 (czyli zielona czesc na tym rysunku: https://i.ebayimg.co...0/s-l1600.png) , jak rozumiem nie ma tutaj roznicy miedzy kupieniem w Polsce przez ASO, a w USA - poza oplatami celnymi/vatem etc.?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych