Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


jak często wymieniać olej silnikowy w 2.2 CRD 121KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.andyb_*

Bezimienny Gość.andyb_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudnia 2016 - 14:50

Witam serdecznie Forumowiczów.

 

Pytanie jak w temacie. Przebieg 130 tys. km. Używam oleju Shell Helix 5w30. Spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat, które zawierają się w granicach od 10 tys. km do 20 tys. km pomiędzy kolejnymi wymianami. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam



#2 bart1771

bart1771

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 533
  • Dołączył:  09 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4
  • Imię:Bartłomiej
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudnia 2016 - 16:27

Ja wymieniam co rok nawet jak przejadę 7 000 ale 20 000 jak dla mnie za dużo, rozsądnie 15 000 :-) ale to moja opinia



#3 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudnia 2016 - 19:34

Każde pytanie co ile wymieniać olej zawsze kojarzy mi się z niezniszczalnymi silnikami VW (2006-2008) i zaleceniami producenta wymiany oleju z trybie Long Life czyli co 30 tyś. A potem bach wymiana panewek lub nawet poszukiwanie innego silnika. Jeździsz po mieście, krótkie odcinki - olej szybciej się starzeje. Wymieniaj przynajmniej tak jak producent zakłada a nawet częściej - ja wymieniam co 10 tyś. Mówię sobie niech ma nowy - zasłużył sobie bezawaryjnością.



#4 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1 154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudnia 2016 - 20:04

ja wymieniam co 12 tys heliks 5w 30 przejechane 280 tys.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudnia 2016 - 20:32

20 tys km , przewaga tras - 12tys km przewaga miasta .I nie ma co przesadzać z wymiana , w Mercedesie ten sam silnik ma przeglady olejowe co 20-40 tys km i robi po 500tys km

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 grudnia 2016 - 20:32


#6 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudnia 2016 - 21:11

Ja wymieniam co 15 -20 tys. Jeszcze jeździ PiTol, oleju nie bierze między wymianami.



#7 Sabina

Sabina

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  22 maj 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 crd
  • Imię:Sabina
  • Skąd::Rybnik
  • Płeć: Kobieta

Napisano 07 grudnia 2016 - 23:10

ja zawsze w dieslu wymieniam co 10 tyś a w benzynie co 15 tyś i nigdy to nie zaszkodziło  



#8 Bezimienny Gość.andyb_*

Bezimienny Gość.andyb_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudnia 2016 - 09:00

Dziękuję bardzo za Wasze odpowiedzi. Bardzo mi pomogły. :pa  Nawiasem mówiąc (pisząc) u mnie przewaga 30 km odcinków dzień w dzień i od czasu do czasu dłuższa trasa. 

 

Pozdrawiam



#9 Bezimienny Gość.yoshio_*

Bezimienny Gość.yoshio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 grudnia 2016 - 11:40

Podepnę się pod temat, co by nie zakładać nowego.

Kupiłem PiTka, ale zupełnie zapomniałem spytać, jaki olej lać...

Karteczki pod maską nie ma żadnej, więc nie mam pojęcia co jest nalane.

A jakiś czas temu zaczęła mi mrugać kontrolka oleju, teraz pali się na stałe.

Dużo nie jeżdżę, ale warto by coś z tym zrobić.

Co teraz? Jechać na warsztat, niech sprawdzą co to za olej (jest w ogóle taka możliwość?), czy nalać to, co wszyscy tutaj leją?



#10 Jędrek1947

Jędrek1947

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 168
  • Dołączył:  03 paź 2012
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1,6
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::KALISZ
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 grudnia 2016 - 11:42

Lej nowy i to szybko



#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 12:00

Zacznij od kontroli poziomu oleju i jedź wymienić na nowy olej. Dedykowany do naszych aut jet olej o parametrach 5W30 natomiast czy to będzie Castrol czy Total Quartz (który np ja leję) to już indywidualne podejście.

Kontroluj tylko poziom oleju co jakiś czas, bo silniki 2,0 "lubią zjadać" olej. :cwaniak



#12 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 5 079
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 20:51

Podepnę się pod temat, co by nie zakładać nowego. Kupiłem PiTka, ale zupełnie zapomniałem spytać, jaki olej lać... Karteczki pod maską nie ma żadnej, więc nie mam pojęcia co jest nalane. A jakiś czas temu zaczęła mi mrugać kontrolka oleju, teraz pali się na stałe. Dużo nie jeżdżę, ale warto by coś z tym zrobić. Co teraz? Jechać na warsztat, niech sprawdzą co to za olej (jest w ogóle taka możliwość?), czy nalać to, co wszyscy tutaj leją?

 

Co Ty kolego wypisujesz. Jak już to zaholuj auto do mechanika, i niech on wszystko sprawdzi, bo Ty nie masz zielonego pojęcia o obsłudze samochodu. Zarżniesz silnik i tyle. Sama wymiana oleju nic Ci tu nie pomoże. Chyba, że po prostu masz za mało oleju w silniku. Dlatego kontrolka zaczęła najpierw migać, a potem już zaświeciła się na stałe.



#13 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 20:58

A jakiś czas temu zaczęła mi mrugać kontrolka oleju, teraz pali się na stałe. Dużo nie jeżdżę, ale warto by coś z tym zrobić. Co teraz?

 

:aaa :aaa :aaa

 

To Twój pierwszy samochód?



#14 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 grudnia 2016 - 21:51

Yoshio, Marcin, nie droczysz się z nami? Pali lampka a Ty piszesz, że mało jeździsz, ale warto coś z tym zrobić? Nawet nie próbuj uruchamiać, bo jeżeli rzeczywiście nie ma smarowania to narobisz sobie wydatków.



#15 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 350
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:00

Yoshio,jesli tak dbasz o pt to zaklej wskażnik i po kłopocie i po samochodzie.



#16 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:04

zaklej wskażnik i po kłopocie i po samochodzie.

 
no i na koniec..


  • hencio lubi to

#17 Bezimienny Gość.yoshio_*

Bezimienny Gość.yoshio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:14

Matko, liczyłem na pomoc, a nie na mieszanie z błotem... Mimo wszystko dzięki za chęci...
Dzieje się to od jakiś trzech dni. Kontrolka zachowuje się tak, że zapala się, gdy obroty spadają do ok. 1000rpm, a gaśnie jak dodam gazu. Od tego czasu zrobiłem może z 20km, więc do zatarcia silnika chyba tak szybko nie dojdzie, prawda? Oczywiście, że pierwsze co zrobię, to sprawdzę poziom oleju i jeśli rzeczywiście okaże się zbyt niski, to doleję. Chciałbym po prostu wiedzieć co dolać, żeby zamiast pomóc - nie zaszkodzić... W warsztacie jestem ustawiony wstępnie na wtorek, nie planuję do tego czasu jeździć samochodem. Wyluzujcie, ok? Może i niewiele znam się na mechanice, ale do ignorancji trochę mi jeszcze brakuje :)

#18 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:24

To jest abecadło nawet dla laika, a nie wiedza mechaniczna, ale zostawmy to już.

 

Niski stan oleju to pierwsza sprawa, o której już pisano. Poza tym możesz mieć do czynienia z niesprawnym czujnikiem ciśnienia oleju, zapchanym lub uszkodzonym mechanicznie smokiem w misce lub co najgorsze z dogorywającymi panewkami. Zapomniałem o czymś? Pewnie tak, ale tak na szybko przyszło mi to do głowy.

 

Jeśli masz dobry stan oleju, to raczej już nie podróżuj tym samochodem. Jeśli nie, to dolej, popatrz co się dalej zadzieje z kontrolką i wal na wymianę oliwy i filtrów.


Użytkownik pablobed edytował ten post 10 grudnia 2016 - 22:27


#19 hencio

hencio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3 350
  • Dołączył:  22 cze 2014
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,429 A
  • Imię:DARIUSZ
  • Skąd::SZKLARKA RADNICKA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:24

Marcin,a w aucie nie ma jakieś butelki po oleju?Jak nie wiesz czym zalany silnik to co wlejesz?



#20 Bezimienny Gość.yoshio_*

Bezimienny Gość.yoshio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 grudnia 2016 - 22:36

Ta, kujawski z pierwszego tłoczenia;)
Nie ma butelki... Dlatego pytam, czy nie wiedząc co mam i dolewając to, na czym jeżdżą wszyscy (5W30), nie narobię więcej szkód. Do mechanika mam z 4km, jakoś się tam dostanę. Jak mechanik stwierdzi, że nie wie co wlać, to zakładam, że wypłucze wszystko i zaleje zalecanym. Tak to działa?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych