
Chrysler Sebring 2,7 Pomocy
#1
Bezimienny Gość.DamianT_*
Napisano 01 lutego 2017 - 19:23
Poleciła mi Was Agnieszka z Malczyc.
Mam problem z moim sebringiem, który też jest z rodziny amerykanskiej więc zwracam się o pomoc.
Auto ponoc po wymianie rozrządu, przebieg 147 tyś km, zawsze na oleju mopar, w moim posiadaniu jak i poprzednika.
W pewnym momencie zaczęło coś stukać jakby na górze silnika.
Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły.
Przejechał tak już ok 15 km i nadal bez zmian. Wymieniony olej na nowy nic nie dal bo stuki nadal się utrzymują.
Odpala i smiga, ale boję sie nim jeździć w tej chwili.
Ktoś ma pomysł co można zrobić w tym temacie.
Sebring 2,7 2001, automat, gaz od 1,5 roku.
Ps. Po przejechaniu krótkich odcinków (np.rano 2km do żłobka, nie zdążył się zagrzać) zawsze przy odpaleniu lekko, ale jednak przez 1-2 sekundy coś chrobotało na górze, jakby zawory.
Proszę o pomoc.
Z gory dzięki
#2
Napisano 02 lutego 2017 - 02:00
Jeżeli to stukanie objawiło się nagle to ja bym radził nie użytkować ale zdiagnozować, obsłuchując dokładnie czy to z klawiatury bo to chyba V-6 więc są dwie głowice czy też popychacze , może też być słychać jakiś zawór czy sworzeń tłoka, możliwości jest wiele.
To że przez te parę sekund coś słychać to może nie całkiem normalne ale wiele silników tak ma olej musi dopłynąć do klawiatury czy popychaczy. To że olej mopar to ok. ale czy zgodny z zaleceniami producenta? jak za gęsty to dłużej po uruchomieniu słychać stuki. Ja do podobnych silników które użytkuję czy użytkowałem leję 5W30 a w jednym modelu miałem /20 bo tak było na korku.
Nie chciał bym Cię straszyć bo przyczyny są różne ale w wanie z siln. 3,3 też jeżdżący na gazie pojawiły się stuki, trochę to zlekceważyłem, chociaż w moim przypadku to i tak bez rozebrania silnika nic bym nie znalazł i po pewnym czasie dopiero po ściągnięciu głowicy tej tylnej okazało się że wypaliło gniazdo zaworowe ale a to już była kosztowna naprawa i skończyło się na wymianie silnika.
Użytkownik theo edytował ten post 02 lutego 2017 - 02:09
#3
Bezimienny Gość.lukas88_*
Napisano 02 lutego 2017 - 12:36
Szkoda że nie mieszkasz bliżej Krakowa, bo mógłbyś podskoczyć z tym tematem do motomagic oni sporo PT robią.
#4
Napisano 02 lutego 2017 - 12:46
#5
Bezimienny Gość.ckrosnia_*
Napisano 05 lutego 2017 - 09:44

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
#6
Bezimienny Gość.ckrosnia_*
Napisano 05 lutego 2017 - 10:23
Dodam jeszcze ze jesli stuka to juz wymiana oleju nie pomoze trzeba oddac auto do doktora .dłuższa eksploatacja w ten sposób zniszczy silnik obrót panewki raczej nie będzie tani .Mam i ja takiego sebka . Trzeba olej zmieniac czesto ale nie musi byc jakis drogi wystarczy 5w 30 co 6mc i dolewamy nie wiem ile twoj zjada moj na 1000 lapie 120ml oleju. Ja mam dostęp do taniego oleju tedex i jestem zadowolony . Ten silnik ma wade fabryczna w postaci za waskich kanalow smarujacych wiec trzeba pamietac o stanie oleju i zeby nie byl przepracowany i zadnego 10w 40. Bo zima mu sie nie spodoba
Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
#7
Bezimienny Gość.DamianT_*
Napisano 05 lutego 2017 - 14:32
Hello
Przepraszam, że tak długo się nie odzywałem.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Niestety mój mechanik przez ponad miesiąc nie miał czasu na pogrzebanie w Sabrinie
Myślę, że nie będę już na niego czekał bo kolejne ubezpieczenie trzeba było zapłacić co uszczupliło portfel, a samochód nadal stoi.
Po pojawieniu się usterki samochód nie przejechał dużej ilości km, raczej tylko odległość do warsztatu - kilka km.
Nadal odpala bardzo szybko, ale stuki są cały czas, na zimnym, ciepłym, przy większych obrotach i na luzie, nie ma to znaczenia.
"Odnośnie tego stukania po odpaleniu (tylko przez chwilę), występowało zanim usterka pojawiła się na dobre."
Może polecicie jakiego porządnego mechanika znającego temat na terenie dolnośląskiego
Mam dość jeżdżenia ratunkowym escortem
Użytkownik DamianT edytował ten post 05 lutego 2017 - 14:40
#8
Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
Napisano 06 czerwca 2018 - 08:16
Proszę o pomoc mechanik rozkłada ręce
#9
Napisano 06 czerwca 2018 - 09:12
Cewka była podmieniana? I na pewno pojawia się tylko na jednym?, iskra powinna się pojawiać na 2 cylindrach, bodajże 1 i 3, 2 i 4, 3 i 6
Użytkownik theo edytował ten post 06 czerwca 2018 - 09:15
#10
Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
Napisano 06 czerwca 2018 - 10:50
Proszę o pomoc co jest wszystko było podmienianie i nadal iskra na jednym
Co trzeba zrobić czy coś wymienić?
#11
Napisano 06 czerwca 2018 - 10:52
Sprawdziłbym czujnik położenia wału bo może ta iskra na 1 pojawia się samoistnie i nie jest zależna od położenia wału korbowego
#12
Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
Napisano 06 czerwca 2018 - 10:59
Był wymieniany trzy razy
Był wymieniany na drugi 3razy
#13
Napisano 06 czerwca 2018 - 11:04
Sprawdziłbym też napięcie na cewce czy jest te 12V, a czy pompę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki?
Jeżeli wszystko sprawdzone i sprawne to może sterownik silnika uwalony ale to gdybanie. Pozostanie pewnie dobry elektryk.
#14
Bezimienny Gość.Robert 19790910_*
Napisano 06 czerwca 2018 - 11:52
A żaden nie chce się podjąć
Podaję num tel wyślij smsoddzwonie
885790910
#15
Bezimienny Gość.Szymek_*
Napisano 23 czerwca 2018 - 21:16
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Windschott Wiatrołap Chrysler PT Cruiser |
Ogólnie | Wróbel |
|
![]()
|
|
25 lecie produkcji Chrysler PT Cruiser |
Ogólnie | Edysia |
|
![]()
|
|
Ogólnopolski zlot Chrysler PT CRUISER PAŁUKI 2025 |
Nasze Spoty | MichałŁ |
|
![]()
|
|
OGÓLNOPOLSKI ZLOT CHRYSLER PT CRUISER NAREWKA 2024 - „W KRAINIE ŻUBRA" |
Nasze Spoty | dominik |
|
![]()
|
|
Kupie KOŁO ZAMACHOWE CHRYSLER PT CRUISER 2.0 ( sprzeglo ) przedlift.. |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Maxilampus |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych