Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problem z uruchamianiem poniżej 0 stopni (celsjusza)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 tkarpeta

tkarpeta

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 45
  • Dołączył:  21 gru 2011
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Tomasz

Napisano 13 lutego 2017 - 19:53

Dzień dobry.

Mam problem podczas mrozów z uruchomieniem PT podczas mrozów.

Objawy: brak reakcji na przekręcenie kluczyka (to znaczy jest częściowa reakcja - wyłącza się wentylator nawiewu i gaśnie ekran radia)

Co na pewno działa: całe oświetlenie, nawiew, wycieraczki

Co na pewno nie działa: rozrusznik, pompa paliwa, nie pojawia się kontrolka podgrzewaczy, radio tylko świeci, nie gra. Lampka od immo miga.

 

Centralny zamek reaguje z opóźnieniem

 

Podejrzewałem wilgoć w którymś miejscu, niby że dopóki woda jest ciekła to przewodzi prąd, jak się zestali to izoluje lub rozszerzając się coś rozłącza. Powyżej 0 stopni nie sprawia problemów.

 

Czasami jednak odpala, znalazłem dwa przypadki:

Jeżeli włączę nawiew, po około 5 - 10 minutach (przy temperaturach do -10C) zacznie działać.

Jeżeli podłączę go pod komputer po minucie lub dwóch następuje reset połączenia i zaczyna działać. Zanim zacznie działać tester wyświetla krzaki

Załączony plik  IMG_20161204_005238.jpg   134,52 KB   4 Ilość pobrań

 

Akumulator jest czteroletni (optima), 12,8V w spoczynku (odpięty), 12,3V podpięty, 14,4V podczas ładowania. Sprawdzał go człowiek w sklepie z akumulatorami, parametry ma podobno prawie fabryczne. Podpinałem inny akumulator (mocniejszy) - bez zmian.

 

Po grzebaniu na amerykańskim forum znalazłem podobny przypadek, ale gościowi najpierw wymienili TIPM, potem komputer, potem chcieli wymienić wiązkę. Nie pisał więcej, albo pomogło, albo zmienił samochód. Ponieważ jestem szczęśliwym posiadaczem prawie sprawnego TIPM, podmieniłem go - bez zmian.

 

Komputer wymyłem alkoholem i porządnie wygrzałem żeby usunąć ewentualne ślady wilgoci (ponieważ jest powypadkowy - obudowa komputera jest uszczerbiona na rogu i zapaćkana silikonem), złącza do których miałem dostęp oczyściłem i potraktowałem kontaktem - oczywiście bez zmian.

 

Do tej pory miał problemy dopiero poniżej -20C (zeszłej zimy i to raz, po długim postoju).

 

Latem miał rozbieraną instalację od klimy, ponieważ nie daje się napełnić. Jesienią wymieniane filtry i olej. Przed zimą opony.

 

Więcej grzechów nie pamiętam


Użytkownik tkarpeta edytował ten post 13 lutego 2017 - 19:58


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lutego 2017 - 20:48

Podłącz pod normalny tester , dedykowany pod chryslera - po krzaczkach widzę chińska wersje launch ( i wcale nie musi to być związane z usterka w aucie - na niektórych launchach tak się dzieje ) , usterka nie jest prosta i jak sam zauważyłeś masz wilgoć i pod wpływem mrozu są rozłączane połączenia na stykach tylko czy w TIPM czy w sterowniku czy tez tylko same kości na połączeniach (złącza ) trzeba sprawdzać w aucie.Ogolnie współczuje bo to ciężka usterka do namierzenia i można przy lada pomyłce wydać zbędne pieniążki .
Jedno jest pewne włączenie odbiorników jak sam piszesz pomaga czyli zaczyna pracować elektronika i coś się rozgrzewa , likwidując złe połączenie .Mrugajace immo świadczy o braku komunikacji między sterownikiem a immo - sygnał idzie przez TIPM , gdzieś jest rozklejony procesor BGA

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 lutego 2017 - 21:04


#3 tkarpeta

tkarpeta

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 45
  • Dołączył:  21 gru 2011
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Tomasz

Napisano 05 marca 2017 - 02:07

Launcha kupowałem u dystrybutora, ale nigdy nie wiadomo. Nie napisałem tego wcześniej, jak już wszystko zaskoczy, czyli włączą się wszystkie podsystemy, krzaki znikają, czyli na zimno nie jest w stanie odczytać prawidłowych informacji (z komputera?).

Pokazuje błędy:

U0141 Lost Communication with Body Control Module "A"

U140E Implausible Vehicle Configuration data received

C2202 Original VIN mismatch/missing

 

 

Kluczykowo nie pokazuje żadnych błędów (ani na zimno, ani na ciepło), natomiast po uruchomieniu silnika na testerze wyskakuje inna litania:

Code 001

[26, 10, 12, 0]

Code 002

P0000

Code 003

[26, 10, f9, ff]

Code 004

[26, 10, 84, f8]

i kilka innych tak opisanych, oraz P0040 Oxygen sensors signal swapped.

Po wykasowaniu błędów nowe nie pojawiają się, dopóki ponownie nie zamarznie.

 

Pytanie z ciekawości: dlaczego w konfiguracji mam dwa różne numery VIN (oryginalny i bieżący)?

Oryginalny pochodzi z benzynowego 2,4 w kolorze srebrnym z 2006r, bieżący jest mój (zgadza się numerami na grodzi i na naklejkach). Komputer był zmieniany? Czy można zmienić komputer bez immo i kluczyków/zamków?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 070
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 marca 2017 - 07:22

Tomku musisz podjechać do serwisu , wyciągnąć pin auta do programowania i na na serwisowym testerze zaprogramować wyposażenie całego auta bierząco co w nim jest zamontowane .

#5 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 marca 2017 - 18:42

Odniosę się do tematu - w moim pt zauważyłem taką zależność, że im  n i ż s z a  temperatura tym   l e p i e j  zapala. Ogólnie nie mam problemów z uruchomieniem, lecz w mrozie ok 20 stopni zapali od kopa, a latem dość często się zdarza, że muszę kopnąć ze dwa trzy razy.

W zimę dolewam ok pół litra metanolu do zbiornika (ćwiartka listopad/grudzień, druga styczeń/luty) celem zapobiegania zamarzaniu wody, która w małych ilościach, ale w paliwie benzynowym jednak jest.



#6 tkarpeta

tkarpeta

    Początkujący

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 45
  • Dołączył:  21 gru 2011
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 crd M
  • Imię:Tomasz

Napisano 16 kwietnia 2018 - 18:22

Długo nie opisywałem zakończenia zmagań, ale powodów awarii było kilka.

Pierwszy, to wariujący kontroler świec żarowych, prawdopodobnie on odpowiadał za zanik napięcia po przekręceniu zapłonu bo po podmianie na inny napięcie nie spadało tak bardzo.

Drugi - wredne pęknięcie uszczelki przy drzwiach pasażera z przodu, przez co podczas deszczu woda wlewała się pod osłonami pod dywanik, a że mam też gumowe wycieraczki, to długo tego nie zauważałem. Ponieważ wygłuszenie dobrze wciąga wodę, całą prawą stronę (tą z akumulatorem i przewodami) miałem zalaną wodą. Na mrozie - wiadomo :)

Trzeci - z powodu zalania przewodów i częstego rozładowania do zera padł akumulator.

I chyba tyle :). Przy ostatnich mrozach (w okolicach -20) palił, ale może to częściowo zasługa webasto.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych