Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Falujące obroty gdy włącza się wentylator chłodnicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.haczu86_*

Bezimienny Gość.haczu86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 marca 2017 - 14:49

Czołem!
Falujące obroty gdy włącza się wentylator chłodnicy, lub sprężarka klimy. Wkurzające to jest i nie wiem gdzie szukać przyczyny, mechanik powiedział mi że może mam ustawione za niskie obroty na LPG, ale na benzynie jest to samo po odpaleniu, zanim osiągnie temperaturę i przełączy się na gaz. Silnik 2.4 benzyna/LPG 2005 (przebieg 148 tys).

Kiedy włącza się wentylator chłodnicy spadają obroty do 600/700 i zaraz jest reakcja i wracają do góry i jest ok. Wkurza to wahnięcie - sprawdziłem ładowanie jest całe 14, przy włączaniu spada o kilka dziesiątych do 13,8. Mam koła 16", jak skręcam kołami na postoju też jest to wahnięcie czyli dzieje się to samo przy obciążeniu wspomagania. Auto pracuje tak samo na benzynie i na LPG.

Nie gaśnie ale jak czasem zgra się wahnięcie od wentylatora chłodnicy z kręceniem na skrzyżowaniu w korkach to trzeba wyczucia aby nie zgasło. Co radzicie ???
Byłem u mechanika i na ASO komputer nie wykazuje błędów - przynajmniej ze strony elektryki. 
Dopóki nie włączy się wentylator lub klima pracuje idealnie bez wahnięcia. Po włączeniu klimy podnosi obroty po czym włączanie i wyłączanie wentylatora i znowu te wahnięcia.
Co to może być?


Użytkownik haczu86 edytował ten post 22 marca 2017 - 08:23


#2 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 914
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marca 2017 - 15:40

ten post w zlym dziale napisany , to raczej nie jest problem podstawowy,...



#3 Bezimienny Gość.haczu86_*

Bezimienny Gość.haczu86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 marca 2017 - 08:24

ten post w zlym dziale napisany , to raczej nie jest problem podstawowy,...

W takim razie przepraszam najmocniej, ale nie widzę innego działu, do którego by pasował.


Użytkownik haczu86 edytował ten post 22 marca 2017 - 09:53


#4 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 19:00

Wentylator i sprężarka klimy dość mocno obciążają silnik i nie mówię tutaj o spadku napięcia bo z tym jak piszesz radzi sobie regulator alternatora .Komputer - sterownik silnika powinien takie obciążenie zobaczyć i otworzyć troszkę więcej przepustnice .Może po prostu jest brudna ?

Na podstawie niedawnych doświadczeń z Fordem focusem .



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 20:15

Ford a ptcruiser to całkowicie dwie inne konstrukcje układu klimatyzacji - Pt cruiser ma problem z włączaniem klimatyzacji i odczuwa się to znacznie mimo silnika 141 KM czy tez mocniejszych jednostek , charakterystyczny chwilowy spadek obrotów jest normalny i nie do zlikwidowania całkowitego , producent próbował to zminimalizować oprogramowaniem sterownika , wiek auta i sprawność układu sterowania silnikiem krokowym tez nie ułatwia zadania - jedyne co możesz sprawdzić do poprawność parametrów pracy klimatyzacji i ilość czynnika w układzie która ma znaczenie na obciążenie układu .

#6 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 20:59

pewnie kolega Andreas zauważył , że nie chodzi tylko o klimatyzację ale również sam wentylator i układ wspomagania .Wszystkie te czynniki mają znaczący wpływ na obciążenie silnika jaki by on nie był .Ale silniczek krokowy to także dobry trop .



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 21:15

pewnie kolega Andreas zauważył , że nie chodzi tylko o klimatyzację ale również sam wentylator i układ wspomagania .Wszystkie te czynniki mają znaczący wpływ na obciążenie silnika jaki by on nie był .Ale silniczek krokowy to także dobry trop .


Nie do końca - klimatyzacja nie ma czujnika który bezpośrednio wpływa na wzrost obrotów , robi to krokowy po wykryciu spadku od normy , co do wspomagania nie zgodzę się z Tobą - układ posiada własny czujnik który przy minimalnym ruchu kierownicy powinien podnieść obroty do ok 1000-1100 aby silnik nie zgasł ( i tu może być oddzielna usterka czujnika układu wspomagania ) , alternator podobnie jak klimatyzacja robiąc dodatkowe obciążenie jest normowany przez system po odchyleń od zapisanej charakterystyki w systemie sterownika silnika.

Wentylator nie ma żadnego znaczenia jego pobór prądu nie przekracza obciążenia standardowych żarówek reflektorowych ..... nie twórzmy zbędnych mitów .
  • midelharnis lubi to

#8 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 21:42

Ja się podłączę pod temat.

 

Andrzej, mnie się też kiedyś tak zająknął na wolnych obrotach (na postoju) i przy włączonym silniku i nadmuchu na szybę. Wychodząc z założenia, że grzanie szyby jest ściśle związane z automatycznym załączaniem klimy w pitkach, to chyba martwić się nie ma czym, co nie?



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 21:58

Tylko do skontrolowania ilość czynnika profilaktycznie i nic więcej

#10 PThunter

PThunter

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2 563
  • Dołączył:  19 sie 2016
  • Rok Produkcji:.
  • Silnik:.
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Litzmannstadt
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 22:01

Ok, dzięki.



#11 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 22:20

Obciążalność prądowa wentylatora i innych tego typu odbiorników niema nic wspólnego z obrotami silnika ( to jest mit !!! )

Ponieważ sterowniki silnika psują się niezwykle rzadko radziłem sprawdzić elementy wykonawcze takie jak przepustnica .



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 22:29

Paweł przepustnica w 2,4 jest mechaniczna - to całkowicie inna konstrukcja jak w Twojej wersji 1,6 i nie tak awaryjna .Uklad sterowania w 1,6 jest dużo bardziej rozbudowany i zabezpieczony od wypadku usterki czy tez awarii - a w 2,4 trzeba zwrócić uwagę na egr zwłaszcza jak jest zamontowany( nie wszystkie miały ) bo potrafił niezłe namieszac z obrotami i falowaniem oraz brakiem mocy na wolnych obrotach .

#13 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 22:51

Tak ale EGR to już inna bajka . Może innym razem

( a chciałem tylko coś podpowiedzieć koledze Haczu86 )

Pozdrawiam Was OBU !!!



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marca 2017 - 23:28

Tak na marginesie Pawle pływające obroty po włączeniu świateł czy tez wentylatora to nagminna usterka w marce VW /seat z elektroniczna przepustnica silniki 1,4 i 1,6 I była to złożona awaria nie związana bezpośrednio z obciążeniem silnia (prąd ) a z usterka układu sterowania zespolonej przepustnicy z silnikiem krokowym i w tym przypadku trafiały się uszkodzone 3 elementy: sama przepustnica , wiązka i sam sterownik zamontowany na podszybiu - który gnił od wilgoci ., ale to już inna bajka .

#15 Bezimienny Gość.haczu86_*

Bezimienny Gość.haczu86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 marca 2017 - 11:44

No to zgłupiałem. Objawy są identyczne w przypadku włączania się wentylatora, wentylacji oraz obciążania wspomagania głównie przy ruszaniu. Najbardziej widoczne i odczuwalne własnie przy włączaniu się wentylatora więc jednak jakiś tam wpływ ma na pierwszy rzut oka.



#16 Bezimienny Gość.haczu86_*

Bezimienny Gość.haczu86_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 marca 2017 - 14:39

Odświeżając nieco watek, czy może to być spowodowane wdmuchiwaniem przez wentylator gorącego powietrza przez źle ustawiony dolot powietrza do silnika i zubożanie mieszanki? Spotkałem się z takimi głosami.



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 119
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 marca 2017 - 14:56

Odświeżając nieco watek, czy może to być spowodowane wdmuchiwaniem przez wentylator gorącego powietrza przez źle ustawiony dolot powietrza do silnika i zubożanie mieszanki? Spotkałem się z takimi głosami.


Wymysł szatana - wlot powietrza w Pt cruiserze jest w lewym błotniku pod nadkolem , a prócz tego temperatura powietrza jest mierzona za filtrem i na tej podstawie jest korygowana charakterystyka skład mieszaniki , a później jeszcze dodatkowo skład zubożony lub wzbogacony po odczyciecharakterystyki z sond lambda .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 marca 2017 - 14:58






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych