Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


TERMOSTAT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.mariuszd_*

Bezimienny Gość.mariuszd_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 października 2009 - 12:42

WITAM MAM PYTANIE GDZIE 2,2CRD MIESCI SIE TERMOSTAT I CO TO JEST ZA CUDO GDZIE GO NABYĆ Z GÓRY DZIEKUJE? :wrrum hmm :snieg

#2 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 06 października 2009 - 13:01

Gdzie jest to niestety nie wiem.
Tu masz numer oryginału 05080258AA, a tu zamiennik VERNET 6961.87

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 października 2009 - 18:20

Gdzie jest to niestety nie wiem.


tam gdzie górna rura od chłodnicy wchodzi do silnika

#4 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 09 października 2009 - 08:04

Arni, nie jeżdżę dieslem dlatego nie wiem, a auta mają różnie umieszczone termostaty.
Termostat odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika. Niestety moje hurtownie nie mają go w ofercie. Tu masz link do sklepów:
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=46

#5 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 października 2009 - 17:03

Arni, nie jeżdżę dieslem dlatego nie wiem, a auta mają różnie umieszczone termostaty.


Dlatego Ci podpowiadam, nie musisz się tłumaczyć :)
Ja tez nie jeżdżę dieslem (w sensie PT bo akurat volvo mam diesla :) ) ale ze względu na pełnioną funkcję za bardzo nie da się z umieszczeniem termostatu poszaleć. Musi otwierać tzw. duży obieg czyli drogę dla chłodziwa przez chłodnice. Ponieważ ciepło idzie do góry to musi to być górny wąż. Co oczywiście nie dowodzi, że innych rozwiązań nie ma :)
Nie ukrywam, że przed poprzednią odpowiedzią sprawdziłem w serwisówce :)

#6 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 09 października 2009 - 19:36

Arni, o tym akurat nie pomyślałem. Naprawiam auta - co prawda w większości Fiaty - i takie rzeczy są dla mnie oczywiste. Myślałem że chodzi o konkretne miejsce zamontowania termostatu w PT 2.2 CRD.
Arni my tu gadu gadu a mariuszd się nie odzywa.

#7 Bezimienny Gość.mariuszd_*

Bezimienny Gość.mariuszd_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 października 2009 - 21:24

WITAM PANOWIE!I wielkie dzieki :piwo Teraz juz wiem gdzie sie miesci gorzej z nabyciem tego termostatu a objawy są takie,ze po wymianie płynu chłodzacego po zagrzani silnika temperature trzyma mi ponizej połowy a nie jest jeszcze tak zimno co będzie zimą :snieg przed wymianą po zagrzaniu było zawsze na połowie.A wymieniłem tylko olej i plyn chłodzący.Jeszcze jedno co sądzicie o oleju TOTAL QUARTZ 9000 5W40 ZALAŁEM GO TAKIM. :brawo

#8 AGAMACIEJ2

AGAMACIEJ2

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 348
  • Dołączył:  15 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.4l

Napisano 10 października 2009 - 09:15

oleju TOTAL QUARTZ 9000 5W40 ZALAŁEM GO TAKIM

spokojnie możesz na nim jeździć.
Powodzenia :kciuki

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 09:11

Stało się , nadchodzi zima a mi pada termostat. Na razie jeszcze nie ma tragedii, ale muszę go wymienić.
Jakie są objawy.
Temperatura na wskaźniku dochodzi w miarę szybko, ale tylko do 1/4 skali. Kiedyś była cały czas w połowie.
Po sprawdzeniu termometrem włożonym do zbiorniczka wyrównawczego , temperatura dochodzi do 60*C i koniec , termostat puszcza płyn na chłodnicę. Przypominam, że właściwa temperatura pracy silnika , to około 90*C.
Czeka mnie zatem wymiana. Niby co to wymienić termostat ? Małe piwko przed śniadaniem :cwaniak
Jednak nie w 2,2CRD, po dokładnym obejrzeniu miejsca, to odkręcenie 3 śrubek obudowy i wymiana termostatu, zajmie mi chyba pół dnia. Niesamowicie przychylny jest mechanikowi ten silniczek :cwaniak . Można się załamać.
Pomijam fakt, że termostat w sklepie w Olkuszu kosztuje 180zł bo sprzedawany jest razem z obudową i nie można wymienić samego termostatu.

#10 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 914
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 10:59

adames to ja ci pomoge
moj sposob na pomoc: odprezyc sie, przemyslec sposob postepowania przed wyciaganiem bebechow,ZADZIALAC, zmontowac w odwrotnej kolejnosci, sprawdzic czy nie ma wyciekow, i na koniec odprezyc sie po naprawie. ...pomoglem?

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 11:04

Ja to inaczej zrobię.
Ponieważ teoretycznie wymiana termostatu w większości aut, to jest pikuś, to najpierw się spytam u mechanika o cenę takiej usługi , a następnie podstawię mu auto.
Umowa to umowa :lol

#12 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 914
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 11:12

ja moie tak: "zarob sam i daj zarobic innym" i oczywiscie tez: "zrobie to sam bo sie na tym znam"
no adames jaka opcje bys wybral?
to pisalem ja "centus krakowski"
a co by nie bylo ze off to dopowiem ze aby wymienic termostat, /czego jeszcze w pt nie robilem/ napisze ze do tego procesu sa potrzebne narzedzia, nie napisalem operacji bo adames jako nauczyciel zawodu wie co n nomenklaturze technicznej znaczy operacja

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 13:02

Kusi mnie wybrać tą druga opcję, czyli zrobić to samemu. Mam czas, narzędzia i umiejętności. I oczywiście po skończonej pracy satysfakcja , że samemu się to naprawiło.
Na razie jednak w sklepie USA w Olkuszu , nie ma tego termostatu. Mam nadzieję, że przed zimą będę go mieli.

#14 tomasz100

tomasz100

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 182
  • Dołączył:  28 mar 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 i 2,2
  • Imię:tomasz

Napisano 28 października 2010 - 15:46

adames, jak byś był zainteresowany to ja chyba mogę miec taki termostat firmy Vernet tylko nie wiem czy cenowo bedzie atrakcyjny

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 15:55

Tomku, sprawdź i podaj cenę , możesz na PW

#16 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 914
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 października 2010 - 16:34

dawaj adames dawaj,.... ;P ;P ;P

nie zapomnij dla potomnosci zrobic :fota , podczas tej fiesty! :*

#17 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 30 stycznia 2014 - 12:41

I stało sie wiekopomna chwila - dopadła mnie wymiana termostatu w moim PT 2.2 crd :aaa
Zobaczyłem jak to jest zamontowane i gdzie siedzie to stwierdziłem, że wahadłowiec Columbia przy tym to bardzo prosty mechanizm. Mam pytanie w związku z tym- Dostawać się od przodu wraz ze zdjęciem pasa przedniego chłodnicy i listwy wtryskowej czy lepiej zdjąć koło, nadkole i alternator i huk wie co jeszcze????????????????? Czy może jest jakiś patent na który nie wpadłem?????? :maro20 Ludzie pomóżcie bo mi zimno :torba

#18 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 stycznia 2014 - 12:55

Nie musisz wszystkiego rozbierać. Oczywiście przedni pas i gril zdejmij, ale nic więcej. Spuść z układu tylko tyle płynu, aby poziom był poniżej termostatu (albo wszystko, żeby wymienić cały płyn). Chłodnicę można odkręcić i ją tylko odchylić. Praktycznie tylko z jedną śrubką (prawą górną) możesz mieć mały problem, ale cienka przedłużka i da się odkręcić. Ja nie miałem takiej przedłużki i zrobiłem sobie mocowanie do kluczyka imbusowego z pręta (jest gdzieś na forum to moje ustrojstwo). Nie mam aż takiego problemu z wymianą. Dasz radę... :piwo

#19 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 30 stycznia 2014 - 13:11

OOOOOOO o to mi chodziło :d :jupi :piwo Dzięki wielkie :brawo Mechanior poinformowany i dadzą radę :dance

#20 mario66

mario66

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 181
  • Dołączył:  13 lis 2008
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 crd
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 stycznia 2016 - 18:14

Mam rozumieć że pas przedni to również zderzak i belka pod nim?







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych