Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

"Start-stop" czy "Napęd hybrydowy"?

Modyfikacja zasilania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2018 - 19:44

Witam, projekt "Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera" ewaluował. Jest w tej chwili na etapie bardziej zbliżonym do aut wykorzystujących "start-stopy".
Polega to na tym, że na przewodzie od sterownika alternatorem a alternatorem został założony żyroskop który uruchamia alternator w chwili hamowania i jazdy z górki. Albo jest załączany na stałe przy braku prądu w akumulatorze. W czasie badań nie udało się przejechać  jednorazowo więcej niż 60 km, chwilowych doładowań alternatora starcza by utrzymać poziom rozładowania akumulatora na poziomie lub powyżej 12 V.  Alternator nie został załączony na stałe ani razu. Akumulator jest ładowany w nocy do pełna. Koszt ładowania akumulatora 10 gr. 
Prototyp działa od kilku tygodni. Oszczędność na LPG wynosi około 3 zł. Spalanie LPG przed "chip-tuningiem" wynosiło 14l po 12-13 litrów na 100 kilometrów. Koszt przeróbki: żyroskop 30 zł, prostownik 270 zł, nowy akumulator "start-stop" 350 zł. Zwrot inwestycji nastąpi po 12 tys.
 
p.s: Spalanie benzyna przed 12,6 po 11,60 na 100 km.
 
Wszystkie pomiary byli wykonane kilkukrotnie wyniki spalania powtarzalne
 
Start-stop: są tak skonfigurowane, żeby ich działanie nie szkodziło autu lub w żaden sposób nie utrudniało jego codziennej eksploatacji. Korzystając z niego można zaoszczędzić nawet do litra paliwa na 100 km. Podstawowe elementy systemu Start-Stop to: rozrusznik o zwiększonej trwałości, tzw. szybka prądnica, oraz skomplikowany elektroniczny układ monitorujący stan akumulatora (ten też jest „specjalny”). I tu warto podkreślić, ze choć sprawa wcale nie wygląda na skomplikowaną sterownik systemu start-stop monitoruje jednocześnie dziesiątki podzespołów: położenie pedału sprzęgła lub hamulca, prędkość auta, temperaturę na zewnątrz oraz w kabinie, smarowanie turbosprężarki, wprowadzone przez użytkownika ustawienia klimatyzacji, czujniki położenia wału korbowego i otwarcia przepustnicy.
 
Napęd hybrydowy: w tym przypadku akumulator jest takim napędem.


#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9147
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2018 - 19:54

Taaaa, a jak wygląda temat podczas wyjazdu w dalszą trasę kilkustet km ?

Czy może  auto którym teraz jeździsz, nadaje się tylko do jazdy dookoła Krakowa?

Czy dla dodatkowych oszczędności na paliwie zdemontowałeś również klimę? Bo ona potrafi "zeżreć" też około 1 litra setkę

Przypuszczam również że jeździsz z włączonymi światłami dziennymi LED. Co w momencie kiedy będziesz musiał włączyć światła mijania i pozostałe odbiorniki , wycieraczki, dmuchawę wentylatora? 

Na ile wystarczy Ci wtedy akumulatora? Cyba że auto przeznaczone jest tylko do jazdy w słoneczny dzień, a wtedy to może warto byłoby zamontować na dachu solary? 



#3 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2018 - 20:19

Alternator ma możliwość załączenia na stałe. Klima zostaje ale będzie odłączana przy naciśnięciu na hamulec lub na wolnych obrotach. Mam automat, więc hamulec jest używany cały czas, zwłaszcza na skrzyżowaniach. Nie dokonano żadnych nie odwracalnych zmian.


Szukam ochotnika ze skrzynia manualną, bo przepuszczam, ze oszczędność będzie większa, bo jest możliwość hamowania skrzynią, ja takiej możliwości nie mam i wykorzystuje moment hamowania kiedy silnik schodzi z obrotów wytrącając je hamującym alternatorem. Przy rozładowanym akumulatorze do 12V alternator ładuje mocą 70A - 30-50 A na silnik zostaje reszta dla akumulatora, doładowania trwają góra 30 sekund.


Jeżdżę cały czas z klimą na full. Co do światła i ogrzewania szyby to sprawdzę. Nie mogę wszystko na raz, bo to długo trwałe procesy. Potrzeba co najmniej jednego dnia by cokolwiek sprawdzić.



#4 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipiec 2018 - 22:30

Następny krok w oszczędzaniu silnika i udogodnieniu, częściowo rozwiązałem problem szarpania silnika na biegu jałowym przy włączonej klimatyzacji.  Miałem wolny stycznik założony na pedał hamulca. Gdy naciskam na hamulec klimatyzacja się wyłącza. Silnik zwłaszcza na światłach się nie męczy. Nie wiem jak "innowacja" się sprawdzi w korku, raczej nie będzie działać jak należy, wręcz będzie uciążliwa. Mam zamiar też założyć guzik by móc wyłączać klimę kiedy chce również przy nadmuchu na szybę i nogi. Bo potrafi zamrozić



#5 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5497
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M cyklon
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 00:00

Do tego nie potrzeba guzika.
Kiedyś było to opisane na forum wystarczy coś przerobić w pokrętle nawiewu

Użytkownik bartek_sz3 edytował ten post 06 lipiec 2018 - 00:01


#6 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 05:38

Pokrętło nie pasuje, niech wszystko działało tak jak producent wymyślił, bo czymś się tam kierował. A kiedy będzie mi to przeszkadzało będzie działać po mojemu.



#7 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9147
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 07:54

Są dwie metody jedna, to trwałe usunięcie tego automatycznego włączenia klimy, a druga to włożenie odpowiednio wycietej plastikowej płytki, między styki przy pokretle. W dowolnym momencie można tą płytkę potem usunąć. :cwaniak

#8 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 08:42

No, nie zdecydowany jestem, wolę guzik pod ręką, niż kombinować z pokrętłem. Raz mi się chce klimy a za pięć minut mam ją dosyć, wiec guzik jak najbardziej. Da i instalacja banalnie prosta



#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9147
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 09:02

Wkładając pod pokrętło ten plastik klimę wlaczasz pokrętłem wtedy kiedy chcesz, żadnych dodatkowych przeróbek bo to eliminuje tylko automatyczne włączanie klimy przy nawiewne na szyby i szyby/nogi. Ale każdy robi jak chce, Ty raczej z rad innych niekoniecznie chcesz korzystać :kawka

#10 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 11:50

W tym właśnie problem, że nie lubię ograniczeń, raz chce, raz nie chce by klima działała w trybie nogi/szyba. Bardzo uważnie słucha rad innych, i z nich korzystam dzięki Wam ten projekt nabrał takich kształtów. Byłem dziś na badaniu spalin, silnik działa idealnie w normie. Jutro podłączę alternator i sprawdzę jeszcze raz, nie wiem czy to cokolwiek zmieni. Robił ktoś ostatnio badanie spalin, jak wypadliście?



#11 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lipiec 2018 - 08:05

Witam, klima ciąg dalszy. Wyeliminowałem całkowicie szarpnięcia silnika przy załączaniu klimy. Po pierwsze uszczelniłem połączenie kolektora ssącego z silnikiem, bo łapało lewe powietrze i wyczyściłem w miarę możliwości przepustnicę. Koniec z szarpaniem (a jednak się da!), silnik chodzi równiutko.

Minus= znikł urokliwy dźwięk wydobywając się z pod maski gdy przyspieszałem. Silnika już nie słychać:(



#12 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipiec 2018 - 11:50

Wracam z hamowni. Brakuje 30 KM. Nie udało się zrobić pomiaru, bo po pięciokrotnym pomiarze, za każdym razem wychodziło coś innego, wyniki wahały się w przedziale 111-117 KM na benzynie z podłączonym alternatorem. Krzywe toczenia się na biegu jałowym identyczne. Ostatnie badania spalin wypadły idealnie w normie.



#13 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 sierpień 2018 - 23:29

Minęło 2 miesiąca akumulator co raz marniejszy. Akumulator jest delikatnie spuchnięty, zawsze gorący. Więc wszystko wskazuje na to, że był ładowanym za dużym (30-40A) prądem. Niby to trwało 30-50 sek. ale wygląda na to, że jest zabójcze dla akumulatora. Połączyłem trzy akumulatory równolegle. Dołożyłem parę metrów przewodu do alternatora by nie miał łatwo. Wszytko zmierzyłem kilkukrotnie, więc prądy wypływające z alternatora rzędu 30A grzecznie się rozchodzą po akumulatorach nic się nie grzeje. Akumulator rozruchowy teraz jest na samym końcu "koryta" wiec mam nadzieję nie będzie miał znaczącego wpływu na regulator ładowania, bo pozostałe dwa akumulatora zasilają bezpośrednio samochód i dopiero potem akumulator rozruchowy. Planuje wyjeździć te akumulatory przez parę tygodni i jeżeli żadnej niespodzianki się nie wydarzy zakupię trzy cztery nowe takie same akumulatory. Mam prąd rozruchowy 310A więc prawdopodobnie będą 50ki. Tym razem będę obstawiał ilość wychodzę z założenia, że ładowanie i rozładowywanie 4 akumulatorów 50Ah jest mniej niszczące niż ładowanie/rozładowanie dwóch 100Ah.



#14 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 wrzesień 2018 - 11:44

Witam, za wcześniej ogłaszać sukces ale od dwóch dni instalacja działa zgodnie z założeniem: 

1. Odseparowany akumulator rozruchowy od reszty, jest używany wyłącznie do rozruchu. 

2. Odzysk energii hamowania. Alternator się włącza w chwili naciśnięcia hamulca zasilając samochód i ładując akumulatory. Jest to spore uzupełnienie bowiem żeby wyhamować mój samochód potrzeba 70A. Mimo to, że akumulatory dostają pod czas hamowania 10-20A nic się nie grzeje. Tyle dostaje zawsze każdy akumulator pod czas zwykłego rozruchu.
3. Resztę zasilał reduktor napięcia który przez 30 mil trzyma napięcie 13-12,5V. 
4. Instalacja jest prosta, logiczna i bezpieczna. Gdyby reduktor się zepsuł w czasie jazdy to zasilanie powróciłoby całkowicie automatycznie do ustawień fabrycznych: będzie kontynuowane przez akumulator rozruchowy oraz alternator. 
5. Nikt niczego nie nosi, podłączam jedną wtyczkę do gniazdka i nic mnie nie interesuje proces ładowania odbywa się automatycznie.
6. Instalacja została uzupełniona o funkcję UPS lub jak kto woli "zasilanie awaryjne". Wystarczy odpalić samochód i można będzie zasilać opcjonalnie odbiorniki 1200W



#15 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 wrzesień 2018 - 22:10

Witam, od parę dni mam założony licznik motogodzin. Dane wyglądają następująco:

Silnik pracował 60 min, przejechałem 53 km, zużyłem prądu 700 Wh..
Silnik pracował 80 min, przejechałem 62 km, zużyłem prądu 730 Wh.
Na obecnych akumulatorach mogę przejechać maksimum 60-70 km. Potem załączam alternator.

Użytkownik pkorol edytował ten post 23 wrzesień 2018 - 09:33


#16 Yodarek

Yodarek

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 6207
  • Dołączył:  13 lis 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 3.0 V6
  • Imię:Darek
  • Skąd::Świdwin
  • Płeć: Kobieta

Napisano 22 wrzesień 2018 - 22:31

Paweł, a weź porób jakieś zdjęcia i pokaż nam jak to wygląda wszystko, hęęę...?


  • hencio lubi to

#17 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2018 - 13:06

Witam, wywaliłem całą instalację!:) HOhoho

W końcu udało się namówić mechanika by zajął się moim samochodem. Wymienia pas rozrządu, reszta pasków i rolek, uszczelniacze wała i reszty są od nowości!!!! (150 mil). O jeden ząb było przesunięcie względem wałka.

A więc wywaliłem akumulatory bo mechanik mówił że się boi mojego samochodu:)

No i będzie trochę inaczej, no i potrzebowałem wszystkie akumulatory do mojej nowej zabawki. Kupiłem na razie 40 szt paneli fotowoltaicznych będę produkował swoją energię bez możliwości odprowadzania do ZE. Czyli będzie to zielona wyspa więc jak wszystko będzie hulać to gaz i prąd z tauronu pójdą pod nóż. Założę o tym oddzielny temat.

Wracając do PT, mechanik twierdzi, że po wymianie paska rozrządu trzeba wgrać na nowo jakiś czujnik wała czy coś, czy tak jest, bo nigdzie o tym nie słyszałem?



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2018 - 13:18

Nic nie trzeba wgrać , zamontować i ma być dobrze

#19 pkorol

pkorol

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 228
  • Dołączył:  04 mar 2018
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4
  • Imię:Pavel
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2018 - 17:12

Dzięki, tak myślałem.



#20 Guto

Guto

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 18
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 10 styczeń 2019 - 18:12

Ja podejście do tematu Start-Stop ma dwojakie. W Smarcie oprócz silnika spalinowego jest generator/silnik elektryczny (zastepuje alternator, rozrusznik, wspomaga silnik sp.)ta start-stop działa świetnie, bardzo szybko, ale w Mini Clubmann jest Start-stop i rozrusznik/ alternator i to mnie grzeje, po uruchomieniu od razu wyłączam.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych