Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

rolka napinacza paska wielorowkowego

pt

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 pepe174

pepe174

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  29 paź 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:piotr
  • Skąd::Berest
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2019 - 21:23

Witam Wszystkich,

 Od roku jestem właścicielem Pt 2.0 automat, autko jest leciwe bo aż 19 letnie. Przez ponad rok od zakupu nic się nie działo, aż tu nagle jakieś szumy pod maską i zwiększone zużycie paliwa o ok. 20 %. Okazało się że to tylko, :bigmeen AŻ !!! rolka napinacza. Pierwsze opinie mechaników przyprawiały o zawrót głowy jednakże po bardzo spokojnym podejściu do tematu okazuje się że jest trochę z tym roboty ale można to w miarę finansowo ogarnąć. Jak czytałem na forum jeden z kolegów naprowadził mnie na informacje dotyczącą czynności ile i czego rozkręcić żeby się do rolki dobrać i udało się z pomocą mechanika "dobrego kolegi". Silnik po rozkręceniu poduszek delikatnie w dół i jest w miarę dobry dostęp. Po demontażu obudowy napinacza wraz z rolką pozostaje wypchnięcie i wprasowanie nowego łożyska które pasuje od alternatora i kosztuje jakieś 20 złotych. Przy okazji wymiana rozrządu i jednej poduszki pod silnikiem i jest ok. Cały koszt wraz z częściami wyniósł 1200 złotych. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za informacje zamieszczone na forum.

 



#2 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •   
  • Posty: 4207
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Dolnyśląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 10 styczeń 2019 - 10:33

Piotr witaj na forum. Jeszcze nie raz docenisz tą skarbnicę wiedzy. 



#3 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 4278
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A + LPG
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 10 styczeń 2019 - 11:12

Piotr witaj na forum. Jeszcze nie raz docenisz tą skarbnicę wiedzy. 

co nie zmienia faktu że najpierw należałoby się przywitać....



#4 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •   
  • Posty: 4207
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Dolnyśląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 10 styczeń 2019 - 11:14

Tyż prawda

 

pepe174

https://ptclub.pl/in...542#entry342543



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2019 - 14:40

Witam Wszystkich,

 Od roku jestem właścicielem Pt 2.0 automat, autko jest leciwe bo aż 19 letnie. Przez ponad rok od zakupu nic się nie działo, aż tu nagle jakieś szumy pod maską i zwiększone zużycie paliwa o ok. 20 %. Okazało się że to tylko, :bigmeen AŻ !!! rolka napinacza. Pierwsze opinie mechaników przyprawiały o zawrót głowy jednakże po bardzo spokojnym podejściu do tematu okazuje się że jest trochę z tym roboty ale można to w miarę finansowo ogarnąć. Jak czytałem na forum jeden z kolegów naprowadził mnie na informacje dotyczącą czynności ile i czego rozkręcić żeby się do rolki dobrać i udało się z pomocą mechanika "dobrego kolegi". Silnik po rozkręceniu poduszek delikatnie w dół i jest w miarę dobry dostęp. Po demontażu obudowy napinacza wraz z rolką pozostaje wypchnięcie i wprasowanie nowego łożyska które pasuje od alternatora i kosztuje jakieś 20 złotych. Przy okazji wymiana rozrządu i jednej poduszki pod silnikiem i jest ok. Cały koszt wraz z częściami wyniósł 1200 złotych. Dziękuję raz jeszcze wszystkim za informacje zamieszczone na forum.

 

Piotrze  z tym wyprasowaniem łożyska to wielka bzdura ? - to jest kompletna rolka z plastykową bieżnią jednorazowego montażu przykręcana na śrubę  torx , spokojnie dostępna na hurtowniach motoryzacyjnych - proszę nie wprowadzać innych w błąd ... nie preferujemy na forum druciarstwa.


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 styczeń 2019 - 14:48

  • button lubi to

#6 pepe174

pepe174

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 2
  • Dołączył:  29 paź 2017
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:piotr
  • Skąd::Berest
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2019 - 22:08

Piotrze  z tym wyprasowaniem łożyska to wielka bzdura ? - to jest kompletna rolka z plastykową bieżnią jednorazowego montażu przykręcana na śrubę  torx , spokojnie dostępna na hurtowniach motoryzacyjnych - proszę nie wprowadzać innych w błąd ... nie preferujemy na forum druciarstwa.

Serdecznie dziękuję za tak miłe przywitanie. Proponuję troszkę zaznajomić się z rodzajami rolek napinających paska mikro. Są również metalowe z możliwością wymiany łożyska, a nie tylko plastikowe o których mowa w tekście. W internecie można pod numerem aukcji 497217238 sobie zobaczyć jak wygląda metalowa rolka z wymiennym łożyskiem, występują i takie Panie Kolego. Oskarżanie kogoś o wprowadzanie w błąd innych tylko dlatego że jest pierwszy raz na forum to nie fer.


Piotr witaj na forum. Jeszcze nie raz docenisz tą skarbnicę wiedzy. 

Dziękuję za miły akcent. Z tym Przywitaniem to może poszło nie tak. Przepraszam



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2019 - 22:45

Fabrycznie występuje napinacz :

  1. 04668519AD

chrysler w tym napinaczu nie stosował metalowych rolek 


  • button lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pt

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych