Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

P0300, P0301.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 106
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 styczeń 2019 - 18:00

Witajcie i wszystkiego w nowym roku.

 

Jakieś dwa tyg temu zatankowałem i się zaczęło...

Szarpanie, delirka, zgasł ze dwa razy i CHECK na desce. Wyłączyłem gaz - sam w sobie wymaga przeglądu i chciałem sprawdzić na benzynie.

 

Silnik przestał się telepać, ale check wciąż mi towarzyszył. Najpierw było to P0301. Teraz na zmianę P0300 i P0301. Sprawdzałem świecę na 1 cylindrze. Nie wzbudziła moich zastrzeżeń. Kable wyglądają ok - nie poparciałe. Cewka sucha, nie popękana.

 

Świece wymienię i tak i tak - nie wiem kiedy  były wymieniane do tego są wkręcone BOSCH. Kupię zgodne z naklejką. Sprawdzę cewkę stroboskopem.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?Idę w dobrym kierunku?

 

Dodam,że silnik obecnie nie szarpie, nie odczuwam żadnych objawów poza tym, że się świeci check  czasem miga...

 

Z góry dzięki za pomoc!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15280
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2019 - 23:28

zamień  przewod zapłonowy z 1 na 2 cylinder i zobacz czy  zmieni sie błąd , jak nie zmieni to taka sama podmiana z świecą z 1 na 4 cylinder 

 

P0300 to ogólny błąd wypadania zapłonu

P0301 to konkretnie 1 cylinder 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 styczeń 2019 - 23:29


#3 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 106
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2019 - 21:01

Andrzej, dzięki za wskazówki.

Nim odczytałem Twoją odpowiedź zadziałałem sam.

 

Kupiłem nowe świece - NGK, symbol zgodny z tym co na naklejce pod maską.

Stare świece wyglądały fatalnie - ślady przebić, pordzewiałe etc.

 

Kable są fabryczne MOPAR. Producenta cewki  nie ustaliłem.

Kable wyglądają dobrze - nie poparciałe, nie widziałem przebić.

 

Obecnie P0301 pojawia się na ciepłym silniku i przy dodawaniu gazu lub przy zmianie biegu przez automat.

 

Cewka? Razem z nią am zamiar wymienić również kable...



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15280
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 styczeń 2019 - 21:42

NGK nigdy nie było na naklejce bo to kiebski niszowy zamiennik ? - ale skoro już nabyłeś to 10 tys max wytrzymują na gazie - zamień kable i nie oceniaj na oko ?

#5 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 106
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:23

Co do świec to miałem na myśli oznaczenie LZTR4A-11.

Wsadziłem NGK aby były nowe świece i te akurat mogłem mieć od ręki. Na potrzeby testów wystarczą.

 

Zamieniłem kable jak rdziłeś. Oczywiście check wrócił. P0300 czyli ogólni wypadanie zapłonów. Sprawdziłem metodą kluczykową i był własnie P0300 aktywny. Ale na skanerze miałem zapamiętany P0304, którego wcześniej nie było wogołe. 

Zamieniłem kable między 1 i 4 cylindrem.

 

Wnioskuję, że kable do wymiany?



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15280
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 styczeń 2019 - 00:02

Dokładnie wymien kable i będzie ok 



#7 Majkelo

Majkelo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 106
  • Dołączył:  20 sie 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4 A + LPG
  • Imię:Michał
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 styczeń 2019 - 19:02

Wszystko wymienione.
Przy okazji mając zdjęty kolektor wyczyścilem przepustnice, zrobiłem wąż odmy bo był popękany i sprawdziłem stan przewodów i wiązek. Silnik mam do mycia bo po tamtym wycieku uwalane wszystko...
Póki co problem ustąpił.

Wysłane z mojego SLA-L22 przy użyciu Tapatalka





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych