Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

P0300, P0301.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2019 - 04:05

Wypnij pętlę gazową z czwartego wtryskiwacza benzynowego i sprawdź na benzynie. Będzie dobrze to znaczy, że sterownik gazu jest udupiony. Nie szukaj komputera sterującego silnika - do gt to jest droga i trudnodostępna rzecz. Najpierw wyklucz instalację gazową przywracając oryginalny sposób podłączenia wtryskiwaczy benzynowych.  



#22 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 październik 2019 - 14:43

Na początku samochód miał przerwę przy 3200 3500 obrotów i było to tylko na gazie. Była przeprowadzona regulacja nic ona nie pomogła następnie Postanowiłem wymienić parownik bo przerywał coraz gorzej na taki do 250 koni. I dalej żadnej poprawy.
Gaz jest drugorzędną sprawą.
Na benzynie auto pracuje normalnie tylko caly czas wywala błąd a na wydechu słychać tu tu tu tu tu 😊 Gdyby nie Check to nikt by nie zorientował się ze jest problem.
Wczoraj rano jak odpaliłem miał bardzo wysokie obroty odłączyłem silniczek krokowy wyskoczył błąd P0508. Przejechałem tak pare kilometrów i lepiej pracował nawet na gazie. Cewkę już montowałem trzecia sztukę co do iskry to podaje w miarę regularnie jak się sprawdzi na świecy.

#23 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2019 - 09:30

Na początku samochód miał przerwę przy 3200 3500 obrotów i było to tylko na gazie. Była przeprowadzona regulacja nic ona nie pomogła następnie Postanowiłem wymienić parownik bo przerywał coraz gorzej na taki do 250 koni. I dalej żadnej poprawy.
Gaz jest drugorzędną sprawą.
Na benzynie auto pracuje normalnie tylko caly czas wywala błąd a na wydechu słychać tu tu tu tu tu 😊 Gdyby nie Check to nikt by nie zorientował się ze jest problem.
Wczoraj rano jak odpaliłem miał bardzo wysokie obroty odłączyłem silniczek krokowy wyskoczył błąd P0508. Przejechałem tak pare kilometrów i lepiej pracował nawet na gazie. Cewkę już montowałem trzecia sztukę co do iskry to podaje w miarę regularnie jak się sprawdzi na świecy.

w moim pt1.6 były podobne objawy. Inny błąd bo2107 i 2101. Pół roku przeglądałem kable, kostki i na chwilę było dobrze, a za moment problem wracał. Przy wymianie oleju w serwisie, doradca serwisowy wprowadzając auto stwierdził że się pali błąd silnika. Potwierdziłem. Oddali mi auto bez błędu i od tej pory jest ok. Auto śmiga, jest bardziej dynamiczne. Nie wiem co zrobili. Problem nie wraca. Jedyne co to zapłaciłem ok. 100 PLN . więcej niż było ustalone. Ale robiłem jeszcze płukankę. Być może procedura serwisowa wymaga przy wymianie oleju podpięcie do kompa. Ja jestem zadowolony i auto chyba też.

#24 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2019 - 13:28

Olej też dopiero co wymieniałem i robiłem płukanie silnika żadnych efektów to nie przyniosło. Podejrzewam jeszcze coś innego ale to może później narazie opiszę taką ciekawostkę.
Bawiąc się cały czas przy układzie zapłonowym Cewka przewody świece wpadłem na taki fajny pomysł. Wyjście z cewki oznaczone jako jeden podłączyłem do czwartego cylindra wyjście z cewki oznaczone jako czwarty podłączyłem do pierwszego cylindra czyli zamieniłem przewody pierwszy z czwartym cylindrem. Praca silnika się nie zmieniła chodzi identyko tak samo ale za to już nie pokazuje się jak narazie błąd P 0304. Więc skoro dla układu zapłonowego cylinder pierwszy i czwarty to ten sam i obsługuje je ta sama cewka .
Pytanie dlaczego komputer wskazuje czwarty cylinder jak pierwszy czwartym pracują na tej samej cewce? I tak jak wyżej napisałem zamiana Przewodów pierwszego z czwartym cylindrem spowodowała że jak narazie nie mam błędu wypadania zapłonu?

#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2019 - 14:17

zblokowane w dwa   podwójne układy:  wspólny plus dla cewek i dwie masy sterujące 1/4 i 2/3 cylinder  co znaczy że iskra jednocześnie jest na dwóch cylindrach w tym samym czasie o różnej energii, resztę ustala komputer i w zależności od położenia odczytanego z wału otwiera odpowiedni wtryskiwacz , w tym czasie resztę parametrów określa sonda lambda , map sensor  i czujnik uderzeniowy na bloku - z niego masz informację czy spalanie odbyło się poprawnie czy nie  i  na który cylinder była wtryskiwana mieszanka i ew.zapisanie problemu wypadania zapłonu .

W twoim przypadku jeśli po  zamianie przewodów z 1 z 4 pojawiła sie poprawna praca i brak błędu - robi się to dziwne tak jakby układ sterowania dostawał nie właściwe informacje z czujnika położenia wału .

Iskry choć są podane w tej samej chwili na dwóch cylindrach mają inną energie i praktycznie tylko na jednym cylindrze jest skuteczna do poprawnej pracy tej co znajduje się w trybie sprężania .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 październik 2019 - 15:29


#26 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2019 - 14:33

Nie zgadzam się. To nie są 4 cewki tylko 2 dwustrzałowe, na każdą parę cylindrów połączone są początek i koniec uzwojena wtórnego.



#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 październik 2019 - 14:53

Nigdy się temu nie przyglądałem ale z ciekawości rozbiorę - pewnie jest jak piszesz 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 październik 2019 - 15:28


#28 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 październik 2019 - 15:04

Czy powodem błędu P0304 może być turbosprężarka ?
Moja ma niewielki luz poprzeczny i jeszcze większy wzdłużny. Poprzeczny ponoć jest dopuszczalny ale wzdłużnego nie powinno być wcale. Mechanik od turbo powiedział że turbina padła i ten luz to od przegrzania zwłaszcza w benzynie.
Auto jakby troche trochę gorzej przyspiesza.

#29 Martiniofficial

Martiniofficial

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  14 paź 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Localhost
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 październik 2019 - 17:16

imho wypadanie zapłonów nijak sie ma do turbosprężarki..

#30 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 październik 2019 - 07:25

Dalej olewasz sprawę zdupczonego układu emulatora instalacji gazowej wtryskiwacza benzynowego. Jak masz iskrę, to co może się dziać z cewką? Nie masz błędów na obwód sterujący cewką. Wypadanie zapłonów nie jest powodowane jedynie brakiem iskry - ale też brakiem paliwa. Emulator potrafi być tak zdupcony, że sterownik widzi wtryskiwacz benzynowy, lecz prąd jest za mały do otworzenia wtryskiwacza zarówno benzynowego jak i gazowego. Pozdrawiam. 

P.S. Błąd wypadania zapłonów jest generowany na podstawie pomiaru spadku prędkości obrotowej po poszczególnych odpałach. Po takim zamieszaniu kanałów sterownik nie jest w stanie określić jednoznacznie miejsca wypadania - wyrzuci jedynie wielokrotne wypadanie zapłonów. Przestaje działać tzw sprzężenie zwrotne - w uproszczeniu oko nie widzi, że usta przestały się ruszać i ucho nie słyszy. Tylko dlaczego - tego mózg nie ogarnie. 

 

Pozostaje jeszcze temat aktualizacji oprogramowania - poniżej TSB (Technical Service Biuletin - informacja techniczna) dla samochodów z Twojego rocznika.  Pozdrawiam.

 

 

Załączone pliki


Użytkownik maxym72 edytował ten post 27 październik 2019 - 08:47


#31 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 marzec 2020 - 17:31

Po 5 miesiącach walki i kupnie już innego samochodu bo pitolem nie dało się jeździć, napiszę...
Odwiedziłem kilku mechaników nawet autoryzowany serwis. Nikt nie potrafi naprawić tego samochodu a tym bardziej GT 2.4t.
Z wydechu było słychać tu tu tu tu tu, silnik miał wysokie obroty.

Awarią i powodem wypadania zapłonu był pęknięty kolektor ssący w miejscu mocowania do głowicy, a także podwinięta uszczelka kolektora z głowicą.
Gt ma dwie uszczelki kolektora.

Użytkownik Susel_125 edytował ten post 21 marzec 2020 - 07:57


#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2020 - 08:35

Standardowa usterka z VW z rozszczeknionym kolektorem , tylko że to ma wpływ tylko na wolnych obrotach

#33 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2020 - 12:23

Odzyskał wolne obroty, nie trzęsie się, nie śmierdzi jajami, równo pracuje, żadnych błędów czy wypadania zapłonu, i jak pięknie przyspiesza do 200. Taka drobnostka a tak wiele popsuła.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych