Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Problem z komunikacja modułów 1,6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 lipiec 2016 - 16:01

Witam, Jestem "szczęśliwym" posiadaczem PTCruisera. Auto jest z 2005 roku i jest z silnikiem 1.6 z manualną skrzynią.

Mam problem otóż auto nie odpala. Zauważyłem że mruga kontrolka immo. W ogóle rozrusznik nie kręci.

Jako że laik nie jestem pierwsze kroki poczyniłem. Wszystkie bezpieczniki posprawdzane. Kości przy immo, sterowniku silnika itp
Mam tylko jeden kluczyk.

Na kości immo mam +12 na stałe, +12 po stacyjce, masę oraz dwa inne kable które nie wiem od czego są. Sprawdziłem że idą prosto do zegarów. Przejście tych przewodów sprawdziłem.

Na komputerze diagnostycznym (uniwersalnym ale w miarę dobrym) pokazuje błąd U0141.

Czy może któryś z kolegów starszych stażem podzieliłby się jakąś wiedzą na ten temat, ewentulanie jakiś schemat elektryczny.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 lipiec 2016 - 19:48

Daniel dupcysz - interesuje cię tylko fioletowy z żółtym paskiem - to magistrala systemowa łącząca sterowniki i nie idzie do licznika , tylko licznik i reszta modułów laczy sie ze sterownikiem silnika i to musisz sprawdzic czy jest przejście z immo do sterownika silnika ten sam kolor przewodu .

A06 w sterowniku i 2 pin w immo musza mieć połączenie .

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.png   758,32 KB   2 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 lipiec 2016 - 19:52


#3 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 07:41

Tak się domyślałem że dupcę. 

No ok. Mam przy sterowniku pin o kolorze fioletowym z żółtym paskiem. Ale w żaden sposób on nie ma przejścia do kości przy immo. 
Mówiąc sterownik immo chodzi o ten na kolumnie kierownicy, czy jest może jeszcze jakiś inny?

I ciekawostką jest że do kości przy immo nie dochodzi kabel który miałby taki kolor (fioletowy z żółtym paskiem)
Może on zmienia gdzieś kolor?

U mnie są:
2 x 12V

1 x masa

1 x biały

1 x biały z pomarańczowym paskiem

i to wszystko. Ewentualnie spróbować zrobić by pass z tego kabla przy sterowniku immo. Jesli tak to do którego pinu? Przy kostce immo nie ma numerologii.

Pozdrawiam


Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipiec 2016 - 07:43


#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 07:47

Masz 2005 r mozesz juz mieć zminiona instalacje na wersje z częściowym can wtedy wszystkie sygnały są przekazywane do sterownika dodatkowego gateway pod siedzeniem kierowcy i z tamtąd sygnał dopiero idzie po szynie J1850 do sterownika silnika .Sprawdz czy masz moduł pod siedzeniem kierowcy

#5 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:05

andreeas7 mam ten moduł. Przykręcony do stelaża fotela?

a może ten moduł nie ma zasilania i nie przetwarza sygnału. Gdzie powinny być bezpieczniki w komorze wnętrza?


Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipiec 2016 - 08:06


#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:09

Dobra usterki szukaj pod fotelem , gniją splity połączeń przewodów od wiązki i ginie komunikacja to standart trzeba troche rozgrzebać wiązkę przy podłodze

#7 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:09

Idę rozbierać, fotel do wyjęcia??



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:11

Tak wywal fotel jest lepszy dostęp i jak wybebeszysz to pociagaj za kable - rozejdą sie uszkodzone

#9 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:24

Ok. A ta wiązka idzie w stronę przodu auta tak?


Fotel wyjęty. Od sterownika do tunelu kable w porządku. Co dalej? 



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:28

Każdy ciągnoles -po kawałku co kilka cm ? Tylko na tym odcinku do przy tunelu gniły - nic więcej mi teraz nie przychodzi na wczasach do głowy .

#11 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:29

No to tu jest ok. Ta wiązka jest jak nowa. A bezpieczniki w kabinie? Bo nie mogę ich zlokalizować



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:31

U ciebie nie ma w kabinie wszystko jest pod maska i tzw. Moduł TIPM zarządzany cyfrowo , jak wykrywa tefekt to odłącza zasilanie .
Wszelkie naprawy robi sie pod testerem , bez niego nic nie naprawisz .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:59


#13 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 08:41

Pitek zagadał. Nie wiem co zrobiłem ale zagadał. Pochodzi chwilkę żeby się aku podładował i go zgaszę. Zobaczę co dalej


Jestem tu nowy. W jaki sposób mogę się odwdzięczyć?? :)

No i nie odpala....

Sterownik TIPM to inaczej ta skrzynka z bezpiecznikami tak??

Czy jest w ogóle możliwość wyłączenia, wykodowania tego immobilizera?


Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipiec 2016 - 09:02


#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:04

Nie wiem co zrobiłem ale zagadał

Od sterownika do tunelu kable w porządku

No i nie odpala.

Każdy ciągnoles -po kawałku co kilka cm ? Tylko na tym odcinku do przy tunelu gniły

Być może poruszałeś kablami i gdzieś coś się połączyło. Sprawdź jeszcze raz te przewody ale po kawałeczku, nie patrz że zewnętrzna koszulka jest cała, on może być w środku przerwany.  



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:08

Usterka jest tam gdzie ci mówiłem jest zerwany wewnątrz przewód - poruszałes i zaczęło łączyć jeszcze raz wszystko od początku i solidnie pociagaj przewody pojedynczo po kawałku , b.dokladnie zwłaszcza na zgięciach wiązki tam będzie uszkodzony

#16 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:56

Wiązkę sprawdziłem jeszcze raz. Jest sprawna na 100%

Zrobiłem też mały tescik. I wydaje mi się że immo jest w porządku. Znaczy że kluczyk jest odpowiednio rozpoznawany.

Wyjąłem elektronikę z kluczyka i zaczął pojawiać się błąd odnośnie nieprawidłowego klucza.

Włożyłem elektronikę - błąd dał się wykasować.

Natomiast po każdym włączeniu zapłonu pojawia się:

U0141   Lost Communication With Integrated Power Module (IPM) Front Control Module (FCM) / Totally Integrated Power Module (TIPM)

Powoli się załamuję...


Chyba że wiązka jest uszkodzona w stronę od tunela gdzieś tam dalej...



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:00

Cały czas masz informacje o usterce komunikacji miedzy modułem pod siedzeniem a przy kielichu pod maska - problem jest w wiązce i tylko w wiązce .

#18 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:03

A nie może być któryś z tych modułów uszkodzony????

Rwać tunel???



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:07

Może ale były by inne bledy , sprawdź głębiej wiązkę

#20 Bezimienny Gość.dhany_*

Bezimienny Gość.dhany_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 lipiec 2016 - 11:52

wiązka w środku spradzona, wygląda na ok.
 

żeby ją sprawdzić dalej do TIPM to bez schematów nie realne...

 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych