Potrzebuję Waszej pomocy. Spada mi pasek od rozrządu do wewnątrz silnika. Prawdopodobnie jest to problem w ustawieniu napinacza paska- mam hydrauliczny. Gdy jest on za wysoko to spada gdy silnik jest dobrze rozgrzany, gdy dam go niżej to nawet dobrze nie zakręci i już go nie ma. Części wymienione, oryginalne, serwisowe: koła rozrządu, koło zębate wału, pompa wody, napinacz wraz z podstawą, rolki. Pomocy, auto stoi już 2 miesiące i brak mi już pomysłów. W serwisie nie potrafią podać mi specyfikacji napięcia napinacza hydraulicznego. Chyba, że mogę założyć napinacz mechaniczny? Ktoś z Was robił już taką podmiankę?
Spadający pasek rozrządu PT 2001 2,0 benzyna
#1 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 11 listopad 2015 - 20:32
#2
Napisano 11 listopad 2015 - 20:47
Ciężko mi powiedzieć ale moim zdaniem coś jest skrzywione skoro pasek zsuwa się w którąkolwiek stronę.
#3
Napisano 11 listopad 2015 - 21:26
Zablokowany zawleczką napinacz dociskasz do paska rozrządu z tak siła aby zwolniła sie z otworu blokującego zawleczką - dokręcasz napinacz i wyjmujesz luźna zawleczkę ... I to wszystko .
Teraz wracając do tematu problem masz w pompie wody jest niewłaściwa albo zle zamontowana i powoduje zsuwanie paska .
#4 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 11 listopad 2015 - 21:39
Dziękuję za odpowiedź. andreeas 7 napinacz był dosuwany do końca i po wyciągnięcu zawleczki za mocno napinał pasek gdyż silnik pracował za głośno, było słychać, że był źle napięty, pasek "Buczał" w regularnych odstępach ( nie wiem jak to opisać ) i przy długiej pracy silnika zsuwał się. Sprawdzę jeszcze pompę wody ( choć była wymieniana) i będę informować czy to coś pomogło.
- andreeas7 lubi to
#5
Napisano 11 listopad 2015 - 21:50
#6 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 11 listopad 2015 - 22:00
jutro sprawdze wszystko i ustawie napinacz tak jak napisales jeszcze raz dzieki
#7
Napisano 11 listopad 2015 - 22:38
Moim zdaniem jakby pasek był za mocno napięty "buczał lub wył by" cały czas, zwiększając obroty zwiększałby się ten "świst". Tutaj opisujesz że buczy w regularnych odstępach i to mnie zastanawia. Nowe nie znaczy sprawne. Może faktycznie pompa wody? Weź zwiń z kartonu rurkę przyłóż do ucha i nasłuchuj z którego to miejsca
#8 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 11 listopad 2015 - 22:42
#9
Napisano 11 listopad 2015 - 22:58
A widzisz, trzeba tu szukać przyczyny, coś się nagrzewa i zmienia swoje parametry np odkszałcając się nieznacznie co wpływa na zsuwanie się paska.
Użytkownik lowermann edytował ten post 11 listopad 2015 - 22:58
#10 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 11 listopad 2015 - 23:36
Ten napinacz nie daje mi tez spokoju, andreeas 7 mówimy o tym samym napinaczu jak zastosowany tutaj?
Załączone pliki
#11
Napisano 11 listopad 2015 - 23:50
#12
Napisano 12 listopad 2015 - 12:43
Myślisz Andrzej że po rozgrzaniu oleju i silnika może coś się dziać złego z napinaczem? Bo też mi to przeszło przez myśl
#13
Napisano 12 listopad 2015 - 12:57
Załączam prawidłowe zabezpieczenie napinacza przed ustawieniem do regulacji , tak jak zaznaczone na drugim zdjęciu odległość pompy od bloku ma znaczenie na prowadzenie paska .
Dolne koło jest zabezpieczone i nie ma wpływu na zrzucanie paska .
Pozostają nam nadal 3 opcje :
- pompa wody nie właściwa konstrukcja
- Krzywe prowadzenie rolki napinającej
- Krzywe prowadzenie roki prowadzącej
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 13:00
- lowermann i bigmeen lubią to
#14
Napisano 12 listopad 2015 - 13:13
Rozumiem, po rozgrzaniu się któraś rolka nie spełnia swojej funkcji. Jak to kolega mógłby wykluczyć? Dałoby np zamrażaczem lub odwróconym powietrzem sprężonym chłodzić po kolei rolki i sprawdzać czy pasek będzie powracał na swoją pozycję? Czy kolega będzie musiał wymieniać wszystko po kolei? Bo ja powiem szczerze nie spotkałem się z takim problemem.
#15
Napisano 12 listopad 2015 - 13:19
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 13:20
#16
Napisano 12 listopad 2015 - 13:22
Chodziolo mi o to zeby szybko wykluczyc przyczyne bez wczesniejszego rozbierania.
#17
Napisano 12 listopad 2015 - 13:24
#18 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 12 listopad 2015 - 18:24
#19
Napisano 12 listopad 2015 - 19:05
Co do pompy zdarzały sie takie gdzie odstęp od bloku po montażu był 3 mm większy ok 7mm i tez zrzucało pasek z prowadzenia .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 listopad 2015 - 19:06
#20 Bezimienny Gość.Tomi666_*
Napisano 12 listopad 2015 - 19:17
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
Nowa benzyna od 1 stycznia 2024 r. |
Moje auto | Kliper |
|
|
|
Dwie linki hamulca ręcznego na sprzedaż PT Cruiser 2001#hamulec, #reczny |
Części do PT Cruisera | Stivo |
|
|
|
Sprzedam Pt Cruiser 2002 rok 2,0 benzyna + gaz |
Chrysler PT Cruiser | Mikigov |
|
|
|
PT Cruiser 2,4 automat benzyna z gazem |
Moje auto | Edysia |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych