Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Kopci na niebiesko przy ruszaniu z miejsca


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 kwiecień 2017 - 22:53

Cześć, to znowu ja. Minęła zima, temperatury się podnoszą, nie leci już z wydechu permanentnie para wodna i dopiero teraz widzę w jakim stanie samochód kupiłem... Zauważyłem ostatnio, że jak stoję dłużej w miejscu z włączonym silnikiem (np. na światłach), to po ruszeniu z miejsca widzę w lusterku, że jest za mną niebieska chmura. Nie widziałem w lusterku żadnego dymu podczas wkręcania samochód na obroty, ani podczas gwałtownego depnięcia gazu podczas jazdy. Niedawno zakładałem też temat o wymianie rozrządu i okazało się wtedy, że pompa wody nie miała łopatek... Nie było ogrzewania w kabinie, przypuszczam więc, że w lecie nie było też chłodzenia silnika. Wszystko łączy mi się w całość i być może poprzednia właścicielka przegrzała silnik. Pytanie, co może być uszkodzone? Co ew. można wymienić najmniejszym kosztem, a jakoś ulżyć sytuacji.

Oleju ubywa około 1l/3000 km
Olej 10W40
Płynu chłodniczego nie ubywa, ani nie ma w nim śladów oleju.
EDIT: Jest też jakiś wyciek oleju z silnika niezlokalizowany. Miska trochę sie poci, ale to nie z miski.
 


Użytkownik HappyHearse edytował ten post 25 kwiecień 2017 - 23:35


#2 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5815
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 kwiecień 2017 - 23:59

Niebieska chmurka z wdechu to zapewne silnik spala olej.
Pomogło by pewnie kompleksowa regeneracja głowicy. Uszczelniacze, zawory pierścienie tłokowe?
Ale to koszty już niezle się robią podejrzewam

#3 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 kwiecień 2017 - 07:59

Najmniejszym kosztem to pilnuj oleju i dolewaj.

Uszczelniacze prowadnic zaworowych nie spelniają już swojej funkcji.

Podobno ktoś to jest w stanie zrobić bez zdjęcia głowicy z silnika ale nie widziałem tego cudownego przyrządu który pozwoli rozpiąć i spiąć sprężyny zaworowe.

Być może za mało widziałem albo za mało się tym interesowałem.


Użytkownik bagro edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 08:00


#4 miecio

miecio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •      
  • Posty: 13785
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 09:27

bierze ci olej jak dwusuw,...zmien olej na najwyklejszy najgestrzy,... moze bedziesz zadowolony na troche



#5 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 14:10

Na tym oleju już i tak popychacze klepią jak jest zimny silnik. Zaleję jeszcze gęstszy olej, to za chwile będę musiał całą głowicę remontować :d Zainteresowałem się tą wymianą uszczelniaczy bez demontażu głowicy, o której wspomniał Romek. Może to by było najlepsze rozwiązanie. Mam tylko nadzieję, że pierścienie są całe.


Użytkownik HappyHearse edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 14:11


#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:16

Najmniejszym kosztem to pilnuj oleju i dolewaj.
Uszczelniacze prowadnic zaworowych nie spelniają już swojej funkcji.
Podobno ktoś to jest w stanie zrobić bez zdjęcia głowicy z silnika ale nie widziałem tego cudownego przyrządu który pozwoli rozpiąć i spiąć sprężyny zaworowe.
Być może za mało widziałem albo za mało się tym interesowałem.


Każdy serwis chryslera tak zrobi - maja narzędzia dedykowane .

bierze ci olej jak dwusuw,...zmien olej na najwyklejszy najgestrzy,... moze bedziesz zadowolony na troche


Miecio - puk,puk .... ten co ma już jest dużo gęstszy od zalecanego ? ........ chcesz żeby go zatarł smołą ?

#7 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5815
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:16



Coś takiego to jest?

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 16:33

https://youtu.be/RIGjkj67Ljg
Coś takiego to jest?

W Pt nie ma tak dużo miejsca i zawory są głębiej - nie jest takie proste

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 16:33


#9 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 kwiecień 2017 - 18:16

Czyli mówisz Andrzeju, że zwykły mechanik nie da rady w tym silniku tego zrobić bez ściągania głowicy? Ile taka zabawa w ASO może kosztować? Zmieszczę się w tysiącu złotych?



#10 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:08

To co pokazał nam Bartek nie do końca rozwiązuje problem. Owszem rozpiąć i spiąć można.

Oprzeć zawór o tłok to nie problem i warsztat może sobie pozwolić. Najwyżej dorobią koncówkę pod typ głowicy.

Tylko czy grzybek zaworu się nie wygnie ? To dość duże siły.

Ja myślę i dla mnie problemem jest w uchwycenie grzybka zaworu i tu jest jakaś tajemnica.

Pewnie serwis nam tego nie pokaże.


Użytkownik bagro edytował ten post 26 kwiecień 2017 - 19:22


#11 miecio

miecio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •      
  • Posty: 13785
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwiecień 2017 - 08:52

puk puk skad ja wiem na jakim oleju jezdzi, chcial porady za zlotowke to dostal, na smole wiadomo nie pojedzie ale, ale, ale najlepiej puk,puk wymienic cale wozidelko i bedzie pan zadowolony,... chcialem pomoc a wyszlo jak zwykle puk, puk

:miecio

nie takie numery robilismy ze szwagrem po pijanemu bez odpalania motora,...







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych