Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Nierówne obroty na luzie - błąd silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Kemot_0_*

Bezimienny Gość.Kemot_0_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2017 - 17:52

Witajcie,

 

po przeczytaniu - chyba - wszystkich watków o podobnych objawach, zakładam swój, ale jeśli ktoś stwierdzi że temat był już wyjaśniony - proszę o podpowiedź.

 

Generalnie PT 1,6 benzyna, polska dystrybucja, prawdziwy przebieg 93000, 2004 rok i co ważne BEZ GAZU, bo kilka osób opisywało tu takie problemy ale zawsze przyczyna leżała w instalacji gaz.

 

O początku:

 

nigdy wczesniej tak nie robiłem, więc nie wiem czy problem pojawił się wcześniej, czy właśnie wtedy...

 

jakis czas temu w zimie odpaliłem auto żeby sie nagrzało dla dzieci przed drogą, stało na luzie zapalone pod domem i po kilku minutach zaczęło szarpać, chodzić nierówno - wyświetlił się błąd silnika. Metodą kluczykową sprawdziłem 303 missfire - kupiłem świece i kable w intercarsie do PT i je wymieniłem. Błąd missfire się nie pojawił już po wymianie, ale szarpanie nie raz nadal jest. Szarpaniu towarzyszy delikatne falowanie obrotów - wyjąłem przepustnicę i ją wyczyściłem - była super brudna, ale po czyszczeniu objawy nie ustały. 

 

Generalnie jeśli auto odpalę i nim pojadę - wszystko jest ok. Chodzi ładnie, przyspiesza ładnie, obroty nie falują np. na światłach. Postoje na światłach są za krótkie żeby auto zaczynało szarpać na luzie. Ale jeśli odpalę pod domem i zostawię na kilka (np. 10 minut) auto raz zachowuje się ok, raz szarpie ale nie wyświetla żadnego błedu, a nie raz i szarpie i wyświetla kontrolkę silnika - ale od czasu gdy wymieniłem świece i kable, błąd 303 już się wiecej jednak nie pojawił. 

 

Oczywiście jeśli zgaszę auto i odpale ponownie - jest ok i mogę jechać.

 

Naczytałem się już tu róznych rzeczy - od uszkodzonych rolek alternatora po przestawianie rozrządu - ale zawsze jest coś co nie pokrywa się z moimi objawami. 

 

Macie może pomysły w jakim kierunku diagnozować, albo do jakiego znawcy USA w Krakowie/okolicach można się zgłosić żeby podpowiedział?

 

Pozdrawiam, 

 

 

PS - póki co moim kolejnym strzałem jest cewka;)


Użytkownik Kemot_0 edytował ten post 08 maja 2017 - 17:59


#2 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2017 - 16:03

Hej! Zerknij i obadaj czy załącza się wentylator (z klimą i bez do zagrzania) na chłodnicy - też lubi przestać działać.

Pozdrawiam.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych