Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czerwona kontrolka z piorunem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 00:05

Witam!

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi związane z wymianą eksploatacyjnych części o które pytałem w poście poniżej. Mam jeszcze jedno pytanie. W tamtym roku, robiąc trasę ok 600km w trakcie jazdy ok. 2 razy zaświeciła się i zgasła tytułowa kontrolka. W zasadzie o niej zapomniałem i wczoraj znów dała znać o sobie. Po zgaszeniu silnika zgasła i ponownie się nie zapaliła. Przekopałem forum i jest z nią kilka wątków w roli głównej. U mnie nie pokazuje się kod błędu nie wiem dlaczego. Zamierzam teraz wymienić świece (Champion) czy jest szansa na poprawę sytuacji, czy ma to w ogóle jakiś związek? Sprawa wygląda tak, że za miesiąc wyjeżdżam, a do zrobienia jest ok 3tys. km. Chciałbym być spokojny w trasie:) choć to już drugi PT - nie potrafię zdobyć się na 100% zaufanie:) W takim razie tylko komputer i ewentualnie wymiana przepustnicy? Na all w ogóle nie ma do 1,6. Każda wskazówka, będzie dla mnie cenna. Pozdrawiam. Greezy.


Zapomniałem jeszcze dodać, że samochód działa ok. Nie gaśnie, nie szarpie itp. Gdyby nie kontrolka, nic nie wskazywałoby na to, że jest jakiś problem.



#2 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 860
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 08:38

Mi też się pojawiaja problemy z tą kontrolką tyle, że silnik nie wchodzi na pełne obroty i jest jak by w trybie awaryjnym. Walczyłem z tym, ale nic na 100% nie pomogło. Czyściłem przepustnice, większość kostek w tym sprawdzenie wielopinowej wtyczki do strownika (ta długa pod szybą od kierowcy od strony komory silnika. ...mam wrażenie, że jak jest wilgotno, to kontrolka daje znać o sobie. ...sorry wszystkich, ale ja nawet nowym Pitkiem nie wybierał bym się dalej niż 50km.

#3 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 10:57

Walczę z tym samym problemem , ponieważ kupno w Polsce przepustnicy nawet używanej graniczy z cudem swoją postanowiłem oddać w poniedziałek do regeneracji - dam znać jak już będzie po. ( mycie nic nie pomogło )

W USA około 90$ plus przesyłka



#4 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 11:02

Dziękuję Stefan2011 i Zuza. Mam jeszcze pytanie. Z jaką częstotliwością zapalała się Wam ta kontrolka.Nie wiem czy uda mi się naprawić tę usterkę, wyjazd będzie na chybił trafił:) Do odważnych świat należy ( tak jakoś bez przekonania to piszę:))



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 13:29

Walczę z tym samym problemem , ponieważ kupno w Polsce przepustnicy nawet używanej graniczy z cudem swoją postanowiłem oddać w poniedziałek do regeneracji - dam znać jak już będzie po. ( mycie nic nie pomogło )
W USA około 90$ plus przesyłka

A co wy chcecie myć ? - przepustnice elektroniczna gdzie układ regulacji a zwłaszcza układy oporowe są zamknięte i ich usterka to podstawa o której melduje przepustnica - tu tylko wymiana na nowa załatwia problem i nie ma najmniejszego problemu z zakupem w serwisie .

Mi też się pojawiaja problemy z tą kontrolką tyle, że silnik nie wchodzi na pełne obroty i jest jak by w trybie awaryjnym. Walczyłem z tym, ale nic na 100% nie pomogło. Czyściłem przepustnice, większość kostek w tym sprawdzenie wielopinowej wtyczki do strownika (ta długa pod szybą od kierowcy od strony komory silnika. ...mam wrażenie, że jak jest wilgotno, to kontrolka daje znać o sobie. ...sorry wszystkich, ale ja nawet nowym Pitkiem nie wybierał bym się dalej niż 50km.


Pitolisz jak pokrzywdzony swoim Pt zrobiłem 180 tys od sprowadzenia - i nigdy nie było najmniejszego problemu w trasie.Zaraz powiesz bo to Crd - spoko córka ma 1,6 kupiony w zeszłym roku zrobione prawie 40 tys od tego czasu i tez bez awarii .

Walczę z tym samym problemem , ponieważ kupno w Polsce przepustnicy nawet używanej graniczy z cudem swoją postanowiłem oddać w poniedziałek do regeneracji - dam znać jak już będzie po. ( mycie nic nie pomogło )
W USA około 90$ plus przesyłka


Powodzenia z ta przepustnica za 90 $ , same wyjęcie i przełożenie nie rozwiąże problemu , pisałem nie słuchacie - przy 1,6 przy awari przepustnicy pierwsza sprawa jest wgranie nowego oprogramowania do sterownika silnika - potrafi się wyprogramowac i przestaje pracować - taki nakaz jest dla wszystkich serwisów chryslera przy tej usterce .Polsrodkami tego modelu nie naprawicie - albo się inwestuje i jeździ aleb rezygnuje z auta jak nie stać na poprawna naprawę

#6 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 15:23

Dzięki andreeas7 za wskazanie tropu. Otóż, zadzwoniłem do najbliższego serwisu Chryslera (30km). Pani poleciła umówić się na diagnostykę (350zł), a potem ewentualnie podjąć dalsze kroki. Cena wgrania softu to 100-200zł. Myślisz, że wgranie w ciemno na nowo świeżego oprogramowania mija się z celem? Diagnostyka byłaby wskazana, a to następna kasa. Wiem, wiem, już znam Twoje zdanie. Jak Cię nie stać to nie kupuj PT :) Wszystko byłoby ok. gdyby nie to, że wsadzić muszę jeszcze trochę kasy do tej studni... W tym tygodniu wymienię świece, czy może to mieć jakiś związek z zaistniałym problemem?

 

Pozdrawiam

Greezy



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 15:49

Grzesiek to nie takie proste ? - diagnostyka normalnie w niezależnym warsztacie kosztuje 50-100zl , wgranie softu jak najbardziej wskazane - na 350 zł pewno bym się nie skusił bo stanowczo za dużo za taka operacje jak sprawdzenie błędów , parametrów i wytypowanie wstępne usterki lub problemu . W 1.6 pęka kolektor wydechowy i robi totalne zamieszanie z praca sond - ale nie wyświetlany ci wówczas przepustnicy która tez jest przypadłością tego modelu ? - wszystko jest powiązane .
Możesz jeszcze się przed ew.diagnostyka zapytac co dokładnie wchodzi w zakres diagnozy :
- komputer
- przejrzenie wiązek
- sprawdzenie ew.przepustnicy
Jeśli nie tylko sam komputer to warto , jeśli tylko komputer to raczej nie .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 lipiec 2017 - 19:05


#8 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 15:51

Słuchajcie Chłopaki Pana Andrzeja nigdy się nie myli

Załączone pliki



#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 16:27

Nie ma ludzi nieomylnych - kwestia tylko czy się przyznają do błędu

#10 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 lipiec 2017 - 16:41

Z mojej strony RESPECT Andrzeju za wiedzę i służenie pomocą. Zastanowię się jeszcze odnośnie tej diagnostyki. Może zrobię ją gdzieś taniej jak mówisz. Być może skuszę się na świeży soft. Przeraża mnie tylko trasa jaka mnie czeka za miesiąc i czy PiTol będzie skłonny do współpracy. Staram się być jednak dobrej myśli. Poobserwuję jeszcze czy "piorun" się odezwie. Kiedy będę miał jakieś świeże wieści - odezwę się. 

 

Z pozdrowieniami

Grzesiek



#11 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 20:27

Kody błędu nie wyświetlaja się?

Ustaw licznik na km przebyte w całości. Jak jest na bieżących nie będzie sie wyświetlać



#12 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 860
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2017 - 22:14

Do 1.6 pasuje przepustnica z Mini. Na Allegro kupiłem za 30 zł używkę w bardzo dobrym stanie - tylko niestety wtyczka jest inna i aby ja dostosować do Pitka trzeba pinologii. Z ciekawosci otworzyłem ją aby sprawdzić, co tam się może zepsuć i nie widziałem tam nic szczególnego opróczmożliwości wytarcia ścieżek kontaktowych jak w silniczku wycieraczki. Na razie piorun mi się nie odzywa więc nie wymieniam tym bardziej, że trzeba ją podobno programować. Jak skończę sprzęgło to zrobię fotki tej przepustnicy w środku aby wszyscy poznali jej wnetrze może komuś się przyda.
...i bez pokrzywdzonych proszę, bo każdy ma inne doświadczenia z Pitolkiem, tym bardziej, że przeprosiłem. ...fakt jest taki, że jest to inny samochòd niź typowe auto z GM albo VV - tu wszystko jest trudniej naprawić i nie chodzi o koszta tylko drętwy dostęp do elementów podczad napraw, ale to temat na inny ciąg konwersacji.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 06 lipiec 2017 - 22:16


#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2017 - 00:12

Temat opisywany Juz dawno w dziale techniczńym ..... ciężko trafić używana w dobrym stanie i nie interesuje nas jak ona wyglada , tylko jak pracuje a zwłaszcza silnik krokowy , potencjometr i stan ścieżek węglowych oraz luzy na przepustnicy i możliwość zakodowania do ptcruisera.

#14 Bezimienny Gość.Greezy_*

Bezimienny Gość.Greezy_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 lipiec 2017 - 15:07

 

Kody błędu nie wyświetlaja się?

Ustaw licznik na km przebyte w całości. Jak jest na bieżących nie będzie sie wyświetlać

 

Witaj!\

 

Spróbowałem metodą kluczykową i ku mojemu zdumieniu wyświetliło się  -------------, a po chwili "done". 

Tak więc na razie dam sobie spokój. Gdyby piorun dał o sobie znać, będę próbował raz jeszcze, może wtedy pojawi się błąd.



#15 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 860
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lipiec 2017 - 21:52

Wczotaj piorun się zapalił i silnik nie wchodził wyżej niż 3000. Po chwili wyłączyłem silnik skasowalem błąd i odpaliłem od nowa i piorun się nie zgłasza. ...strasznie wkur....ca ta przypadłość bo losowość w tym przypadku rozbraja. ...ale znowu mam wrażenie, że ma to związek z pogodą, bo padało mocno w mojej okolicy. Nie zmienia to faktu, że rozkładam ręce przy tym piorunie, także ciężko cieszyć się nowym sprzęgłem jak w trybie awaryjnym auto jest jak muł.



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 lipiec 2017 - 21:56

Może zamiast biadolić trzeba zainwestować w porządna diagnostykę i tak temat skończy się na serwisie i wgraniu nowego softu do sterownika , wymianie przepustnicy i sond lambda lub katalizatora

#17 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 860
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2017 - 08:45

Panie Andrzeju, może i racja, ale wkładanie w ten temat 1/4 wartości samochodu jest lekko bezsensu - mój drugi samochód, czyli 19 letnia Astra nie na takich dziwnych zachowań.

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2017 - 08:52

To po co kupiłeś auto które wymaga głowy i sprzętu a nie garażowego Jasia ( bez obrazy ) i nie ma co porównywać Astry do Pitka pod względem elektroniki -? To nie ta liga , ja tez czasami muszę jechać na serwis i skorzystać z ich uprawnień autoryzacji aby dokończyć naprawę i nie ma co się tu czego wstydzić .
Widzę ze masz głowę i sprawnie manualne ogarniasz tematy ale elektronika jest wredna i ma wymagania .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 lipiec 2017 - 09:05


#19 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 860
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2017 - 14:27

Kupiłem bo się kobicie taki podobał/ba, ale gdyby pisało na nim "tylko dla bogatych nie jasiów" to bym go nie kupił. ...ale, jakoś przez te 5 lat również zżyłem się z Pitolkiem i boli poprostu, że takie fajne auto nie zachowuje się jak normalny samochód tylko jak rozkapryszony bachorek.
...co do elektroniki, to tam nie powinno się nic zepsuć jeśli nikt młotem w to nie wali. Ale zasadniczo w Pitku pewnie też bym dał radę, gdybym miał testery i odpowiednie oprogramowanie do flashowania jego elektronicznych bebechów.
...a np. w Astrze miałem problem z zaworem EGR i silnik szalał w okolicach 3000, no i co? - i nic, poprostu odłączylem wtyczkę z EGR i samochód jak nowonarodzony, mogłem spokojnie jeździć do czasu kupna nowego zaworu. ...poprostu komputer w Astrze dostosował się do nowej sytuacji i go pomijał w tworzeniu cyklu spalania chociaż błędy wywalał.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 12 lipiec 2017 - 14:28


#20 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2017 - 14:38

Ciąg dalszy  moich doświadczeń -

dzisiaj odebrałem przepustnicę po profesjonalnej ( przynajmniej tak mi się wydaje ) regeneracji . Silnik pracuje bez zarzutu w całym zakresie obrotów , wolne obroty stabilne ,kontrolki : Check - zgasła - błędy zapewne zostały w pamięci , czerwona "błyskawica"  także się nie pojawia .

Jak na razie obyło się bez adaptacji przepustnicy .

Pytaniem pozostaje odpowiedź na jak długo te zabiegi pomogą ??? tego nikt nie wie ....







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych