Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wymiana uszczelniacza wału korbowego...

Uszczelniacz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Buncol1985_*

Bezimienny Gość.Buncol1985_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lipca 2017 - 15:33

Na wstępie witam wszystkich użytkowników forum😊mam na imię Piotrek i jestem tu nowy.mam taki ogromny problem z moim pitkiem...wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem wymieniamy rozrząd (2.0 16V 2000r)i przy okazji wymiany zauważyliśmy podciekajacy uszczelniacz wału korbowego ale za żadne skarby nie wiemy jak się do niego dostać...prosze o pomoc!

#2 Bezimienny Gość.Buncol1985_*

Bezimienny Gość.Buncol1985_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lipca 2017 - 17:04

Chodzi konkretnie o to Koło.jak je ściągnąć?pomocy!Załączony plik  20170727_173220.jpg   7,57 MB   7 Ilość pobrań

Użytkownik Buncol1985 edytował ten post 27 lipca 2017 - 17:09


#3 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 109
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2017 - 18:42

Koło pasowe wału korbowego.Użyj poradzieckiego ściągacza i może zejdzie.Bardzo często koło ulega uszkodzeniu podczas demontażu.

#4 Bezimienny Gość.Buncol1985_*

Bezimienny Gość.Buncol1985_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lipca 2017 - 21:08

Próbowałem już wszystkiego.a ono jak siedzi tak siedzi.nie ma zamiaru się ruszyc😭

#5 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 109
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2017 - 21:22

http://ptclub.pl/ind...łu&fromsearch=1



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipca 2017 - 21:24

Procedura serwisowa przewiduje podgrzanie indukcyjne koła pasowego do ściągnięcia lub w ostateczności przecięcie i wymianę na nowe - temat znany od dawna , nie zawsze można te koło zdemontować .
Ściągacz jest specjalny na 4 śruby - można dorobić we własnym zakresie to prosta konstrukcja .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 lipca 2017 - 21:27


#7 Bezimienny Gość.Buncol1985_*

Bezimienny Gość.Buncol1985_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 lipca 2017 - 16:47

Zrobiłem tak jak Andreeas mówił i poszło...☺dzięki wielkie.pozdrawiam

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lipca 2017 - 16:49

Piotrze oby zawsze tak łatwo szło ...... .

#9 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 17:49

Odgrzeję temat koła zębatego wału.
Mam ten ściągacz ze zdjęcia, w kole są trzy otwory. Montuję go na trzy śruby, ale koło ani drgnie.

Nigdzie też nie mogę znaleźć, gdzie sprzedają to koło zębate.
Znalazłem jego nr. 1-04667604

Na pewno daje się rozdzielić to koło od wału?
A ktoś kupował nowe po demontażu przez uszkodzenie?
Jak je potem zamontować, jak tak ciasno spasowane, grzać?

da963c58e9b6087e67dc851b9478615d.jpg

Użytkownik PT-roman edytował ten post 28 września 2019 - 18:01


#10 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 19:24

Jest zazwyczaj przyrdzewiałe do czopu - spokojnie po wyjęciu silnika daje sie założyć porządny ściągacz ze śrubami ciągnącymi i zdjąć - w kole sa otwory gwintowane pod ściągacz. . Prasuje sie przy pomocy śruby wkręconej w czop i nakrętki przez łożysko kulkowe - i po kołopocie. Kluczem jest wyjęcie silnika. Koło do kupienia w serwisie jeep fiat chrysler. 


Użytkownik maxym72 edytował ten post 28 września 2019 - 19:24


#11 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 19:32

Tym ściągaczem ze zdjęcia i trzema śrubami wkręconymi w te właśnie otwory na razie nie udało mi się ściągnąć. Śruby to zaledwie 6mm i miałem na razie tylko zwykłe, nie utwardzane, boję się, że się zerwą w kole. Podgrzewałem koło opalarką, ale pewnie to za mało. Palnikiem grzać mam obawy o pożar. :)
Polałem WD w szczelinę klinu i zostawiłem z naprężonymi śrubami, może przez noc samo zejdzie. ;)

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 19:35

Pożycz indukcję i pójdzie bez problemu

#13 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 19:58

Tak właśnie pomyślałem, o pożyczeniu indukcji. Nie pożyczałem jeszcze narzędzi, staram się mieć swoje. Są takie rzeczy w wypożyczalniach? Czy trzeba od kogoś, co ma takie coś w warsztacie?
Czy podgrzane indukcją koło schodzi bez ściągacza? Czy grzeje się z zamontowanym sciągaczem?

Czy po takim podgrzaniu indukcją koło jest do śmietnika, chyba tak?
Bo jak tak, to przychodzi mi (może głupi) pomysł z podgrzaniem spawarką (mam trafo 140A). Masa i elektroda oczywiście bezpośrednio do koła, po przeciwnych stronach.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 września 2019 - 20:04

Grzejesz z zamontowanym ściągaczem to tylko ułatwienie zamiast palnika
  • PT-roman lubi to

#15 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 września 2019 - 06:58

Znalazłem na youtube filmiki z demontażu takich kół. Indukcja ze sznurkiem, nie myślałem, że tak można.

#16 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 września 2019 - 08:29

To nie sznurek - to cewka indukcyjna z izolacją żaroodporną. 



#17 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 września 2019 - 14:18

Tak, wiem, jestem z branży elektrycznej. :) Ale ta cewka chyba potocznie jest zwana sznurkiem. Jest miękka i można ją dopasować do danej średnicy.

#18 MirekP

MirekP

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 443
  • Dołączył:  23 sty 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A Gaz
  • Imię:Mirosław

Napisano 25 listopada 2019 - 21:43

PT-roman czy koło zeszło i jakim sposobem?



#19 PT-roman

PT-roman

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 105
  • Dołączył:  12 wrz 2019
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Romek
  • Skąd::ffh
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 listopada 2019 - 18:17

Tak, koło zębate rozrządu zostało zdjęte z wału. Ściągacz NEO ze zdjęcia, śruby 8.8 i palnik załatwiły sprawę. Uszczelniacz został wymieniony.
Koło zębate profilaktycznie nowe - 160zł za oryginał. (1-04667604)82c14cbdd9cbc4789e60e79c9a8ca52d.jpg8c3fd40da5f099b46ec184c76db4c7c0.jpg00d4b483272bacbde18967a3837afe68.jpg8ed9e3417938ecc0e250a529a2abfbf5.jpg670e7abe31bffca1a83658dde7b879c9.jpg

#20 Bezimienny Gość.radz1u_*

Bezimienny Gość.radz1u_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 grudnia 2019 - 15:30

Witam jestem nowy, mam na imię Radek. Dzisiaj zabrałem się za wymianę uszczelniacza wału w moim nowym cdr. Nie jest tak strasznie. Odkręcić koło, śrubę napinacza 14 klucz oczkowy można złapać tą śrubę od spodu i najlepiej przez jakąś rurkę ciągnie się w prawo ( jak by dokręcać tą śrubę) co powoduje poluzowanie paska. Wtedy można zdemontować pasek. Śrubę trzymająca koło pasowe ( klucz 27) potraktowałem odrdzewiaczem a następnie kluczem udarowym ( bez tego jest ciężko). Koło zeszło rękoma, bez większych oporów. Ukazał się uszczelniacz, który wymieniłem. Montaż w odwrotnej kolejności i śrubę koła pasowego wkręciłem na klej do gwintów. Nie trzeba demontować reflektoru ani nadkola. Czas pracy ok 1,5 godziny. Do ogarnięcia samemu jeśli ma się chęci . Może komuś się przyda ten opis.

Użytkownik radz1u edytował ten post 21 grudnia 2019 - 15:45






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Uszczelniacz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych