Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Nie pali na jeden "gar" kiedy ciepło na dworze.

nie pali ciepło na dworze nie pali na jeden nie pali na jeden gar nie pali na jeden cylinder kody błędów

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.radol666_*

Bezimienny Gość.radol666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 kwietnia 2018 - 19:17

Witam,

 

od jakiegoś czasu obserwuję, że kiedy temperatura wzrosła na dworze i jest znacznie cieplej to podczas odpalenia auta nie pracuje ono na wszystkie "gary".

Po przejechaniu kilku metrów wyskakuje błąd P0304, czasem też dochodzi do niego P0204.

Kiedy odpalam auto z rana, kiedy temperatura nie jest jeszcze wyższa to wszystko OK, po wyjściu z pracy zazwyczaj już pracuje na 3 gary.

 

Może ktoś coś doradzić od czego może być taka zależność ?



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 kwietnia 2018 - 20:55

do sprawdzenia cisnienie na cylindrze 4 na gorącym silniku   i cała instalacjia od sterownika do wtryskiwaczy  , łącznie z samym wtryskiwaczem na 4 cylindrze  .

Takie rzeczy jak świece i kable powinny być wymienione w pierwszej kolejności jak sie zaczęła awaria po sprawdzeniu ciśnienia na silniku w aucie .



#3 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7 911
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 kwietnia 2018 - 11:27

Podepnę się. Jaki jest gwint, żeby sprawdzić ciśnienie - 16?



#4 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 16 kwietnia 2018 - 13:09

Może i są na gwint, ale popularne mają gumę i tylko dociskasz



#5 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 kwietnia 2018 - 13:10

są ręczne ciśnieniomierze posiadające stożkowa gumową uszczelkę pasujące pod każdy gwint świecy :) nic nie wkręcasz tylko dociskasz ręką :)



#6 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7 911
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 16 kwietnia 2018 - 13:23

Ok, dzięki. Moje pytanie wynikało z rozterek mechanika.



#7 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 kwietnia 2018 - 13:30

kiepski ten mechanik jak ma takie rozterki :d przyrząd wygląda jak ciśnieniomierz do opon, a jedyne co trzeba to rozgrzać silnik do temperatury pracy po czym wyłączyć i odłączyć cewkę zapłonową lub zdjąć fajki z pozostałych świec i wykręcić świecę z mierzonego cylindra wetknąć w otwór świecy przyrząd i zakręcić rozrusznikiem... tyle mówi teoria.

praktycznie nie wiem czy tak można z Pitkiem :)


Użytkownik Pasio edytował ten post 16 kwietnia 2018 - 13:41


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 kwietnia 2018 - 14:08

Ok, dzięki. Moje pytanie wynikało z rozterek mechanika.

 

Masz racje Dorotka gwint 16 - mechanik też ma racje wkręcany ciśnieniomierz to podstawa - dociskany ręką z gumką zawsze może wprowadzać błąd pomiaru i druga kwestia wymaga dwóch osób do sprawdzenia .


kiepski ten mechanik jak ma takie rozterki :d przyrząd wygląda jak ciśnieniomierz do opon, a jedyne co trzeba to rozgrzać silnik do temperatury pracy po czym wyłączyć i odłączyć cewkę zapłonową lub zdjąć fajki z pozostałych świec i wykręcić świecę z mierzonego cylindra wetknąć w otwór świecy przyrząd i zakręcić rozrusznikiem... tyle mówi teoria.

praktycznie nie wiem czy tak można z Pitkiem :)

 

Nie kiepski mechanik tylko nauczony życiem na warsztacie , a w pt zapomnij że cokolwiek zrobisz bez zdjęcia kolektora ssącego z przepustnicą .Wczoraj dałem radę ale widzę że nic ………. nie dotarło . 



#9 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 kwietnia 2018 - 14:09

błąd pomiaru w zakresie 0.1... niczego nie zmieni :)

ewidentnie ma obniżone ciśnienie cylindra w większym zakresie... wystarczy to potwierdzić mierząc wszystkie cylindry, więc w każdym przypadku i tak wchodzi w rachubę wymiana pierścieni na wszystkich cylindrach

no chyba, że to inna usterka... a może to świece dawno nie wymieniane?


Użytkownik Pasio edytował ten post 16 kwietnia 2018 - 14:16


#10 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7 911
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 17 kwietnia 2018 - 09:02

Masz racje Dorotka gwint 16 - mechanik też ma racje wkręcany ciśnieniomierz to podstawa

Dzięki Andrzej, tak właśnie myślałam, że raczej nigdy mnie nie zawiódł ten mechanik.

U mnie po sprawdzeniu się okaże, czy to tylko cewka, czy trzeba szukać dalej czyli zawory, czy może jeszcze głębiej... czyli panewki :(



#11 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 kwietnia 2018 - 12:07

panewki nie mają nic wspólnego z ciśnieniem sprężania... fajny ten Twój mechanik :d

odpowiedzieć sobie należy na pytanie "dlaczego mówi się, że silnik żyje?" bo się równo starzeje... zużywa się... przychodzi moment w którym coś w nim się już dostatecznie zużyło i trzeba naprawić...

właściwa diagnoza polega na znalezieniu tego co zawiodło...

"nauczony życiem w warsztacie" doradzę...

jeśli to zawory puściły to naprawa głowicy jest wydatkiem od 1000 do 1500zł może nawet więcej (a tyle kosztuje używany silnik), bo to kwestia metody naprawy (chodzi o zawory czy kupić nowe czy zregenerować stare, bo prowadnice i tak trzeba kupić nowe) po zdjęciu głowicy wymiana pierścieni nie jest problemem, bo uszczelka pod miskę olejową jest tańsza niż pod głowicę, a skoro i tak trzeba odkręcić korbowody, by wyjąć tłoki do wymiany pierścieni to lepiej założyć nowe panewki, ale kwestia jest taka jak mocno zużyty jest wał korbowy i czy występuje potrzeba szlifowania go na "większy" wymiar panewek (nad wymiar)

zrobisz górę (głowicę) to za jakiś czas padnie dół (czyli panewki)... robienie na "raty" to podwójne, a nawet potrójne koszty!!


Użytkownik Pasio edytował ten post 17 kwietnia 2018 - 12:15


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwietnia 2018 - 14:41

Proszę skończyć  tę zbedną dyskusje - to dział techniczny , dawno nie dałem upomnienia ……. 



#13 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwietnia 2018 - 06:22

Witam,

od jakiegoś czasu obserwuję, że kiedy temperatura wzrosła na dworze i jest znacznie cieplej to podczas odpalenia auta nie pracuje ono na wszystkie "gary".
Po przejechaniu kilku metrów wyskakuje błąd P0304, czasem też dochodzi do niego P0204.
Kiedy odpalam auto z rana, kiedy temperatura nie jest jeszcze wyższa to wszystko OK, po wyjściu z pracy zazwyczaj już pracuje na 3 gary.

Może ktoś coś doradzić od czego może być taka zależność ?



Miałem podobnie - wymień najpierw świece i kable, tak jak pisze Pan Andrzej.

#14 KUSTO

KUSTO

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 55
  • Dołączył:  24 gru 2016
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Daniel
  • Skąd::Włocławek
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwietnia 2018 - 10:47

Własnie taki sam temat przerabiam, Andreeas7    napisał sprawdz ciśnienia na cylindrach i sie okazało że cyl nr 2 znacznie nizsze silnik do remontu. Narazie zleciała głowica poszła do fachowca niech zobaczy czy coś z głowica czy dalej szukać.



#15 Bezimienny Gość.radol666_*

Bezimienny Gość.radol666_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 września 2018 - 19:46

Temat zamknięty, pomogła wymiana emulatora gazu.

Emulator był wadliwy i zakłócał pracę silnika na benzynie.

 

Dzięki za podpowiedzi,







Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nie pali, ciepło, na dworze, nie pali na jeden, nie pali na jeden gar, nie pali na jeden cylinder, kody błędów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych