Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator
#81
Napisano 06 czerwca 2018 - 23:23
Piszesz opowiadasz o tej Swojej maszynie (wehikule przyszłości) w koszuli piti, a teraz pytania; czemu akurat kastrujesz cruisera a nie inne auto, co on Ci winny że pozbawiasz go elementów?
Czemu jeszcze nigdy nie pochwaliles się Swoją maszyna, a piszesz ze juz tanio korzystasz z jazdy, (zawsze możesz zamazac to czego niechcesz pokazać )
I czy nie łatwiej byłoby zostawić fabrykę a zająć się ekonomia jazdy? Wyjąć zbędne rzeczy, zacząć korzystać w odpowiedni sposób z pedałów przyspieszenia i hamulca, zadbać o zbędne opory itd, a jak dla mnie to Ty wymysliles sobie oszczędności w postaci dołożenia pewnie z 50kg aku i klamotow, ale.... Tak jak na wstępie napisałem; niewiem, nie widziałem, nie uwierzę gdy nie zobaczę, nie znam się, kibicuje Ci sukcesu, pozdrawiam ;-)
#82 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 09:23
Zapraszam do Krakowa, nie 50 tylko 20, bo akumulator pod maską został wymieniony na ten w technologii EFB, co mam pokazać zdjęcie akumulatora? nawet nie mogę nagrać film, bo niema co nagrywać W innych moich tematach tu, znajdziesz zdjęcia samochodu. Na elektrodzie, to co do tej pory zrealizowałem. Pitka używam na codzień, posiadam inne auta ale jaki sens ich przerabiać skoro używane sporadycznie, no?
Dla nie wtajemniczonych którym nie chce się poszeżać horyzonty albo używać goog by sprawdzić nie znajome słówka bądź jak w tym wypadku powiedzonka:
Synonimy wyrażenia „ile dała fabryka” z podziałem na grupy znaczeniowe: ja wybrałem to: » ile dała fabryka - np. jako określenie pędzenia ile sił w nogach
Tak więc nikt mi niczego nie daje, sam biorę.
#83 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 18:37
60 mil-8,5 LPG Mam naj eko pitek na świecie!!!
#84
Napisano 07 czerwca 2018 - 20:08
60 mil-8,5 LPG
z jaką prędkością jechałeś?
#85 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 20:25
25 mil-50, 15 mil-120-130, 15 mil-60, 5 mil-160 jakoś tak, dokładnych notatek nie prowadzę. Wiadomo tam gdzie ma być 30-40 to się ślimaczy. Jeżdżenie autostradą nie ma sensu, bo na obwodnicy najmniej prądu się zużywa. Najwięcej prądu zużywają hamulce 10-15 mV, klima 5 mV.
#86
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:17
Coś masz zdymane te dane ?
sprzegło kompresora ciagnie ok 2-5 A
wentylator chłodnicy od 15-40 A
swiatła 10- 25 A
silnik ok 15-25 A ( wtryski , cewka , czujniki , sterownik silnika , immo )
jak to przeliczasz na mV ? - spadek napiecia na akumulatorze ? - nic bardziej mylnego do uwzglednia przy pomiarze zuzycia prądu
Paweł uszanuj Nas i nie pisz żę pali ci 8,5 l lpg - na forum są ludzie wykształcenie i inteligentni nie obrażaj nas , co Ty myslisz żę odłączenie alternatora zmiejszy ci zuzycie po 50 % niż producent przewidział w specyfikacji ?
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 07 czerwca 2018 - 21:28
#87 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:35
Mówiłem o tym, że czekam na miernik DC (A) bo takiego nie posiadam. Jak na razie mogę mierzyć na bieżąco w trakcie jazdy tylko spadki napięcia na akumulatorze w mV, czyli na ciskając na hamulec notuję chwilowy spadek napięcia 10-15 mV. 100 mV=1A. 10 mV przy akumulatorze 75Ah pewnie da się przeliczyć w A ale nie wiem jak.
Zliczając te dane co podałeś w trakcie jazdy zużywam 40A= 3-10 mV, hamulec 10mV czyli drugie tyle. Dla tego autostrada najoszczędniejsza opcja. W mieście cały czas używa się hamulca zwłaszcza przy automacie.
#88
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:37
A uwzgledniłeś spadek na długosci okablowania danego urzadzenia ? - zapewne nie to mozesz pomażyć o takim przeliczaniu
#89 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:41
Są to dane tylko i wyłącznie poglądowe, nie gromadzę pomiarów, bo są nie wiarygodne. Gdyby dało się podłączyć komputer z monitorem zużycia to miało by to sens, bo można było by porównywać je między sobą. Dane z miernika niema do czego odnieść, więc proszę je traktować jako ciekawostka.
#90
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:43
i tak na razie traktuję Pawle
#91 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 21:58
Miernik DC cięgowy mierzy to co przepływa przez dany przewód. Wiem o czym myślisz ale nie będę inwestował na razie w bardziej precyzyjne pomiary. Bo nie wiem, czy to co robię sie opłaca, muszę korzystać ze sprzętów istniejących, żaden nie został stworzony stricte do moich potrzeb, więc muszę przebierać a nuż trafię.
Oczywiście cały ten temat na pograniczu czegoś tam, jak na razie jest to bardzo uciążliwe w użytku i nawet te niby oszczędności nie kompensują czasu który trzeba na to wszystko poświęcać. No i jest to na razie nie bezpieczne, strach pomyśleć co by się stało gdyby wybiło biegi na autostradzie przy prędkości 160 km:(
#92
Napisano 07 czerwca 2018 - 22:02
dobry z pomiarem realny miernik DC to 1500-3000 zł reszta to szmelc szkoda Twoich pieniędzy zwykły multimetr mam za 1,5 tys zł bo jest pedantem i true Rms i czestotliwość odswiezania ma dla mnie znaczenie przy pomiarze ? ale zaraz powiesz że się czepiam
#93 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 22:13
Wcale nie powiem, wiem co ile kosztuje ale muszę mieć cokolwiek bo palcem nic nie zmierzę, zamówiłem taki za 250 zł. Ale się drą z tej mównicy w semie łeb mi pęka:)
#94 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 07 czerwca 2018 - 22:46
Paweł uszanuj Nas i nie pisz żę pali ci 8,5 l lpg - na forum są ludzie wykształcenie i inteligentni nie obrażaj nas , co Ty myslisz żę odłączenie alternatora zmiejszy ci zuzycie po 50 % niż producent przewidział w specyfikacji ?
Sam ze zdumienia przecieram oczy, rano zatankowałem do pełna a gdy wróciłem zatankowałem drugi raz, weszło 8,5 lita,. Ten sam dystrybutor. No to ile spaliłem w ciągu dnia 14 litrów jak zawsze? Instalacja nowa, jest sprawna, najlepsza jaką można było zamontować.
#95
Napisano 08 czerwca 2018 - 09:56
Ja bym mial prosbe o wstawienie jakis zdjec jak wyglada instalacja/ akumulatory itd.
#96 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 13:46
tak wygląda "centrum dowodzenia" drugim wspomagającym akumulatorem. W trakcie jazdy ten akumulator będzie doładowywał akumulator pod maską. Będzie, bo dopiero dziś go uruchomiłem. Wszystko działa.
Nie podaję żadnych nazw urządzeń, bo dziś zostałem oskarżony o reklamę akumulatorów:) Więc oświadczam akumulator który zastosowałem w technologii EFB jest do bani i jego nikomu nie polecam, według instrukcji padnie za trzy miesiąca, bo jest ciągle rozładowywany do 10V. Nie jest do tego typu pracy przeznaczony. Nagram film, wrzucę.
Załączone pliki
#97 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 15:27
Tu jest przykład działania drugiego akumulatora: odpalam auto z akumulatora co pod maską, po 30 sek włączam doładowanie z drugiego akumulatora, prąd idzie do góry, gdy wyłączam doładowanie prąd maleje i znów go włączam. Doładowanie idzie przez prostownik, bo są to różne akumulatory. Ale gdyby byli takie same, i połączone równolegle, to po jakimś czasie zaczęłyby się rozbiegać aż jeden nie wykończy drugi.
silnik ok 15-25 A ( wtryski , cewka , czujniki , sterownik silnika , immo )Co się nie zgadza, bo prostownik ładuje góra mocą 7A, dla czego więc prąd idzie do góry?
#98
Napisano 08 czerwca 2018 - 16:22
Nie wiem co Ty chcesz udowodnić ? załączasz film z dwóch rozładowanych akumulatorów , poniżej napięcia znamionowego i co to ma niby pokazywać ? żadnego przemyślenia , żadnych konkretnych układów które powinny być zastosowane do współpracy akumulatorów ..... ładowanie , to raczej kpina napięcie powinno na dzień dobry oscylować w przedziale 13,2 - 13,8 V na akumulatorze ładowanym .
Nie masz zielonego pojęcia przy konstrukcji i opracowaniu prawidłowej koncepcji , a patrząc na wykonanie instalacji to wstyd mi za forum że zezwala na ten kicz ........ i go pokazuje .Pawle szanuje Twoje chęci i marzenia ... choć są bzdurne z założenia i nijak się mają do eko ... .
Proszę również o zmianę tytułu tematu , nic w Twojej konstrukcji nie jest związane z napędem hybrydowym czy tez mikro hybrydowy (połączenie dwóch rodzajów napędu do poruszania jednego urządzenia) w twoim przypadku nie zamontowałeś dodatkowego silnika elektrycznego aby to było zgodne z nazewnictwem .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 08 czerwca 2018 - 16:28
#99
Napisano 08 czerwca 2018 - 17:02
Przemyśl swoją konstrukcje z uwzględnieniem zasilanie instalacji elektrycznej Pt cruisera z dwóch akumulatorów połączonych szeregowo na 24 v i wykorzystując inverter do zasilania i stabilizacji systemu 24V /13,8 V z automatyką przełączania ładowania z alternatora , jeśli układ dodatkowych akumulatorów nie byłby w stanie przez inverter zapewnić właściwego napięcia w systemie , układ automatycznie załączy alternator .Taki układ zapewni komfort pracy urządzeń systemowych , dobre jasne oświetlenie auta i brak problemów - których Ty nie widzisz .
To wcale nie jest drogie do wykonania tylko trzeba się przyłożyć do wykonania do głównych przyłączy kable 50mm aby zniwelować spadki napięcia .Do kompletu szybka ładowarka impulsowa z programem dla AGM o napieciu 24V i prądzie 25A i wow czas może coś z tego wyjdzie , jeśli chodzi o skuteczność pracy ..... a czy ekonomicznie coś poprawisz ? wątpię aby to się opłacało i wychodziła oszczędność do normalnej eksploatacji na benzynie .
#100 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 17:43
Proszę również o zmianę tytułu tematu
Jak to zrobić?
Nie zamontowałem, bo dzięki radom użytkowników temat ewaluował, czyżby to było złe?
Na pewno nie chciałem urazić kogokolwiek poczucie piękna konstrukcyjnego, poskładałem z tego co miałem pod ręką (miało być bezpieczne i jest) bo nie było wiadomo czy to będzie działać, działa. Tak jak mówiłem, wszystko trafi do jednego pudła i będzie bezobsługowe. Byłem u gazownika, instalacja LPG działa wzorowo.
Nie chce się wymądrzać ale: Napęd hybrydowy – połączenie dwóch rodzajów napędu do poruszania jednego urządzenia ......"energia chemiczna zmagazynowana wewnątrz akumulatora napędzałaby silnik"
Czyli w tym konkretnym wypadku dwóch akumulatorów (napędów). To nie ja to wiki napisała.
Niema jeszcze nazewnictwa do tego rodzaju "napędu", niema żadnych przykładów, nawet pokrewnych które by chociaż o metr ocierałyby się oto co robię. Ja nikogo nie namawiam, tylko pytam o radę i donoszę wyniki.
Niestety temat się rozrósł i informacja o tym, że silnik będzie gdzieś się zatarła. Nie udało się skontaktować z producentem silników, bo musi być na zamówienie pod konkretne reguły.
wykorzystując inverter do zasilania i stabilizacji systemu 24V /13,8 V z automatyką przełączania ładowania z alternatora , jeśli układ dodatkowych akumulatorów nie byłby w stanie przez inverter zapewnić właściwego napięcia w systemie , układ automatycznie załączy alternator
I właśnie jakoś tak to ma działać, czyli automatycznie. Ale gdzie znaleźć taki inwertor 13,8 100A. tyle ma być.
szybka ładowarka impulsowa z programem dla AGM o napieciu 24V i prądzie 25A
-800 zł wziąłem na razie tą mniejszą 7A. ale już żałuje, że nie tą na 25A.
Ale czemu tak od razu nie widzę. Nie będę się przechwalał ale 24V było to pierwotne założenie i chyba najrozsądniejsze skoro to wyłapałeś, ale nie jestem w stanie tego uruchomić, nie jestem, nie jestem, i co usiądź na d.... i mówić że się nie da. Niema takie słowa w moim słowniku.
(wątpię aby to się opłacało i wychodziła oszczędność do normalnej eksploatacji na benzynie) Wyobraź sobie, że ja też. Dopóki sto razy nie zatankuje 8,5 litra nie uwierzę
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Błąd ładowania alternatora P 063A |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
|
|
Dla kogo kupiłem PT Cruisera :P ? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Anonymous_* |
|
|
|
Kupię wtyczkę z kawałkiem instalacji od sondy lambda |
Części do PT Cruisera | Piter-Lodz |
|
|
|
Przewody od alternatora |
Techniczny podstawowy | Piter-Lodz |
|
|
|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Even |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych