Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator

PT na prąd mikro hybryda Hybrydowy Chrysler PT Cruiser

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
154 odpowiedzi w tym temacie

#61 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2018 - 20:56

Z tym prostownikiem trafiłeś w dziesiątkę:) a jeszcze drugi akumulator i przewody do odpalania, bo wymienić akumulator w pitku graniczy z cudem. Prostowniki i kable to standardowe wyposażenie każdego auta elektrycznego i nie od dziś również pitków.

Dopiero jak zacząłem jeździć bez alternatora zauważyłem pewne "niedogodności" takiej jazdy. Błędy wyłapane i przeanalizowane, za tydzień można będzie wyciągnąć wnioski czy to ma sens.

 

Jak obliczyłem (ja nie umiem liczyć), zapraszam na elektrodę tam wszystkie dane: https://www.elektrod...pic3455111.html

 

Jestem cały czas do przodu: Ta inwestycja już się zwraca, dziś zaoszczędziłem 200 gr paliwa dla siebie i ileś tam CO2 dla reszty ludzkości:)

Oprócz tego kolektory od lat grzeją mi wodę a rura w ziemi robi za klimatyzator latem i rekuperator w zimie, dom z bali nie zatruł środowisko odpadami styropianu, nie zmusił przemysł do wyprodukowania ileś tam cegły i zapraw, sklejek, kartonów itd:)



#62 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2018 - 21:24

Popieram ekologię chociaż przyznaję że niekoniecznie jestem ekologiczny :cwaniak

Ogrzewanie z ziemi fajny pomysł, a co do domu z bali, to faktycznie jest to dom ciepły, ale jednak kilka drzew czyli zielone płuca trzeba było ściąć. więc rozumiem że chcesz w jakiś sposób zrekompensować wydalanie z Twojego autka CO2 :)

A co do kosztów, to nie czytam tego co podałeś w tym linku, po prostu myślałem że w dwóch zdaniach napiszesz skąd te wyliczenia, czy to teoretyczne czy poparte testami.



#63 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2018 - 21:31

Nie mam wpływu na wycinanie drzew, wyliczenia nie moje, nie znam ich pochodzenie. Ja będę miał własne za tydzień jak po instaluje liczniki i spale parę zbiorników z paliwem:)



#64 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 05 czerwiec 2018 - 22:42

No i poczytalem sobie pod tym linkiem i sie prawie poplakalem ze smiechu :haha


Użytkownik jasmina edytował ten post 05 czerwiec 2018 - 22:44


#65 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2018 - 22:52

No i widzisz było warto? Szkoda, że część wypowiedzi została usunięta. A umiesz po rosyjsku? Tam dopiero była dyskusja, zablokowali kilko osób, mnie też na tydzień:(



#66 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 19:10

Udało się wyjeździć cały zbiornik z LPG, przejechałem więcej o 12 mil czyli z grubsza 10%



#67 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 06 czerwiec 2018 - 20:21

Dla mnie nadal bzdura ktora nic nie wnosi do oszczednosci - rozumiem jak bys odlaczyl sprezarke klimy ktora faktycznie zwieksza 20% spalanie i zmiejsza moc silnika bo stawia kolosalny opor dla silnika i tam zastosowac silnik elektryczny konstrukcja cos typu G-wizz to mialoby to sens ale alternator :sciana

 

Ale jak napisalem wczesniej nie wiem, nie znam sie, glupi jestem jak widac. :mistrz

 

Lubie takich wynalazcow  :mistrz 



#68 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 20:32

Jacku, eksperymentować każdy może, w ten sposób zdobywa się przecież jakieś doświadczenie. Tylko czy warto to robić na pitku?  Wiem że Ty bawiłeś się w testy z elektrycznym autkiem, ale to była zdecydowanie lżejsza konstrukcja.

A co do większych oszczędności to faktycznie można wywalić klimę i może trochę zbędnych innych elementów które odciążyłyby auto. Może też żeby zmniejszyć opory toczenia, warto by założyć opony na początek dojazdówki? A żeby dodatkowo zmniejszyć miesięczne zużycie paliwa, to jeździć tylko w dni parzyste?

Oczywiście to wszystko żarty, ale fajnie że kolega chce się w to bawić i chce podzielić się z nami swoim doświadczeniem.

I właśnie za to dziękuję.  :tak



#69 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:09

Nie od razu Kraków zbudowano. Nie rozumiem: odłączając klimę zaoszczędzę 20% i to rozumiesz, ale gdy oszczędzam 10% to tego nie rozumiesz?

Nie załapałeś głównej idei (pisałem o tym), ja opracowuję rozwiązanie uniwersalne które da się zamontować w każdym aucie nowym bądź starym. Odłączyć alternator da się w każdym aucie bez wyjątku. Moje "urządzenie" można będzie przenosić z jednego auta do drugiego, pożyczać lub sprzedawać. 

W tej chwili wożę 3 różne urządzenia, jutro kupuję czwarte. Gdy to wszystko pożenię w jedną zgrabną skrzyneczkę, którą można będzie wrzucić do bagażnika i zapomnieć, to ci ją sprzedam:)


Użytkownik pkorol edytował ten post 06 czerwiec 2018 - 21:12


#70 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:14

Nie od razu Kraków zbudowano. Nie rozumiem: odłączając klimę zaoszczędzę 20% i to rozumiesz, ale gdy oszczędzam 10% to tego nie rozumiesz?
Nie załapałeś głównej idei (pisałem o tym), ja opracowuję rozwiązanie uniwersalne które da się zamontować w każdym aucie nowym bądź starym. Odłączyć alternator da się w każdym aucie bez wyjątku. Moje "urządzenie" można będzie przenosić z jednego auta do drugiego, pożyczać lub sprzedawać.
W tej chwili wożę 3 różne urządzenia, jutro kupuję czwarte. Gdy to wszystko pożenię w jedną zgrabną skrzyneczkę, którą można będzie wrzucić do bagażnika i zapomnieć.

Witam

Pachnie mi to sci fiction no ale Kraków do mnie przemówił. No że nie od razu przenieśli :kawka

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 07 czerwiec 2018 - 04:25


#71 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:18

Wyciągnij wtyczkę i się przekonaj, będzie ci (w interpretacji chińskiej)



#72 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:23

Dla mnie nadal bzdura ktora nic nie wnosi do oszczednosci - rozumiem jak bys odlaczyl sprezarke klimy ktora faktycznie zwieksza 20% spalanie i zmiejsza moc silnika bo stawia kolosalny opor dla silnika i tam zastosowac silnik elektryczny konstrukcja cos typu G-wizz to mialoby to sens ale alternator :sciana

 

Ale jak napisalem wczesniej nie wiem, nie znam sie, glupi jestem jak widac. :mistrz

 

Lubie takich wynalazcow  :mistrz

Jacku nie tylko dla Ciebie to jest bzdura , ale ponieważ ja też się  nie znam odpuszczam zbędną dyskusję



#73 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:32

Nie wiem czemu gro ludzi traktuje alternator jak świętą krowę :) //nie wiem, nie znam sie, glupi jestem jak widac //

 

 



#74 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:41

Może część ludzi idzie dobrym tokiem myślenia - nie dla darmo ktoś ustalił znamionowe napięcie pracy układów 14,4 V w samochodzie ? i przyjął to jako podstawę wyliczania do obliczeń prądów wysterowania elementów : wtrysków, cewki zapłonowej , zaworów , czujników , żarówek ,itp.


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 czerwiec 2018 - 22:18


#75 Reddwarf

Reddwarf

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 115
  • Dołączył:  24 lut 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:57

Po co się ograniczać do alternatora. Odłączmy silnik - dziury w podłodze i jedziemy jak Flinstonowie. A tak serio - dla oszczędności 10% czyli jakieś 1,2l/100km bawić się w takie cuda???



#76 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 22:16

Ok, ja na przykład nie rozumiem toku myślenia producentów (użytkowników) akumulatorów którzy piszą że akumulator ma 12V a gdy go mierzę ma około 13 i to każdy bez wyjątku, prosto z "pieca". Nie rozumiem, dla czego pitek jedzie z rozładowanym akumulatorem do 9.65V i żadne komputery, żaden podzespół który ma się pławić w 14V nic nie zgłasza, siedzi cicho. Może te założenia są umowne jak prąd w akumulatorze? Wiem, że niewolno grzebać w hamulcach czy przekładni ale żaden przepis nie zabrania jazdy z "nie sprawnym" alternatorem. Notabene alternator to jedyna rzecz którą można bez karnie wyjąć z auta. Nic nie da się odłączyć bo silnik szlag trafi oprócz alternatora:). Może już nadeszły właśnie te czasy kiedy to obala się mity:)


Właśnie tak, zdarzył się cud, bo taki jeden odłączył własnoręcznie altek:) Ludzie spokojnie, dla większości to może i cuda a dla przynajmniej jednego to szara, oszczędna rutyna i rzeczywistość:). Moje autko ładuje się by jutro zaoszczędzić mi kolejną piątkę, dla kogoś to nic a ja muszę na budowie gonić z wywieszonym językiem z młotem w kurzu, mrozie i upale przez całe 5 minut:)))



#77 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 22:18

Może część ludzi idzie dobrym tokiem myślenia - nie dla darmo ktoś ustalił znamionowe napięcie pracy układów 14,4 V w samochodzie ? i przyjął to jako podstawę wyliczania do obliczeń prądów wysterowania elementów : wtrysków, cewki zapłonowej , zaworów , czujników , żarówek ,itp.



#78 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 22:32

Potwierdzam Twoją rację po raz drugi, a jutro ją obalę po raz kolejny


Wcale nie jestem upierdliwy, czy cokolwiek chciałbym komuś cokolwiek udowodnić, NIE!

Niema w tym mojej winy ze mój pitek wbrew założeniom kogoś tam, JEDZIE i całkiem żwawo, wszystko działa jak fabryka dała:)



#79 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2018 - 22:37

Jak wyłączysz ograniczniki w toku myślenia - to raczej przyznasz rację , a forma wpisu ze wykastrowany pitek idzie jak fabryka dała to już fanaberie , pomału kończy się moja cierpliwość na bzdury na tym forum i zacznę Cię blokować z dalszymi bzdurami w dziale technicznym .



#80 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 czerwiec 2018 - 23:03

Witam, proszę łaskawie o skasowanie mojego profilu. Nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych osobowych. Z góry dziękuję za wyrozumiałość.


Warto ryzykować! Właśnie nadeszła dobra wiadomość:  Ustrzeliłem w tym tygodniu 5% na giełdzie. Postawiłem wszystko na jedną "kartę" i wygrałem, ufff:)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych